شماره ۳۰۵۰ | ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
صفحه را ببند
روز نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا؛
علیزاده و تانک بختیاری؛ طلایی‌های یاران رنگرز

  [ شهروند ]  بعد از پايان رقابت‌هاى كشتى آزاد قهرمانی آسیا با قهرمانى ايران، از صبح روز دوشنبه مسابقات كشتى فرنگى قهرمانى آسيا با حضور ملى‌پوشان ايران در بيشكک قرقیزستان برگزار شد. حسن رنگرز ترکیبی‌ از نفرات جوان‌ و باتجربه را به این رویداد اعزام کرده و ستاره‌های مدال‌آوری همچون هادی ساروی و امین میرزازاده هم در ترکیب دیده می‌شوند. روز اول مسابقات در اوزان 55، 63، 77، 87 و 130 کیلوگرم برگزار شد و ملی‌پوشان ایران به مصاف رقبای خود رفتند و در پایان روز اول این مسابقات، تیم‌ملی کشتی موفق شد با طلای ناصر علیزاده در وزن 87 و امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم، نقره پویا دادمرز در وزن 55 کیلوگرم و برنز ایمان محمدی در وزن 63 کیلوگرم به کار خود خاتمه دهد.

امین میرزازاده نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های طلا و نقره جهان، طلای بازی‌های آسیایی و ۲ مدال طلای قهرمانی آسیا، در دیدار فینال مقابل کیم مین سئوک از کره‌جنوبی به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۵ بر صفر به برتری رسید و برای سومین مرتبه صاحب مدال طلای آسیا شد. چهره پرافتخار کشتی‌ ایران و ملقب به تانک بختیاری، پیش از این، در دور نخست استراحت کرد، سپس با نتیجه ۸ بر صفر اسلام جان رحمت اف از ازبکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی رفت. او در مرحله نیمه نهایی نیز مقابل ارلان ماناتبکوف از قرقیزستان در مدت زمان یک دقیقه و ۴۴ ثانیه با امتیاز عالی ۹ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد.
ناصر علیزاده نماینده وزن ۸۷ کیلوگرم ایران و دارنده ۳ مدال طلای آسیا و نقره بازی‌های آسیایی در دیدار فینال مقابل نورسلطان تورسینوف کشتی‌گیر کهنه‌کار قزاق و دارنده مدال‌های طلا، نقره و برنز آسیا به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید و اولین مدال طلای کشتی فرنگی ایران در این رقابت‌ها را از آن خود کرد. علیزاده پیش از این، در دور نخست استراحت کرد، سپس با نتیجه ۸ بر یک آتابک عزیزبیکوف از قرقیزستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. او در نیمه نهایی نیز مقابل ماساتو سومی از ژاپن به روی تشک رفت و در پایان به سختی و با نتیجه یک بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد. ایمان محمدی دارنده مدال طلای امیدهای جهان و ۲ طلای آسیا نیز در دیدار رده‌بندی وزن ۶۳ کیلوگرم، مقابل هائودانگ تان از چین به روی تشک رفت و در پایان با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال برنز آسیا شد. محمدی پیش از این، در دور نخست استراحت کرد، سپس با نتیجه ۹ بر صفر کرار البیدهان از عراق را شکست داد، اما در نیمه نهایی مقابل آیاتا سوزوکی از ژاپن به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه سنگین ۱۱ بر ۴ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.
امیر عبدی نماینده وزن ۷۷ کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های برنز جوانان و امیدهای جهان در دیدار رده‌بندی مقابل ابراگیم ماگمدوف دارنده مدال‌های طلا و نقره آسیا از قزاقستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۴ بر ۳ شکست خورد و از رسیدن به مدال برنز بازماند. عبدی پیش از این، در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر مقابل علی محمد ال عبوداح از عراق به پیروزی رسید. او در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر ساجان از هند را مغلوب کرد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت، اما در این مرحله مقابل آکژول محموداف دارنده مدال نقره المپیک و مدال‌های طلای جهان از قرقیزستان با نتیجه سنگین ۱۲ بر ۲ شکست خورد و راهی رده‌بندی شد.
پویا دادمرز نماینده وزن ۵۵ کیلوگرم ایران و دارنده مدال برنز جهان و طلا و نقره آسیا در دیدار فینال مقابل یو چول رو از کره‌شمالی به میدان رفت و در پایان در همان 3 دقیقه نخست با نتیجه سنگین 9 بر صفر شکست خورد و به مدال نقره آسیا رسید. دادمرز پیش از این، در دور نخست استراحت کرد، سپس با نتیجه ۷ بر ۲ سجاد البیدهان از عراق را از پیش‌رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. دادمرز در این مرحله نیز در یک مبارزه سخت و دشوار با نتیجه ۳ بر ۲ از سد کیم از کره‌جنوبی گذشت و راهی فینال شد.


تعداد بازدید :  137