شماره ۹۳۱ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۷ شهريور
صفحه را ببند
پیام تبریک رئیس جمعیت هلال‌احمر به‌مناسبت هفته دولت
هفته دولت فرصتی است برای بازخوانی نقش و جایگاه بزرگمردان تاریخ انقلاب

رئیس جمعیت هلال‌احمر در پیام تبریکی به‌مناسبت هفته دولت گفت: «هفته‌ دولت؛ هم فرصتی است برای یاد کردن از بزرگی و مجاهدت‌های شهیدان رجایی و باهنر و هم فرصتی برای مرور خدمات و تلاش‌های دولتمردان در قوه مجريه.  
دکتر سید امیرمحسن ضیایی در این پیام آورده است: «مناسبات‌ تقویمی بیش از هر چیز فرصتی هستند تا تاریخ یک ملت ورق بخورد و نقش و جایگاه مردان بزرگ بازخوانی شود.  در تاریخ هر ملت، فراز و نشیب‌های تلخ و شیرینی وجود دارد که تعیین‌کننده سرنوشت و سازنده فرهنگ آن ملت است.  نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران به رهبری بزرگ‌مردی که جهان مانند او را کمتر به خود دیده است و همچنین جان‌فشانی فرزندان فداکار این مرز و بوم، حرکت خود را آغاز کرد. در این میان، شهادت دو شخصیت فداکار اسلام؛ رجایی و باهنر که به دست منافقان كوردل به فيض شهادت نائل آمدند، فصلی از شهادت را به نام «هفته دولت» در تاریخ انقلاب گشوده است.
مقام معظم رهبری درباره ویژگی‌های اخلاقی شهیدان رجایی و باهنر می‌فرماید: «شهید باهنر، مرد بی‌تظاهری بود که هیچ‌کس از ظاهر آرام او نمی‌فهمید در باطن و ذهن و اندیشه موّاج او چه می‌گذرد. او یکی از متفکران و تئوریسین‌ها و ایدئولوگ‌های انقلاب بود.  نوشته‌های زیادی داشت و کتاب‌های زیادی را تنظیم کرده بود...  نقش شهید رجایی و باهنر در افشا کردن ماهیت لیبرالی و منافقانه بنی‌صدر بسیار برجسته بود.» هفته‌ دولت؛ هم فرصتی است برای یاد کردن از بزرگی و مجاهدت‌های آن بزرگواران برای انقلاب و هم فرصتی برای مرور خدمات و تلاش‌های دولتمردان در قوه مجريه.
فرصتی که می‌توان با بهره‌گيری از رهنمودهای داهيانه رهبر معظم انقلاب؛ ضمن استمرار حرکت در مسیر بهسازی نظام اقتصادی کشور، استفاده از ظرفيت‌های عظيم اجتماعی، جذب و هدايت حداكثری جوانان در فعاليت‌های داوطلبانه و تلاش برای پيشرفت در حوزه فرهنگی را به‌عنوان هدفی بزرگ دنبال کرد.  اینجانب «هفته دولت» را به همه تلاشگران عرصه سازندگی کشور و همچنين مردم شریف و انقلابی ايران و همكاران ارجمندم در نهاد مردمی جمعیت هلال‌احمر تبریک عرض می‌نمايم.»
استاد رشیدی معتقد بود؛ هلال‌احمر، سینما و تئاتر نیست که سانس داشته باشد
همچنین دکتر ضیایی در پیامی درگذشت استاد «داوود رشیدی» هنرمند متعهد و پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلويزيون و عضو داوطلب این جمعیت را تسلیت گفت.  متن پیام تسلیت دکتر ضیایی به شرح ذیل است: «درگذشت استاد داوود رشیدی، هنرمند متعهد و پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلويزيون یقینا برای اهالی فرهنگ و هنر این مرز و بوم و مردمی که هنرمندان‌شان را دوست می‌دارند و ارج می‌نهند، مایه تأثر و تاسف فراوان است. غم فقدان این هنرمند عزیز بر دوش فعالان نهاد خدمتگزار و مردمی جمعیت هلال‌احمر نیز سنگینی می‌کند؛ چرا که به‌عنوان عضو داوطلب این جمعیت، غم محرومان و آسیب‌دیدگان را می‌خورد. او معتقد بود: «هلال‌احمر، سینما و تئاتر نیست که سانس داشته باشد، بلکه باید همیشه فرصت را برای کار نیک مغتنم دانست.»  بی‌تردید حمایت آن زنده‌یاد از این سازمان انسان‌دوستانه بین‌المللی هنگام بروز حوادث  دهشتناک و اهتمام او  برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی هرگز از لوح ضمیر مردم انسان‌دوست زدوده نخواهد شد. اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ جمعیت هلال‌احمر، ضمن عرض تسلیت به جامعه هنرمندان و مردم هنرپرور این سرزمین، رحمت و رضوان الهی برای آن عزیز فقید و صبر و اجر جمیل برای  خانواده ارجمندشان از خداوند منان مسئلت دارم.»


تعداد بازدید :  165