شماره ۱۹۱۹ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۵ اسفند
صفحه را ببند
ذره‌بین

مرگ اسکی باز ایتالیایی زیر بهمن پیست شمشک
وقوع بهمن در پیست شمشک منجر به مرگ یک اسکی باز ایتالیایی شد. در این حادثه پسر این اسکی باز از سوی امدادگران هلال احمر نجات یافت.  تاجیک نوری معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران درباره جزئیات این عملیات گفت:‌ «عصر روز یکشنبه، یک پدر و پسر ایتالیایی به همراه یک راهنمای ایرانی در پیست شمشک دچار حادثه بهمن شدند که راهنمای ایرانی و پسر ایتالیایی زنده ماندند. بلافاصله بعد از وقوع این حادثه یک تیم امداد کوهستان از شمیرانات و یک تیم سگ‌های زنده‌یاب هم برای نجات این دو اسکی باز اعزام شد. عملیات بلافاصله آغاز و پس از حدود یک ساعت، یکی از اسکی بازها از زیر بهمن خارج می‌شود. پس از خارج شدن این اسکی باز و ارزیابی اولیه، مشخص شد این فرد فاقد علایم حیاتی است و جان خود را از دست داده است. بعد از آن دو نفر دیگر نیز نجات پیدا کردند.»معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران در ادامه صحبت هایش گفت: «اسکی‌بازان ایتالیایی بودند یک ایرانی نیز آنان را همراهی می‌کرد و در حال حاضر دو تن حال مساعدی دارند و  یک اسکی‌باز ایتالیایی ۶۷ ساله بر اثر سقوط بهمن جان باخت.»


شناسایی دو مأمور قلابی در شرق پایتخت
[شهروند] دو مأمور قلابی هنگام پرسه‌زنی در بزرگراه «شهید باقری» دستگیرشدند.
ساعت 18 سوم اسفندماه مأموران گشت انتظامی کلانتری درحال گشت‌زنی در محدوده اتوبان باقری به راکبان دو موتورسیکلت فاقد پلاک انتظامی و ترک‌نشین مشکوک می‌شوند.
راکب یکی از موتورسیکلت‌ها شلوار نظامی بر تن داشت. گشت انتظامی کلانتری برای بررسی موضوع به راکبان نزدیک می‌شود و دستور توقف هر دو موتورسیکلت را اعلام می‌کند. هر دو موتورسیکلت متوقف شدند و گشت انتظامی به بررسی موضوع پرداختند.متهمان در تحقیقات گفتند که از کارکنان نظامی و درحال اجرای حکم هستند. در تحقیقات دقیق‌تر مشخص شد که حکم مورد ادعا جعلی بوده و فاقد اصالت است،در نتیجه هر دو متهم برای تحقیقات تکمیلی به کلانتری منتقل شدند و تحت بازجوئی قرار گرفتند.سرهنگ «ابراهیم شریفی‌مقدم» رئیس کلانتری 147 گلبرگ ضمن اعلام این خبر در توصیه‌ای به شهروندان گفت: «چنان که هویت پلیس برای شهروندان احراز نشد، می‌توانند با سامانه فوریت‌های پلیسی ١١٠ یا سامانه فوریت‌های بازرسی ١٩٧ تماس بگیرند.»


شبح قرمز دستگیر شد
[شهروند] زورگیر خشن را که به شبح قرمز معروف بود، پلیس پایتخت دستگیر کرد، این درحالی است که همدست او تحت تعقیب پلیس است. در پی گزارشاتی مبنی‌بر اینکه دو جوان موتورسوار اقدام به زورگیری و سرقت گوشی موبایل در نزدیکی پارک ستارخان می‌کردند، تحقیقات به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس این کلانتری قرار گرفت.
مأموران در تحقیقات از شاکیان پرونده اطلاع پیدا کردند که دزدان سوار بر موتور NS  قرمز رنگ و در خیابان‌های خلوت با تهدید چاقو اقدام به زورگیری و سرقت گوشی‌های موبایل می‌کردند و مشخصات سارقان در اختیار تیم‌های گشتی کلانتری قرار گرفت.تجسس‌های پلیسی ادامه داشت تا اینکه روز شنبه مأمور گشت موتورسوار کلانتری در خیابان نصر دو سارق را سوار بر موتور قرمز رنگ مشاهده کرد و آنها را تحت تعقیب قرار داد. دزدان تا عوارضی قدیم تهران – کرج فراری شدند تا اینکه مأمور پلیس با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح اقدام به شلیک چند تیرهوایی کرد که راننده موتور با رهاکردن موتورش به سمت پارک جنگلی چیتگر رفت و پا به فرار گذاشت، اما همدست او قبل از فرار دستگیر شد.سرهنگ ابراهیم قاضی‌پور، رئیس کلانتری 137 نصر با اعلام این خبر گفت: «چهار شاکی پرونده، متهم را پس از انتقال به کلانتری شناسایی کردند و متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد. تحقیقات برای دستگیری متهم فراری ادامه دارد.»


تعداد بازدید :  321