شماره ۹۳۱ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۷ شهريور
صفحه را ببند
گفت‌وگوی «شهروند» با پیمان حسینی، دروازه‌بان تیم‌ملی فوتبال ساحلی
تحقق وعده‌ها مساوی است با قهرمانی دنیا
تاج نبود، به مسابقات آسیایی اعزام نمی‌شدیم

شهروند| فوتبال ساحلی ایران سال‌هاست که درعرصه بین‌المللی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و توانسته نام ایران را در این رشته در دنیا مطرح کند، بار دیگر بر بام قاره آسیا ایستاد. پیمان حسینی، دروازه‌بان این تیم نیز توانست عنوان بهترین دروازه‌بان جام را به خود اختصاص دهد. او که در این رقابت‌ها موفق به گلزنی هم شده، اعتقاد دارد اگر به فوتبال ساحلی بیشتر از اینها توجه شود، این تیم می‌تواند افتخارات بزرگتری به ‌دست بیاورد و حتی قهرمان دنیا هم شود. حسینی که چندی پیش از بی‌توجهی به فوتبال ساحلی گله کرده، حالا می‌گوید توجهات بهتر شده اما باید شرایط از اینی که هست، هم بهتر باشد تا این تیم بتواند بر قله فوتبال ساحلی دنیا بایستد. او اعتقاد دارد قهرمانی فوتبال ساحلی ایران در دنیا اتفاقی عجب نیست و این تیم می‌تواند در دنیا بهترین شود. حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار «شهروند» درباره قهرمانی فوتبال ساحلی و کمبودهای این رشته صحبت کرده است.
    درباره مسابقات قهرمانی آسیا صحبت کن.
بله، ما برای قهرمانی کارمان بسیار سخت بود چون حریفان قدرتمندی داشتیم. در این مسابقات 8 تیم اول رنکینگ شرکت کردند و قهرمانی در آن واقعا کار سختی بود. همه می‌دانند غول‌های فوتبال ساحلی، ژاپن و عمان هستند که ما هر دوی این تیم‌ها را قاطعانه شکست دادیم و قهرمان شدیم. فکر می‌کنم دیگر فراتر از فوتبال آسیا هستیم و می‌توانیم در دنیا افتخارات بیشتری داشته باشیم.
    ظاهرا ممکن نبود به بازی‌های آسیایی اعزام شوید و در دقایق آخر حضورتان در این رقابت‌ها قطعی شد.
بله، در اعزام تیم تاج نقش اساسی داشت و اگر او نبود، شاید اصلا ما اعزام نمی‌شدیم. واقعا تاج با تلاش بی‌وقفه باعث شد تیم به مسابقات و خوشحالم که توانستیم با قهرمانی جواب این حمایت را بدهیم. البته حمایت‌ها باید ادامه داشته باشد تا ما بتوانیم نتایج بهتری کسب کنیم.
    تاکنون فدراسیون به وعده‌هایی که داده، عمل کرده است؟
کلا شرایط خیلی بهتر از قبل شده است. صحبت‌ها متفاوت شده و وعده‌هایی به ما داده‌اند که امیدوارم عملی شود. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال قول‌هایی بابت حمایت از فوتبال ساحلی داده است و امیدوارم این وعده‌ها عملی شود. فوتبال ساحلی ایران ششمین تیم برتر جهان است اما باید امکانات و انگیزه داشته باشیم تا بتوانیم از این بهتر شویم. فکر می‌کنم اگر وعده‌هایی که به ما داده‌اند عملی شود، روزهای روشنی در انتظار فوتبال ساحلی خواهد بود.
     در مسابقات قهرمانی آسیا به‌عنوان بهترین دروازه‌بان انتخاب شدی. درباره انتخابت صحبت کن.
من سعی کردم وظایفم را انجام بدهم و به موضوع دیگری فکر نکردم. اگر من توانستم به‌عنوان بهترین دروازه‌بان انتخاب شوم، ناشی از زحمات همه بچه‌ها بوده است. درواقع دفاع تیمی خوب بود و اجرای تاکتیک‌های مدنظر سرمربی و پیشرفت تیمی باعث شد حریفان را به راحتی شکست دهیم؛ خصوصا حریفان سنتی که همیشه با آنها کری داریم.
    درصورت بازنشستگی نسل فعلی فوتبال ساحلی، پشتوانه‌سازی برای تیم‌ملی انجام شده است؟
ما الان لیگ برتر، لیگ دسته اول و لیگ دسته دوم داریم که بازیکنان خوبی در آن پرورش پیدا کرده‌اند. فدراسیون مدتی است که به دنبال پشتوانه‌سازی در فوتبال ساحلی است و استعدادهای زیادی هستند که شایستگی حضور در تیم‌ملی را در سال‌های آینده دارند. البته نسل فعلی هنوز برای بازی کردن جا دارد و می‌تواند بازنشسته نشود. این نسل فعلا به پختگی رسیده و زمان بهره‌برداری از آن است. ضمن این‌که تغییر نسل باید به تدریج اتفاق بیفتد، نه به یکباره. ما الان لیگ خوبی داریم اما جا دارد که بهتر شود و بازیکنان خوبی از دل آن به تیم‌ملی اضافه شوند. البته من معمولا راضی نیستم چون رضایت پیشرفت نمی‌آورد و باید گام‌های بلندتری برای موفقیت برداشت. در آینده حتما ملی‌پوشان خوبی خواهیم داشت و من از این بابت نگران نیستم. دپارتمان ساحلی هم برنامه‌های خوبی برای فوتبال ساحلی دارد و مطمئن باشید ما همچنان تیمی تاپ در آسیا و دنیا خواهیم بود.
    فکر می‌کنی این تیم بتواند قهرمانی دنیا را به ‌دست بیاورد؟
مطمئن باشید همین اتفاق رخ می‌دهد. با حمایت‌های خوب فدراسیون و امکاناتی که قرار است دراختیارمان قرار بگیرد، حتما می‌توانیم بر قله دنیا بایستیم. ما قبلا یک‌بار قهرمان دنیا شده‌ایم و می‌توانیم آن را باز هم تکرار کنیم. ایران تاکنون غول‌های بزرگ دنیا مثل پرتغال و برزیل را شکست داده و تنها مدعی که توانسته از دست ما قسر در برود، تاهیتی بوده است. البته ما نباید به همین قهرمانی قاره‌ای دل ببندیم بلکه باید به فکر تکرار آن باشیم. همه تیم‌های فوتبال ساحلی در دنیا توانایی قهرمان شدن را دارند. اگر ما یک قهرمانی بین قاره‌ای داریم، آنها چند قهرمانی دارند. اگر با ما حرفه‌ای برخورد شود و امکانات خوبی داشته باشیم، حتما می‌توانیم قهرمان دنیا هم بشویم.

 


تعداد بازدید :  106