شماره ۹۳۱ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۷ شهريور
صفحه را ببند
شروع طوفانی برای یک قهرمانی زودهنگام
کارلو با بایرن رکورددار شد

شهروند| تیمی که در 3 فصل اخیر با 2 مربی توانسته قهرمانی بوندسلیگای آلمان را چند هفته زودتر از پایان رقابت‌ها به‌دست بیاورد، حالا با یک مربی جدید پای به میدان گذاشته و به نظر می‌رسد سرنوشتی شبیه 3 فصل گذشته خواهد داشت.
اقتدار از خط استارت
فصل جدید بوندس‌لیگای آلمان جمعه شب با برگزاری دیدار بایرن‌مونیخ و وردربرمن در ورزشگاه آلیانس آره‌نا آغاز شد؛ جایی که باواریایی‌ها در اندیشه ثبت نخستین پیروزی خود در دوران مربیگری کارلو آنچلوتی بودند. بایرنی‌ها که از چند بازیکن جدید مثل هوملس در ترکیب خود استفاده می‌کردند، توانستند با گل‌های ژابی آلونسو، رابرت لواندوفسکی(3 گل)، فیلیپ لام و فرانک ریبری 6 بر صفر حریف با سابقه خود را از پیش رو بردارند و برای حریفان خط و نشان بکشند. شاید بازگشت فرانک ریبری به روزهای اوج در شرایطی که آرین روبن هنوز به شرایط بازی نرسیده، خبر خوبی برای تیم اول فوتبال آلمان باشد.
قهرمانی زودهنگام؟
بایرن مونیخ که با قهرمانی زودهنگام خود در 3 فصل اخیر باعث شده تا حدود زیادی از جذابیت‌های بوندس‌لیگا کاسته شود، به نظر می‌رسد این فصل نیز می‌تواند برای چهارمین‌سال متوالی به این عنوان دست پیدا کند. با توجه به بازیکنان سطح بالایی که در ترکیب بایرن به میدان می‌روند، بعید به نظر می‌رسد تیم‌های دیگر نظیر دورتموند و بایر لورکوزن بتوانند از پس آنها بر بیایند و احتمالا شاهد یک قصه تکراری در بوندس‌لیگای آلمان خواهیم بود.
رکورد جدید لوا و کارلو
کارلو آنچلوتی که نخستین تجربه رسمی خود را روی نیمکت بایرن‌مونیخ در بازی با وردربرمن پشت‌سر گذاشت، توانست صاحب یک رکورد منحصربه‌فرد شود. حالا این مربی ایتالیایی به تنها مربی‌ای تبدیل شده که توانسته در 5 لیگ معتبر اروپایی تجربه سرمربیگری داشته باشد. آنچلوتی قبلا در سری آ روی نیمکت میلان نشسته، در انگلیس با چلسی وارد مسابقات شده، در فرانسه با پاری‌سن‌ژرمن تجربه‌ای را سپری کرده و در اسپانیا نیز با رئال‌مادرید سابقه قهرمانی دارد. حالا او بعد از حضور در بایرن‌مونیخ رکوردی را از خود به جای گذاشته که شاید کمتر مربی‌ای بتواند در طول دوران حرفه‌ای خود به آن دست پیدا کند. همچنین رابرت لواندوفسکی با هت‌تریک در مسابقه جمعه شب به رکورد 50 گل بوندس لیگایی در 64 بازی رسید که بدین ترتیب تبدیل به نخستین بازیکنی شد که با کمترین بازی ممکن به رکورد 50 گل با بایرن‌مونیخ می‌رسد.


تعداد بازدید :  154