شماره ۱۸۹۷ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۶ بهمن
صفحه را ببند
میز خبر

بیشترین خطاهای پزشکی در بازه زمانی 30/2 تا ۶ صبح اتفاق می‌افتد
[شهروند] نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به برخی خطاها در فرآیند کار درمانی می‌گوید که براساس تحقیقات انجام‌شده عمده خطاها در سه بازه زمانی اتفاق می‌افتد «بیشترین خطاهای پزشکی در زمان «تغییر شیفت»، «بازه زمانی 30/2 تا ۶ صبح» و «زمان ویزیت پزشک» رخ می‌دهد، بنابراین باید در این سه زمان حساسیت و دقت بیشتری شود تا خطاهای پزشکی به حداقل ممکن برسد.» به گزارش خبرآنلاین و به گفته دانایی براساس آمارهای رسمی میزان مراجعات به بیمارستان‌های دولتی در سطح کشور طی یک‌سال اخیر با کاهش ۲۰درصدی داشته و این درحالی است که این بیمارستان با افزایش مراجعان روبه‌رو بوده و این خود گویای اعتماد بالای مردم به این بیمارستان و مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی است.


عزل ۸۰ مدیر در مدارس به دلیل تخلفات مالی و ثبت‌نامی
[شهروند] مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران از عزل ۸۰ مدیر در مدارس به دلیل تخلفات مالی و ثبت‌نامی خبر داده است. عبدالرضا فولادوند درباره عزل مدیران متخلف در مدارس شهر تهران به ایلنا گفت: «آمار ما در این زمینه نوسان دارد؛ به تعبیر دیگر آمار سه ماه گذشته با امروز متفاوت است، اما تعدادی از مدیران عزل شدند که بیشتر به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات در بحث ثبت‌نام و تخلفات مالی بود. اخیرا حدود ۸۰ مدیر مدارس غیردولتی که تخلف دریافت وجه هنگام ثبت‌نام داشتند، به هیأت تخلفات اداری معرفی شدند. این اقدام مربوط به جمع‌بندی‌ تابستان‌ سال گذشته است و این 80 نفر مابقی متخلفان بودند.»


وزارت بهداشت به تعهداتش درباره معتادان متجاهر عمل نکرده است
[شهروند] مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با گلایه از درمان معتادان متجاهر و منع پذیرش توسط وزارت بهداشت معتقد است باید برای این معتادان که براساس آمار نیروی انتظامی در تهران ‌هزار و ۵۰۰ نفر هستند، فکری اساسی شود. فرید براتی‌سده به ایلنا گفت: «پذیرش معتادان متجاهر منع پذیرش در آیین‌نامه‌ها با سازمان بهزیستی نیست، البته ما این معتادان را نیز پذیرش می‌کنیم، اما براساس آیین‌نامه معتادان منع پذیرش یعنی معتادانی که دارای زخم باز، کِبَر سن یا صِغَر سن هستند، به دلیل وضعیتی که دارند، باید در مراکز وزارت بهداشت تحت درمان قرار بگیرند و پس از درمان به بهزیستی تحویل داده شوند.» او همچنین درباره یارانه درمان معتادان در‌سال ۹۹ گفت:   «یارانه درمان در سال‌های قبل در حدود ۷۰ الی ۸۰‌میلیون تومان بود که در‌سال ۹۸ قطع شد و به بیمه سلامت پرداخت نشد. این مبلغ که به بیمه سلامت پرداخت می‌شد، برای یارانه درمان افراد معتاد بود، البته ما یارانه را برای افراد خاصی در نظر می‌گرفتیم، اما این یارانه به افرادی که فقط به مراکز دولتی مراجعه می‌کردند، تعلق می‌گرفت و به افرادی که به مراکز درمانی ما مراجعه می‌کردند و اغلب از قشر مستضعف بودند، تعلق نمی‌گرفت.»  


دعوت ستاد ملی صبر برای آزادی زنان زندانی جرایم غیرعمد
[شهروند] محمدرضا خوشرو، دبیر ستاد ملی صبر از راه‌اندازی پویش بخشایش فاطمی در کشور خبر داد. او دراین‌باره گفت: «اکنون ۳۷۰ نفر از زنان، مادران و همسران جامعه به دلیل جرایم غیرعمد در زندان به سر می‌برند که از این تعداد، ۲۳۰ نفر واجد شرایط کمک مالی هستند.» به گفته او در پویش بخشایش فاطمی هر ایرانی می‌تواند کمک‌های نقدی خود را  برای آزادی زنان زندانی جرایم غیرعمد به شماره کارت ستاد دیه ۹۳۴۵-۹۹۰۳-۹۹۷۵-‌۶۰۳۷ بانک ملی ایران و برای کمک به خانواده زندانیان به شماره حساب ۰۱۰۰۴۹۳۳۱۰۰۰۱ بانک ملی ایران به نام انجمن حمایت از زندانیان مرکز پرداخت کند. همچنین خلاصه پرونده و مبلغ مورد نیاز برای آزادی تعدادی از زنان زندانی پس از دریافت تاییدیه از مراجع قانونی در سایت ستاد ملی صبر به نشانی www.sabr.ir قرار می‌گیرد که هموطنان خیر می‌توانند با مراجعه به بخش «آزادمی‌کنم» و انتخاب زندانی زن مورد نظر، کمک خود را از طریق پرداخت بانکی به میزانی که می‌توانند واریز کنند.


تعداد بازدید :  286