شماره ۲۰۰۴ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۰ تير
صفحه را ببند
رئیس پلیس اینترپل کشور:
درخواست پروفایل «دی ان اِی» جنازه قاضی منصوری را داده‌ایم
تکذیب حضور یک ایرانی، لحظاتی قبل از مرگ منصوری در هتل محل اقامت

رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی از ارایه درخواست پروفایل
«دی ان اِی» جنازه قاضی منصوری خبر داد. سردار ‌هادی شیرزاد در پاسخ به این سوال که پلیس ایران دقیقا چه زمانی متوجه مرگ منصوری شد؟ گفت: «بعد از این اتفاق، نامه‌ای از پلیس بین‌الملل بخارست به پلیس بین‌الملل تهران ارسال شد. در این نامه توضیحاتی در مورد مرگ منصوری داده و عنوان شده بود این فرد خودکشی کرده و جنازه او به واحد جنایی بخارست منتقل شده است. در این نامه هویت فرد فوت شده، غلامرضا منصوری عنوان شده بود.» او افزود: «بعد از این اتفاق، خبر به بازپرس پرونده مرتبط با منصوری منتقل شد. در مورد این حادثه قوه قضائیه سوالاتی داشت. مجموعه سوالات دستگاه قضا، به پلیس اینترپل ارسال و از پلیس بین‌الملل بخارست درخواست شد که اطلاعات تکمیلی را به پلیس بین‌الملل تهران ارسال کند.» سردار شیرزاد با بیان اینکه یکی از درخواست‌های ایران از پلیس رومانی، اعزام یک تیم کارشناسی برای بررسی میدانی صحنه حادثه بود، اظهار کرد: «پلیس رومانی خواهان پیگیری این درخواست از مسیر دیپلماتیک شد و به همین دلیل، از طریق قوه قضائیه درخواستی از مسیر دیپلماتیک برای کشور رومانی ارسال شد.»
رئیس پلیس بین‌الملل ناجا درخصوص برخی ابهامات و مطالب مطرح شده درباره زنده بودن منصوری گفت: «بعد از اعلام رسمی خبر این حادثه، بلافاصله از اینترپل بخارست درخصوص هویت فرد فوت‌شده و نحوه حادثه سوال شد و آنها در مستنداتی که اخیرا مطرح کردند، توضیح داده‌اند که فرد فوت‌شده، براساس مستندات و مدارکی که به همراه داشته تعیین هویت شده و مرگ این فرد را پلیس رومانی به نام «غلامرضا منصوری» تأیید و برای ما ارسال کرده است.» او البته این نکته را هم افزود که «برای تعیین قطعی هویت فرد فوت‌شده، حتما به مستندات دیگری ازجمله «دی ان اِی» نیاز است. درخواست پروفایل «دی ان اِی» ارسال شده و پلیس اینترپل رومانی هم اعلام کرده که پروفایل «دی ان اِی» در دست آماده‌سازی است و به‌زودی به ایران ارسال می‌شود.» سردار شیرزاد درباره مطالب مطرح شده در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها درباره عامل یا عوامل مرگ منصوری نیز عنوان کرد: «تاکنون هیچ مستندی از سوی پلیس رومانی درخصوص عامل یا عوامل مرگ منصوری به ایران ارسال نشده و پلیس رومانی قول داده در روزهای آینده اطلاعات بیشتری در اختیار پلیس بین‌الملل تهران
قرار دهد.» او درباره خبرهای مطرح شده در زمینه حضور یک ایرانی، لحظاتی قبل از مرگ منصوری در هتل محل اقامت او، با تکذیب این دست اخبار، تأکید کرد:    «هیچ پیام رسمی از سوی اینترپل درخصوص این موضوع ارسال نشده است و بحث‌های مطرح شده در رسانه‌ها با توجه به اینکه پیامی از سوی پلیس بخارست ارسال نشده مورد تأیید نیست.»
بر اساس گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، جسد غلامرضا منصوری ساعت  14 و 30 دقیقه روز جمعه سی‌ام خرداد، در لابی هتل دوک در بخارست رومانی پیدا شد. بر اساس آنچه «رسانه‌های رومانی» با استناد به نتایج اولیه کالبدشکافی گزارش داده‌اند، «مرگ او بر اثر جراحات برخورد با سطحی سخت رخ داده است.» منصوری متهم ردیف نهم پرونده مرتبط با اکبر طبری، معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضائیه بود.


تعداد بازدید :  688