شماره ۱۵۷۲ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۶ آذر
صفحه را ببند
با ژاکت هوشمند گوشی خود را جا نمی‌گذارید

همه ما بارها شده که نگران جا گذاشتن یا گم شدن گوشی خود بوده‌ایم وهستیم، مخصوصا با توجه به اینکه قیمت گوشی‌های بازار به شدت بالا رفته و اگر اسمارت‌فون‌مان را از دست بدهیم شاید دیگر نتوانیم به راحتی و سرعت یک اسمارت‌فون با همان لول را جایگزینش کنیم.  
تا کنون هم اپ‌های زیادی برای یافتن دوباره اسمارت‌فون‌مان و پیدا کردن آن به بازار عرضه شده‌اند اما هنوز هم امکان گم‌شدن اسمارت‌فون‌ها برای همه ما وجود دارد. بارها شده که از خودرویمان خارج شده و موبایل خود را برنداشته‌ایم یا در رستورانی زیر بشقاب‌ها و ... موبایل‌مان را جا گذاشته‌ایم و رفته‌ایم. برخی اوقات شده که گارسون رستوران دنبالمان آمده و موبایل را به ما رسانده اما برخی اوقات ساعت‌ها می‌گذرد و بعد تازه متوجه نبود موبایلمان در جیب یا کیفمان می‌شویم. زمانی که شاید دیگر رستوران تعطیل باشد یا دسترسی ما به آن مکان چند ساعتی طول بکشد.
به این فکر کنید که در سفر هستید و در رستوران بین راهی غذا خورده‌اید و ساعت‌ها از آن رستوران دور شده‌اید. به این فکر کنید گوشی شما در آن رستوران جا مانده و حالا که مجبورید تمام این چند ساعت را برگردید و دوباره بیایید،  این اتفاق حتما سفر شما را نابود و همسفرانتان را ناراحت می‌کند.
اما حالا به این فکر کنید که لباسی که به تن دارید به شما یادآوری می‌کند که موبایل‌تان را جا گذاشته‌اید و بدون آنکه از جای مورد نظر دور شوید می‌توانید برگردید و موبایل خود را بردارید.
ژاکت هوشمند «Jacquard» گوگل و لیوایز به یک قابلیت جدید مجهز شده است تا از فراموشی و گم‌شدن اسمارت‌فون‌های کاربران جلوگیری کند. اگر فاصله شما با گوشی‌تان بیش از یک حدی شود؛ این ژاکت به شما هشدار می‌دهد تا متوجه این موضوع شوید که گوشی را جا گذاشته‌اید. این ویژگی جدید به نام «Always Together» یک هشدار خودکار است که هم روی ژاکت و هم روی گوشی ظاهر می‌شود. شما یک اعلان روی گوشی دریافت می‌کنید و دکمه یا تگ‌آستین ژاکت هم شروع به چشمک‌‌زدن خواهد کرد و ویبره می‌زند.
پیش از این ویژگی، کاربران باید به‌طور دستی این قابلیت را روی گوشی فعال می‌کردند تا از گم‌شدن یا فراموش‌کردن گوشی جلوگیری کنند و حالا این سیستم هشدار به‌طور خودکار با فاصله‌گرفتن شما از گوشی فعال می‌شود. ژاکت هوشمند گوگل و لیوایز علاوه بر این ویژگی، به شما اجازه می‌دهد با لمس تگ روی ژاکت، چیزهایی مانند پخش موسیقی یا ناوبری گوگل مپس روی اسمارت‌فون را کنترل کنید.
اوایل امسال بود که ژاکت «Jacquard» یک به‌روزرسانی در پلتفرم خود داشت و شاهد افزوده‌شدن چندین ویژگی و کار جدید مفید و کاربردی بودیم. مثلا می‌توانستید با یک ضربه روی تگ ژاکت، مکان خود را روی نقشه ذخیره کنید.
مزیت اصلی و بزرگ این ژاکت، استفاده در هنگام رانندگی، دوچرخه‌سواری، خرید و فعالیت‌هایی مشابه است که شاید حواس‌تان پرت شود و به گوشی توجه نداشته باشید یا نتوانید پیامک‌ها و تماس‌های صوتی را جواب دهید.
پلتفرم «Jacquard» گوگل هم از پلتفرم اندروید و هم iOS پشتیبانی می‌کند و در قالب یک تگ یا دکمه سرآستین به ژاکت لیوایز افزوده شده است. کاربران با ژست‌های حرکتی می‌توانند از این تگ و کنترل از راه دور گوشی استفاده کنند.
اگرچه این ژاکت هوشمند یک گجت بی‌نظیر است و از آینده لباس‌های پوشیدنی خبر می‌دهد ولی قیمت بسیار گرانی دارد. برای خرید ژاکت «Jacquard» باید هزینه‌ای ۳۵۰دلاری را بپردازید که شاید تنها برای چند ویژگی خاص بسیار گرانقیمت باشد.
البته شرکت لیوایز در رویدادهای تخفیفی آخر‌سال این ژاکت را با ۳۰‌درصد تخفیف تا قیمت ۲۴۵دلار به فروش می‌رساند.


تعداد بازدید :  175