شماره ۱۸۹۷ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۶ بهمن
صفحه را ببند
استقلال و شهرخودرو به مرحله دوم پلی‌آف لیگ قهرمانان راه یافتند
درخشش ایرانی‌ها علیه زمین ثالث

بعد از کش و قوس‌های فراوان در طول یک هفته گذشته به واسطه تصمیم AFC مبنی بر سلب میزبانی از تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا و مقاومت ایرانی‌ها در برابر این تصمیم، بالاخره دیروز استقلال و شهر خودرو در امارات به عنوان کشور ثالث به مصاف رقبای خود در مرحله اول پلی‌آف رفتند. رویارویی آبی‌پوشان ایران که اولین تجربه سرمربیگری مجیدی بعد از بازگشت به استقلال بود، با اتفاقات خوبی همراه شد. در شرایطی که چند هزار ایرانی در ورزشگاه العویر دوبی برای حمایت از نماینده ایران حضور پیدا کرده بودند، استقلال با نمایشی درخشان توانست از همان ابتدای  کار برتری خود را به الکویت دیکته کند. شیخ دیاباته که در نیم فصل اول هم جزو ستاره های استقلال بود، با فرصت‌طلبی تمام عیار 2 گل را وارد دروازه تیم کویتی کرد. در ادامه هم وریا غفوری با یک ضربه ایستگاهی تماشایی گل سوم را به ثمر رساند. در ادامه هم درخشش حسینی درون دروازه مانع گلزنی الکویت شد و از سوی دیگر مهدی قائدی چند موقعیت صددرصد را از دست داد تا در نهایت بازی 3 بر صفر به سود استقلال تمام شود. این برد در شرایطی به دست آمد که استقلال باید از الکویت در تهران میزبانی می‌کرد، اما تحمیل بازی در زمین ثالث هم نتوانست مانع صعود آبی‌ها به مرحله دوم پلی‌آف شود.
در دیگر بازی پلی‌آف هم شهرخودرو به عنوان دیگر نماینده ایران در شهر شارجه به جای مشهد میزبان الرفاع بحرین بود. این تیم که در نیم فصل یحیی گل‌محمدی را از دست داده، ابتدا با گلزنی محمدرضا خلعتبری پیش افتاد، اما در ادامه یک گل دریافت کرد. گل امین قاسمی‌نژاد در دقیقه 82 حکم پیروزی شهرخودرو را امضا کرد تا این تیم 2 بر یک برنده این مسابقه شود.
بدین ترتیب هر 2 تیم ایرانی با وجود سلب میزبانی در مرحله پلی‌آف موفق بودند و سه شنبه برای رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان باید با الریان و السیلیه قطر رقابت کنند؛ بازی‌هایی که در دوحه برگزار می‌شود.


تعداد بازدید :  384