شماره ۱۸۹۷ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۶ بهمن
صفحه را ببند
مکث

دستگیری فروشنده سکه‌های تقلبی
[شهروند] مردی که اقدام به فروش سکه تقلبی به یکی از مشتریانش کرده بود، دستگیر و مغازه‌اش پلمپ شد.
سی‌ام دی ماه امسال مردی با مراجعه به کلانتری ۱۰۱ تجریش اعلام کرد یک واحد طلافروشی اقدام به فروش سکه‌های تقلبی به  او کرده است که در همین راستا پرونده‌ای تشکیل و مقرر شد عوامل پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ رسیدگی به آن را در دستور کار خود قرار دهند.با ورود پلیس آگاهی به موضوع از شاکی برای حضور در مقر پلیس دعوت شد و این فرد در اظهارات خود به مأموران گفت: «حدود یک‌سال پیش با مراجعه به مغازه طلافروشی تعداد پنج عدد سکه تمام بهارآزادی خریدم، حدود یک‌سال بعد با توجه به اینکه در شرف ازدواج بودم و به پول نیاز داشتم، تصمیم به فروش سکه‌ها گرفتم، اما با مراجعه به صرافی متوجه شدم سکه‌ها تقلبی است. این درحالی بود که سکه‌ها به‌صورت وکیوم شده و دارای آدرس و شماره تماس است.»سکه‌ها را کارشناسان بررسی کردند و تقلبی‌بودن آنها محرز شد، در همین راستا شناسایی متهم پرونده در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت و آنان پس از اخذ دستور قضائی با حضور در محل اقدام به دستگیری فروشنده متخلف و پلمپ واحد صنفی او کردند.مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تأیید این خبر اعلام کرد که برای فروشنده سکه‌های تقلبی پرونده‌ای تشکیل ‌شده است و تحقیقات از او در این خصوص ادامه دارد.


کشف انبار موادمحترقه خطرناک در شرق تهران
[شهروند]  ۲۳‌هزار و ۶۴۰ عدد انوع مواد محترقه پر خطر در شرق پایتخت کشف شد. از مدتی قبل با دریافت خبری مبنی‌بر  اینکه فردی با همکاری یکی از همدستانش اقدام به انبار کردن انواع مواد محترقه در یکی از محلات شرق پایتخت کرده است، تیمی از مأموران پلیس امنیت عمومی پایتخت رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند و برای رسیدگی به موضوع وارد عمل شدند که در جریان آن مشخص شد خبر واصله صحت دارد و متهمان تعداد فراوانی مواد محترقه پرخطر را در انباری دپو کرده‌اند که  با نزدیکی ایام چهارشنبه‌سوری اقدام به توزیع و فروش آن کنند.پس از تکمیل تحقیقات پلیسی در دوم بهمن ماه تیمی از مأموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی با مجوز قضائی به مخفیگاه متهمان اعزام و موفق شدند در عملیاتی ضربتی ضمن دستگیری هر دو متهم، ۲۳‌هزار و ۶۴۰ عدد  انواع مواد محترقه پرخطر در این محل کشف و ضبط کنند. رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از پلمپ محل دپوی این اقلام خبر داد و گفت: «دو نفر نیز در این رابطه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل‌شدند که در جریان بازجویی‌های انجام‌شده به بزه انتسابی اقرار کردند. کارشناسان ارزش ریالی این مواد محترقه را ۶۰۰‌میلیون ریال اعلام کرده‌اند.»


دستگیری زورگیر مسافرکش‌نما در مترو
[شهروند] زورگیر مسافرکش‌نما که دست به سرقت گوشی پسری جوان در استان البرز زده بود، در مترو تهران دستگیر شد. روز  جمعه مأموران پلیس مترو به مرد جوانی که وسایل زیادی به همراه داشت، مشکوک شدند و با انتقال او به ایستگاه پلیس مترو به بررسی وسایل همراه او پرداختند.در تحقیقات از متهم یک گوشی موبایل به دست آمد و مأموران که احتمال می‌دادند این مرد مرموز جیب‌بر است، با بررسی گوشی توانستند صاحب آن را شناسایی کنند و در تماس با او مشخص شد که دو شب قبل در استان البرز سوار بر خودرویی شده که زورگیران مسافرنما با تهدید، گوشی موبایل و پول‌هایش را سرقت کرده‌اند. متهم در این مرحله ادعا کرد گوشی موبایل را از خواهرش کادو گرفته و حتی جعبه گوشی نیز در اختیار خواهرش است که مأموران در تماس با خواهر متهم او را به پلیس مترو دعوت کردند. خواهر متهم با جعبه گوشی موبایل به مقر پلیس مترو آمد و در بررسی مشخصات جعبه گوشی موبایل مشخص‌شد شماره سریال گوشی سرقتی با جعبه گوشی موبایل متفاوت است. سرهنگ عطاء الهی، رئیس پلیس مترو تهران با اعلام این خبر گفت: «متهم و خواهرش برای تحقیقات بیشتر و سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضائی قرار گرفته‌اند.»


تعداد بازدید :  277