شماره ۱۹۱۹ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۵ اسفند
صفحه را ببند
گزیده اخبار

شرکت نظافت ساختمان پیمانکار بندر چابهار
[ایلنا] دبیرکل انجمن کشتیرانی گفت: «به دلیل ناکارآمدی پیمانکار ترانزیت بندر چابهار که یک شرکت نظافت ساختمان است، هندی‌ها ترانزیت گندم از ایران به افغانستان را ادامه ندادند.» مسعود پل‌مه در نشست بررسی پنج‌ساله ترانزیت کشور با اشاره به اقدامات کشور چین برای توسعه ترانزیت گفت: «چین در 10ساله گذشته کریدورهای تزانزیتی مختلفی را ایجاد کرده که فقط برای کریدور راه ابریشم 128‌میلیارد دلار هزینه کرده است که 46‌میلیارد دلار آن در کشور پاکستان بوده و این نشان می‌دهد اهداف بلندی برای ایجاد درآمدهای ترانزیتی دارد. آن چیزی که این اقدامات کشور چین کشورمان را متأثر می‌کند، این است که متأسفانه به‌رغم تمام تمهیدات انجام‌شده در بحث ترانزیت در مقابل عملیات این کشور عقب‌تر می‌مانیم.»


نوزادان یارانه معیشت می‌گیرند
[فارس] سخنگوی ستاد حذف یارانه وزارت  کار  گفت: «موالید جدید به شرط اضافه‌شدن در فهرست یارانه‌بگیران، به فهرست معیشتی ‌بگیران هم اضافه خواهند شد اما اگر خانواده، تازه متولد شده مشمول یارانه نقدی و معیشت نباشد، عملا مشمول نخواهد شد.» درحال حاضر 18‌میلیون خانوار مشمول طرح معیشت هستند. همچنین طبق پیشنهاد کمیسیون تلفیق بودجه‌ سال 99 قرار است منابع یارانه نقدی و معیشت ادغام و به حدود 76‌میلیون نفر یارانه پرداخت شود. براین اساس دهم هر ماه یارانه معیشت به حساب سرپرستان خانوار مشمول واریز می‌شود.


توزیع کارت‌های شناسایی برق
[ایسنا] هادی مدقق، مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین توانیر گفت: براساس ارزیابی‌ها، کارت شناسایی برق که روی آن شناسه ۱۳ رقمی برق مشترکان درج شده است، در سراسر کشور توزیع شد. او با اشاره به روش‌های مختلف پرداخت قبض برق ادامه داد: صاحبان گوشی‌های هوشمند می‌توانند از طریق وب‌سایت، آپ‌های مختلف و روش‌های دیگر قبض خود را پرداخت کنند، تصریح کرد: افرادی که گوشی هوشمند ندارند، می‌توانند از طریق USSD قبض خود را پرداخت کنند، اما افرادی که هیچ نوع گوشی در اختیارشان نیست، باید شناسه قبض خود را که پیش از این در قبوض کاغذی درج می‌شد، داشته باشند. برای این‌که این افراد نیز بتوانند از طریق تلفن ثابت و خودپرداخت پرداخت کنند، قرار شد که بر حسب نیاز به این مشترکان کارت شناسایی برق داده شود.


تعداد بازدید :  308