شماره ۱۶۹۴ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
تریبون

سال آخر کسی برای حضور در هیات‌رئیسه تلاش جدی نمی‌کند
 غلامعلی جعفرزاده، نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین مجلس، گفت: سال آخر عمدتاً رقابت‌ها ضعیف‌تر می‌شود و طی سال‌های اول مجالس رقابت‌ها برای کسب کرسی هیات‌رئیسه شدید است. در سال‌های آخر نمایندگان چندان رغبتی ندارند که برای انتخابات هیات‌رئیسه کاندیدا شوند. از لحاظ سازمانی اگر کسی می‌خواست در هیات‌رئیسه مجلس حاضر شود، در سنوات گذشته تلاشش را می‌کرد و عمدتاً کسی تلاش جدی‌ای برای حضور در هیات‌رئیسه نمی‌کند.

بهتر است اروپایی‌ها زودتر دست به کار شوند
 بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: «اگر اروپایی‌ها می‌خواهند کاری انجام دهند، بهتر است قبل از دیر شدن دست به کار شوند. اگر اتحادیه اروپا، موضوع هسته‌ای را به شورای امنیت ببرد، درواقع برجام از بین خواهد رفت و فکر نمی‌کنم که دیگر این معاهده پابرجا بماند. جمهوری اسلامی ایران قطعا اقدامات جدی و محکمی برای احقاق حق ملت خود انجام خواهد داد و هر واکنشی محتمل است. این واکنش ممکن است خروج از برجام یا هر چیز دیگری باشد، بنابراین این مسأله باید میان سران کشورهای عضو حل شود.»

نمایندگان مجلس می‎توانند از زندان‎ها بازدید کنند
 حمیده زرآبادی، عضو فراکسیون امید مجلس درباره دیدار نمایندگان با رئیس قوه قضائیه گفت: «در جلسه نمایندگان با رئیس قوه قضائیه مطرح شد که نمایندگان می‎توانند به بازدید زندان‎های شهرستان‎ها بروند و از وضع آن گزارش تهیه کنند.» نماینده مردم قزوین در ادامه گفت: «لایحه خشونت علیه زنان هم مطرح شد که آقای رئیسی گفتند این لایحه در دست بررسی است و نهایتا تا سه هفته دیگر، به اتمام می‌رسد و ارایه خواهد شد. همچنین بحث دولت الکترونیک مطرح شد که نیازمند همکاری و همراهی همه قواست. متاسفانه قوه قضائیه برای این ‎کار، همکاری کمی‎ داشته ‎است، اما قول دادند که همکاری بیشتری در این زمینه انجام شود.»


تعداد بازدید :  399