شماره ۱۶۰۴ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳ بهمن
صفحه را ببند
تریبون

می‌ترسم طرح تحول سلامت به عاقبت مسکن مهر دچار شود ‏
سعید نمکی، سرپرست وزارت بهداشت گفت:«بیمه مقتدر و ماندگار، بیمه‌ای است که بتواند از افراد به اندازه ‏بضاعت بگیرد و به اندازه نیاز پس بدهد.» او در ادامه افزود: «‌سال ۹۴ در سازمان برنامه و بودجه با طرح تحول ‏سلامت و ‌بیمه همگانی سلامت مواجه شدم و نامه‌ای محرمانه به دکتر نوبخت نوشتم که می‌ترسم عاقبت این ‏ماجرا به مسکن مهر و یارانه‌ها مبتلا ‌شود، البته اگر تدبیر نکرده و هزینه‌ها را مدیریت نکنیم.‌‏»

یکی از راه‌های مدیریت ترافیک، وضع عوارض برای معابر خاص است ‏
محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا در ‏سایر کشورها نیز برای تردد در معابر شهری از مردم عوارض دریافت می‌شود، بیان کرد: «بله، اکنون در امارات، ‏دبی، استانبول و ... این کار اجرا می‌شود. یکی از راه‌های مدیریت ترافیک، وضع عوارض برای معابر خاص است. ‏مثلا در بزرگراهی که خیلی ترافیک دارد، در فاصله‌های مختلف دوربین نصب می‌کنند و در ساعات مختلف ‏عوارض متفاوت می‌گیرند، به‌طور مثال عوارض در ساعات پیک ترافیک بیشتر است و در ساعات غیرپیک ‏عوارض کمتر است. به این صورت ترافیک را مدیریت می‌کنند و بنابراین تردد در آن بزرگراه‌ها با خودرو ‏شخصی در ساعات پیک به‌صرفه نخواهد بود.‏»


افزایش وام اشتغال از ۲۰‌میلیون به ۵۰‌میلیون تومان
پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی با بیان این‌که تلاش کردیم تا صف‌های انتظار دریافت وام را ‏برداریم، گفت:«با همکاری دولت و منابعی که در اختیار ما قرار دادند، سقف وام اشتغال را از ۲۰‌میلیون ‏به ۵۰‌میلیون تومان افزایش دادیم و در طی چند ماه گذشته به دلیل شرایط اقتصادی منابع زیادی را از ‏کمک‌های مردمی، سپرده‌ها و امدادی به بخش وام تزریق کردیم و در این بخش از منابع دولتی استفاده ‏نکردیم.‏»


تعداد بازدید :  216