شماره ۱۵۹۴ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۲ دي
صفحه را ببند
رئیس فراکسیون هلال‌احمر مجلس مطرح کرد:
نمایندگان نگاه مثبتی به هلال‌احمر دارند

رئیس فراکسیون هلال‌احمر مجلس شورای اسلامی گفت: «اکثر نمایندگان با تمام وجود از رسالتی که قانون بر دوش هلال‌احمر گذاشته، حمایت و این مجموعه را همراهی می‌کنند.» محمدحسین قربانی در مورد عملکرد جمعیت هلال‌احمر کشور اظهار کرد: «بنده به‌عنوان عضو شورای اجرایی هلال‌احمر و رئیس فراکسیون هلال‌احمر مجلس شورای اسلامی که تقریبا بزرگترین فراکسیون مجلس دهم است، نگاهی ملی به این مجموعه دارم و خوشحالم بگویم که اکثر نمایندگان نیز دید مثبتی به جمعیت هلال‌احمر دارند.»
رئیس فراکسیون هلال‌احمر اضافه کرد: «اکثر نمایندگان با تمام وجود از رسالتی که قانون بر دوش هلال‌احمر گذاشته، حمایت و این مجموعه را همراهی می‌کنند. ضمن این‌که مردم هم در حوادث مختلف از جمعیت هلال‌احمر انتظارات فراقانونی دارند و نمایندگان در این راستا حامی جمعیت هلال‌احمر هستند.» وی با اشاره به برگزاری جلسه اعضای فراکسیون هلال‌احمر با رئیس جمعیت هلال‌احمر اظهار کرد: «در این جلسه نزدیک به 70 نفر از نمایندگان مجلس حضور داشتند که همین موضوع موید عرایض بنده است.» قربانی افزود: «در مجلس هم می‌توانیم توجه به هلال‌احمر را مشاهده کنیم. به‌عنوان مثال وقتی بحثی مطرح ‌می‌شود، می‌بینیم با حمایت بالای نمایندگان در صحن علنی مجلس همراه می‌شود.»
نماینده شهرستان‌های آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور امدادگران در حوادث و سوانح مختلف گفت: «امروز می‌بینیم که در حوادث و تصادفات جاده‌ای نخستین بخشی که برای کمک و رسیدگی به آلام مردم حاضر می‌شود، جمعیت هلال‌احمر است. خوشبختانه ما توانستیم در مجلس کمک کنیم تا از نظر سخت‌افزاری در هلال‌احمر تحول ایجاد شود.» وی تصریح کرد: «با توجه به انتظاراتی که مردم از هلال‌احمر دارند، باید از نظر بودجه‌ای این سازمان را حمایت کرد، تا بتوانیم با این کار از آلام مردم بکاهیم. این کاری است که جمعیت هلال‌احمر به خوبی انجام می‌دهد و مصادیق مختلف آن را می‌توان برشمرد. ازجمله ماموریت اخیر این سازمان در مراسم پیاده‌روی اربعین را شاهد بودیم. در این ماموریت دیدیم که حتی بسیاری از افراد غیرایرانی از خدمات جمعیت هلال‌احمر بهره بردند.» قربانی ادامه داد: «در زلزله کرمانشاه نیز بیشترین بار حمایتی و خدماتی بر دوش هلال‌احمر بود.»
رئیس فراکسیون هلال‌احمر در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت شفاف‌سازی تاکید کرد و گفت: «یکی از بحث‌های مهم برای هلال‌احمر همین موضوع شفافیت است. هر چه این شفافیت در هلال‌احمر بیشتر باشد، رویکرد مردم نیز بهتر خواهد شد.»


تعداد بازدید :  360