شماره ۱۹۱۹ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۵ اسفند
صفحه را ببند
روی خط سینما

 فیلمبرداری مستند بلند «پری» به کارگردانی سودابه مجاوری که نگاهی به مجموعه آیین‌های ملی زنانه دارد، در استان خراسان جنوبی آغاز شد. این مستند نگاهی به آیین‌های زنانه حول یکی از کهن‌ترین ایزدبانوان اساطیری ایران با نام «پری» دارد.

 کمپانی « Mk2» که یکی از مهم‌ترین شرکت‌های پخش آثار هنری در فرانسه و دنیاست، در تاریخ هفتم آوریل  2020 سه‌گانه‌های عباس کیارستمی شامل فیلم‌های «خانه دوست کجاست؟»، «زندگی و دیگر هیچ» و «زیر درختان زیتون» و  مستند «همراه با باد» ساخته مهدی شادی‌زاده را در فرانسه منتشر و توزیع می‌کند.

 نخستین نمایش فیلم سینمایی «پیشی میشی» که متقاضی اکران نوروزی است، برای کودکان کار خواهد بود. این فیلم به کارگردانی حسین قناعت، یک کمدی شاد برای کودکان و نوجوانان و خانواده‌هاست که فیلمبرداری آن در تهران انجام شده است. رضا شفیعی جم، بهاره رهنما و ارژنگ امیرفضلی ازجمله بازیگران «پیشی میشی» هستند.

 نرگس آبیار کارگردان شیار 143 ، نفس و شبی که ماه کامل شد، موفق به کسب  جایزه زنان برتر و موفق جهان اسلام شد. آبیار این جایزه در حضور رئیس جمهوری پاکستان نشان برترین زنان راهبر ۲۰۲۰ را دریافت کرد.در این مراسم که توسط کمپانی رسانه‌ای HUM TV پاکستان تدارک دیده شده بود، از زنان موفق و تأثیرگذار کشورهای مختلف جهان تقدیر و نشان زنان راهبر 2020 به آنها اعطاء شد.


تعداد بازدید :  344