شماره ۱۵۷۲ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۶ آذر
صفحه را ببند
ذره‌بین

دوست مجازی، کلاهبردار از کار درآمد
فرد شیادی که با ترفند دوستی مجازی حساب بانکی طعمه‌اش را خالی می‌کرد، توسط پلیس فتای سیستان‌وبلوچستان شناسایی و دستگیر شد. با دریافت شکایتی مبنی‌بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی دختری جوان در شهر زاهدان، موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
 در بررسی اظهارات شاکی پرونده مشخص شد مبلغ ۲۳‌میلیون ریال از حساب بانکی وی طی چند خرید اینترنتی برداشت شده است. کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی اظهارات مالباخته با یک‌سری تحقیقات فنی در فضای سایبر متهم را که مردی جوان است، شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر کردند.
متهم که دوست اینترنتی شاکی پرونده است، در بازجویی‌های به عمل آمده، ضمن اعتراف به  جرمش  اظهار داشت پنج ماه پیش با شاکی در فضای مجازی از طریق نرم‌افزار‌های شبکه‌های اجتماعی آشنا شده و پس از مدتی این ارتباط مجازی با دعوت دوست اینترنتی، به فضای حقیقی منتقل می‌شود.
این ارتباط‌ها ادامه می‌یابد تا زمانی که هر دو آنها برای خرید اینترنتی به کافی‌نت می‌روند و بعد از گذشت چند قرار ملاقات، با اغفال او اطلاعات بانکی‌اش را به دست آورده است.
رئیس پلیس فتای استان سیستان‌وبلوچستان با اشاره به معرفی متهم به دادسرا از شهروندان خواست اطلاعات بانکی خود را به هیچ عنوان در اختیار دیگران قرار نداده و سرویس پیامک حساب بانکی خود را فعال کرده، تا در صورت برداشت غیرمجاز، به سرعت  از آن مطلع شوند. دوستی‌هایی که از فضای مجازی نشأت گرفته می‌شوند، مورد اعتماد نبوده و نباید این دوستی‌ها را به فضای حقیقی کشاند.

پلیس وظیفه‌شناس ۱۴‌میلیون تومان را به صاحبش بازگرداند
یکی از افسران وظیفه‌شناس کرمانشاه،  کیف یکی از شهروندان را که حاوی ۱۴۰‌میلیون ریال چک پول بود، به صاحبش بازگرداند. به دنبال مراجعه یکی از شهروندان به کلانتری جهت ترخیص خودرو و پس از انجام کارهای اداری مربوطه، یک عدد کیف حاوی مدارک و چک پول وی جا می‌ماند. این کیف توسط سرگرد «بهمن کرمی» یکی از ماموران پلیس شهرستان که در این کلانتری مشغول به خدمت بوده، یافت می‌شود و وی نیز با توجه به مدارک موجود در داخل کیف، صاحب آن را شناسایی کرده و کیف را تحویل می‌دهد. صاحب کیف پس از مراجعه مجدد و دریافت کیف عنوان کرد که موجودی داخل آن، ایران‌چک ۱۴‌میلیون تومانی بوده که توسط این افسر وظیفه‌شناس، یافت و عودت داده شده است .

«کودک ۶ ساله» قربانی بی‌مبالاتی پدر حین موتورسواری شد
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ از مرگ دلخراش کودک ۶ساله‌ای خبر داد که بر اثر سهل‌انگاری پدر حین موتورسواری جان باخت.
سرهنگ احسان مؤمنی با اعلام خبر تصادف مرگبار در خیابان شوش درباره جزییات این خبر اظهار کرد: «حوالی ساعت 12 روز شنبه 24 آذر در محدوده خیابان شوش، خیابان هرندی، کوچه معروف‌خانی، فردی درحال حرکت با موتورسیکلت‌ بود و کودک 6ساله وی نیز در ترک موتورسیکلت نشسته بود که ناگهان کودک، خودش را از پشت موتورسیکلت آویزان کرد.» رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: «پس از طی مسافتی، دست‌های کودک از موتورسیکلت رها شده و وی به سطح آسفالت برخورد کرد؛ در همان زمان یک دستگاه وانت نیسان کودک را زیر گرفته که کودک بر اثر شدت جراحات وارده، در محل حادثه فوت شد.»
وی از والدین خواست از رهاکردن کودکان در سطح معابر خودداری کرده و رانندگان وسایل‌نقلیه نیز در صورت مشاهده کودکان، با سرعت مطمئنه حرکت کنند، تا شاهد وقوع  چنین حوادث دلخراشی نباشیم.


تعداد بازدید :  310