شماره ۱۸۹۷ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۶ بهمن
صفحه را ببند
خبر

فعالیت شبانه‌روزی ۴‌هزار امدادگر و نجاتگر
رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌ احمر با اشاره به امدادرسانی به ۲۱۰‌هزار نفر از هم‌وطنان متأثر از حوادث جوی در ۱۸ روز اعلام کرد: «هم‌وطنان در یک‌هزار و ۲۰۰ شهر، روستا و جاده کوهستانی از خدمات امدادی امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر برخوردار شده‌اند.»
مرتضی سلیمی با تشریح گزارش عملیات امدادرسانی در حوادث جوی (برف و کولاک و سیل و آب‌گرفتگی) از هجدهم دی ماه تا شنبه پنجم بهمن ماه گفت: «هم‌وطنان همه استان‌ها متأثر از برف و کولاک و سیل و آب‌گرفتگی بوده‌اند و در این مدت با فعالیت شبانه‌روزی ۳‌هزار و ۸۹۲ امدادگر و نجاتگر به ۲۱۰‌هزار نفر از هم‌وطنان خدمات امداد و نجات ارایه شده است.»
او افزود: «هم‌وطنان در یک‌هزار و ۲۰۰ شهر، روستا و جاده کوهستانی از خدمات امدادونجات برخوردار شدند و با برپایی سه اردوگاه اسکان اضطراری و چادرهای فردی، ۲۷‌هزار و ۶۶۹ نفر به صورت اضطراری اسکان داده شدند. به علاوه نیروهای هلال  116 نفر را نجات داده و به مناطق امن منتقل کردند.»
رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال ‌احمر با اشاره به رهاسازی ۴۳۵ دستگاه خودرو از برف‌وکولاک و تخلیه ۲۴۰ واحد مسکونی از سیلاب، گفت: «متأسفانه ۵ نفر از هم‌وطنان در مه‌ ولات استان خراسان رضوی، بشاگرد استان هرمزگان و سرباز و کنارک سیستان‌وبلوچستان بر اثر وقوع سیل و ریزش آوار جان باختند. ۱۱ فروند بالگرد که شامل ۴ بالگرد هلال ‌احمر و ۷ بالگرد نظامی است، با انجام ۲۸۲سورتی پرواز معادل ۱۹۲ ساعت پرواز، ۶۵ تن اقلام امدادی را به مناطق متأثر از سیل منتقل کردند.»
به گفته سلیمی، ۴۷‌هزار و ۴۷۰ بسته غذایی، ۴‌هزار و ۶۸۱ دستگاه چادر امدادی، ۲۴‌هزار و  ۷۶۰ تخته پتو مینگ، ۲۵‌هزار و ۵۶۲ کیلوگرم نایلون پوششی، ۱۰‌هزار و ۶۴۹ تخته موکت، ۶‌هزار و ۳۱۰کیلوگرم قند و شکر، ۲۱‌هزار و ۱۴۴ کیلوگرم برنج، ۲‌هزار و ۶۰۷ شعله والوور، ۴‌هزار و ۸۴۰ قوطی روغن، ۷۱‌هزار و ۷۳۲ بطری آب معدنی، ۴‌هزار و ۴۸۸ کیلوگرم حبوبات و ۱۸۸ کیلوگرم خرما در میان متأثران از حوادث جوی توزیع شده است و امدادرسانی در بخش‌هایی از استان‌های سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان ادامه دارد.

اعلام آمادگی جمعیت هلال ‌احمر ایران برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان ترکیه
به دنبال وقوع زمین‌لرزه ۶٫۸ ریشتری در شهرستان سیوریجه استان اِلازیغ در شرق ترکیه، جمعیت هلال ‌احمر جمهوری اسلامی ایران برای امدادرسانی و هر گونه همکاری اعلام آمادگی کرد.
بلافاصله پس از وقوع این زمین‌لرزه در ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه، دبیرکل جمعیت هلال‌ احمر جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با رئیس جمعیت هلال ‌احمر ترکیه، آمادگی هلال ‌احمر ایران را برای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله ترکیه اعلام کرد. در این گفت‌وگوی تلفنی با دکتر کرم کینیک، دکتر محمودرضا پیروی ضمن ابراز همدردی و عرض تسلیت جمعیت هلال ‌احمر کشورمان و ملت ایران به خانواده‌های آسیب‌دیدگان، از آمادگی برای اعزام امدادگران و متخصصان هلال ‌احمر به مناطق آسیب‌دیده خبر داد.
مرکز لرزه‌نگاری ترکیه کانون اصلی این زمین‌لرزه را از توابع استان الازیغ و عمق آن را ۶.۷ کیلومتری سطح زمین اعلام کرده است.
لازم به یادآوری است جمعیت هلال‌ احمر کشورمان روابط و همکاری نزدیکی با هلال‌ احمر ترکیه دارد. برای نمونه هلال ‌احمر ترکیه در سیل‌های فروردین ۹۸ کمک‌های مورد نیاز را برای هم‌وطنان آسیب‌دیده در استان‌های گلستان، خوزستان و لرستان ارسال کرد.
بیستم اسفند ۱۳۹۶ نیز یک هواپیمای ترک که امارات متحده عربی را به قصد ترکیه ترک کرده بود در استان چهارمحال‌وبختیاری سقوط کرد. همه ۱۱ سرنشین این جت شخصی کشته شدند و نجاتگران هلال ‌احمر پس از چند روز تلاش و جست‌وجوی سخت، موفق به پیداکردن پیکر ۱۰ سرنشین جانباخته این هواپیما شدند. این همکاری هلال ‌احمر ایران در رسانه‌های ترکیه بازتاب گسترده‌ای داشت.

هدیه غنچه‌های هلال‌ احمر اردکان برای کودکان مناطق سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان
رئیس جمعیت هلال ‌احمر شهرستان اردکان از رنگ لبخند و دست‌های مهربان اعضای کانون غنچه‌های هلال ‌احمر اردکان در کمک به سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان خبر داد. جواد کمال‌آبادی گفت: «مشارکت در امر خداپسندانه و خیرخواهانه برای کمک به جبران خسارت سیل‌زدگان و کمک به هم‌نوع با دستان مهربان نوگلان کانون غنچه‌های هلال ‌احمر مهد کودک آوای باران شهرستان اردکان رقم خورد.» رئیس جمعیت هلال‌ احمر شهرستان اردکان افزود: «غنچه‌های هلال ‌احمر اسباب‌بازی و کادوهای خود را به کودکان مناطق سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان هدیه دادند تا با هم محبت و دوستی را تجربه کنند.» او هدف از این کار را آشنایی اعضای غنچه‌های هلال با کارهای انسان‌دوستانه و کمک به هم‌نوع دانست و افزود: «این کار با برپایی چادرهایی در سطح شهر برای جمع‌آوری هدایای دیگر کودکان برای هم‌سن‌وسالان بی‌بضاعت و کم‌برخوردار ادامه خواهد یافت.» رئیس جمعیت هلال ‌احمر شهرستان اردکان عنوان کرد: «این کار موجب تقویت حس نوع‌دوستی از دوران کودکی در بچه‌ها می‌شود و این طرح راهی برای تمرین نیکوکاری و بشردوستی است.» کمال آبادی گفت: «در راستای اجرای این طرح نونهالان مهم‌ترین دارایی خود را به هم‌سالانشان اهدا می‌کنند و از همان کودکی سخاوت و بخشش را می‌آموزند.»

آغاز به‌ کار درمانگاه و مرکز جامع توانبخشی هلال ‌احمر یزد
درمانگاه و مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال ‌احمر یزد آماده ارایه خدمات به مراجعان است. درمانگاه جمعیت هلال‌ احمر استان یزد افتخار دارد خدماتی را مثل ویزیت پزشکان عمومی و متخصص، دندانپزشکی، مامایی، جراحی سرپایی، خدمات پرستاری، انواع حجامت، انواع پانسمان و وصل سرم و… با هدف کاهش هزینه‌های درمانی ارایه دهد. همچنین در مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال ‌احمر استان یزد خدمات کاردرمانی، گفتاردرمانی، فیزیوتراپی و ارتوپدی فنی به مردم استان یزد ارایه می‌شود. درمانگاه و مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال‌ احمر استان یزد واقع در خیابان کاشانی بعد از سه‌راه هراتی جنب داروخانه هلال ‌احمر و به شماره تماس ۳۶۲۸۹۹۴۰ در خدمت همشهریان است.


تعداد بازدید :  354