شماره ۱۵۷۲ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۶ آذر
صفحه را ببند
فرار از پاسخگویی به اتهامات یک وزیر دولت ترامپ استعفا کرد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرده که رایان زینکی، وزیر امور اراضی فدرال و پارک‌های ملی تا پایان‌ سال میلادی جاری (دوهفته دیگر) دولت را ترک می‌کند. ترامپ این خبر را روز شنبه (۱۵ دسامبر) در شبکه توییتر اعلام کرد.
زینکی در ظرف دو‌سال گذشته با اتهامات مالی متعددی مواجه بوده است که حداقل یک مورد آن توسط واحد بازرسی وزارتخانه وی برای تحقیقات کیفری احتمالی به وزارت دادگستری ارجاع شده است. او روز شنبه در شبکه توییتر نوشت که قصد ندارد «هزاران دلار» صرف دفاع از خود در برابر «اتهامات ناروا» بکند و به همین خاطر کناره‌گیری خواهد کرد.
رایان زینکی پیشتر هم به علت استفاده از پروازهای اختصاصی پرهزینه بشدت مورد انتقاد قرار گرفته بود. بنابر گزارش‌ها، او در یک مورد با پروازی که ۱۲‌هزار دلار برای مردم آمریکا خرج برداشته، از لاس وگاس به مونتانا سفر کرده بود.
رایان زینکی درحالی دولت ترامپ را ترک خواهد کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا اخیرا جان کلی، رئیس دفتر خود را هم کنار گذاشت. قرار است که این ژنرال بازنشسته هم تا پایان ‌سال میلادی جاری کاخ سفید را ترک کند. ترامپ، مایک مولوانی، مدیرکل سازمان برنامه و بودجه دولت را به‌عنوان سرپرست موقت دفتر رئیس‌جمهوری معرفی کرده است. مولوانی، ۵۱ساله، جایگزین ژنرال بازنشسته جان کلی می‎شود که قرار است تا دوهفته دیگر کاخ‌سفید را ترک کند. با این حال، طی چندماه گذشته رسانه‌های آمریکا بارها از اختلاف‌نظر میان جان کلی و کارکنان و مشاوران ارشد کاخ‌سفید گفته‌اند و از «مستاصل»‌شدن جان کلی برای «نظم‌بخشیدن» به دفتر رئیس‌جمهوری نوشته بودند.

 


تعداد بازدید :  151