شماره ۱۶۰۴ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳ بهمن
صفحه را ببند
کسانی که بسته حمایتی دریافت نکرده‌اند، چه اقداماتی باید انجام بدهند؟
اپراتورها گوشی را زمین نمی‌گذارند تماس نگیرید!

روز گذشته معاون اداری-مالی سازمان تأمین اجتماعی از پایان واریز مبلغ بسته حمایتی خبر داد. مبالغ واریزی در این مرحله از توزیع بسته حمایتی، بین 100‌هزار تا 300‌هزار تومان متغیر بود با این توضیح که قرار بود برای خانوارهای یک‌ نفره 100‌هزار تومان، خانوارهای دو نفره 150‌هزار تومان، خانوارهای سه‌ نفره 200‌هزار تومان، خانوارهای چهارنفره 250‌هزار تومان و خانوارهای 5 نفره به بالا 300‌هزار تومان پرداخت شود. رحیم اردلان، معاون اداری-مالی سازمان تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با تسنیم توضیح داده بود: «بر اساس لیستی که در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفت، 6‌میلیون و 150‌هزار نفر مشمول این طرح قرار گرفتند که بر اساس آخرین آمار اخذشده از بانک‌های عامل 27 بانک واریزی خود را به اتمام رسانده‌اند و تنها بانک ملی قرار بوده مبلغ بسته حمایتی را به حساب یک میلیون و 500‌هزار نفر از سرپرستان واریز کند که این اتفاق هم تا پایان شب دوشنبه صورت گرفته است.» ملاک واریز بسته حمایتی هم به این شکل عنوان شده بود که افرادی که از ابتدای فروردین تا مهر امسال بیمه تأمین اجتماعی شده‌اند و در این بازه زمانی حقوق دریافتی آنها کمتر از 3‌میلیون تومان بوده، از این تسهیلات استفاده خواهند کرد. اردلان در ادامه نحوه پیگیری واریز بسته حمایتی را برای کسانی که هنوز مبلغی به حساب آنها واریز نشده است، توضیح داده بود که در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم. آیا واقعا راه‌های مربوطه قابل پیگیری هستند؟ پیش از بررسی این موضوع باید توجه داشت که مبالغ بسته حمایتی قرار بود به شماره حساب‌های یارانه سرپرست‌های خانوار واریز شود.
چطور واریز «بسته حمایتی» را پیگیری کنیم؟
معاون اداری-مالی سازمان تأمین اجتماعی درباره نحوه پیگیری مردم در مورد واریز بسته حمایتی گفته بود: «افرادی که حقوق آنها کمتر از 3‌میلیون تومان باشد و تا امروز هنوز رقم بسته حمایتی خود را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند با شماره تماس 1420 موضوع را پیگیری کنند؛ ضمن این‌که تمهیدات لازم برای پاسخگویی به سوالات مردم پیش‌بینی شده است.» هر چند رحیم اردلان در ادامه تأکید کرده بود: «با توجه به پیگیری و تماس‌های مکرر مردم امکان دارد در ساعتی اپراتورها پاسخگو نباشند اما به ‌طور کلی از ساعت 8 صبح تا 22 اپراتورها آماده پاسخگویی هستند.» با این حال پیگیری‌های «شهروند» نشان می‌دهد که تماس با این شماره در ساعات مختلف امکان‌پذیر نیست؛ خطی که به‌ عنوان راه پیگیری عمومی در اختیار مردم قرار گرفته دایما مشغول است و عملا چنین راهی را غیر ممکن کرده است. راه دیگر استفاده از سامانه (پیام دستوری) #4*4* وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان شده بود. البته معاون اداری-مالی گفته بود:   «این سامانه هنوز فعال نشده و به‌ محض این‌که فعال شود، به‌ صورت رسمی اعلام خواهد شد.» طبیعتا با ارسال کد نیز به نتیجه‌ای نرسیدیم؛ چرا که کد مربوطه فعال نشده است. به همین دلیل صرفا باید منتظر بود و دید در روزهای آتی چه راه‌حل‌های مناسبی برای این مشکل در نظر گرفته خواهد شد.

 


تعداد بازدید :  218