موفقیت تیم فوتبال پرسپولیس در راه رسیدن به فینال جام باشگاههای آسیا، غیر از محبوبیت بیشتر سرمربی این تیم، تصویر برانکو را روی بیلبوردهای شهری هم برد. ماجرا به یک همایش برمیگشت؛ کنفرانسی با عنوان «رازهای شکست و استراتژیهای پیروزی». سخنران اصلی این مراسم هم برانکو ایوانکوویچ عنوان شده بود. روی بیلبورد و پوسترها نوشته بود: «برای اولینبار در ایران. کامبَک در کسبوکار. با سخنرانی 90دقیقهای برانکو ایوانکوویچ...»
تاریخ این کنفرانس 5 بهمن عنوان شده بود؛ یعنی جمعه همین هفته در مرکز همایشهای 3هزار نفره وزارت کشور. خرید بلیت هم از سامانه تیوال ممکن بود؛ خریدی که مبلغ بلیت آن در سایت تیوال از 98هزار تا 2میلیون تومان رقم خورده است! در واقع مشخص نیست که این تفاوت در قیمت به جهت اختصاص جای خاص به شرکتکنندگان است یا اینکه ماجرای دیگری در کار است، ضمن اینکه رقمها هم از استاندارد خاصی پیروی نمیکند و بیشتر سلیقهای تعیین شده است. البته تمام اینها از اهمیت این کنفرانس نخواهد کاست. به هرحال نخستینبار است که در ایران از یک سرمربی بهعنوان کسی دعوت میشود که رازهای موفقیت خود را در قالب یک سخنرانی با مردم درمیان بگذارد. به هرحال برانکو توانست با دستان خالی و محدودیتهای فراوان، تیم را به فینال جام باشگاههای آسیا برساند و تمام اینها از او چهرهای ساخت که میتواند تجربیات خودش را در این زمینه در اختیار مخاطبان قرار دهد. در این کنفرانس، فضای کسبوکار به زمین فوتبال تشبیه شده و قرار است سرمربی پرسپولیس اشتراکات خود در نگرانیها، ترسها، امیدها و تمام آنچه در زمین و بیرون زمین دیده، با مخاطبان درمیان بگذارد؛ البته نه در قالب خاطرات فوتبالی بلکه در بیانی تئوریک و راهبردی. همچنین دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی ایران نیز در کنفرانس حضور خواهد داشت. باید ببینیم محاصل این همایش چه چیزی خواهد بود.