شماره ۱۵۲۵ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۵ مهر
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
#میرجاوه #حضور_زنان_در_ورزشگاه #لس_آنجلس_تهران

یک گروه تروریستی تعدادی از نیروهای هنگ مرزی را ربود و انتشار این خبر نه تنها سروصدای زیادی به راه انداخت بلکه باعث شد میرجاوه به ترند اول توییتر در ایران تبدیل شود. در ساعات ابتدایی انتشار خبر، ابهامات زیادی پیرامون آن وجود داشت، اما وقتی سپاه به صورت رسمی  خبر را تایید کرد،‌ انتشار توییت‌های مردم در توییتر هم به اوج خود رسید.  این اتفاق بسیار تلخ حدود ساعت 4 تا 5 بامداد سه‌شنبه در منطقه صفر مرزی لولکدان(50کیلومتری شهر میرجاوه)انجام شد و ۱۴ نفر ربوده شدند و در شرایط کنونی هیچ خبری از سرنوشت آنها در دست نیست. گروهک تروریستی جیش‌العدل در کانال تلگرامی منتسب به این گروهک، مسئولیت ربوده شدن تعدادی از نیروهای هنگ مرزی میرجاوه را برعهده گرفت و در اطلاعیه‌ای که از سوی این گروهک تروریستی در این کانال منتشر شد نوشت که بامداد امروز سه‌شنبه ۲۴ مهرماه یک پایگاه مراقبتی در شهرستان میرجاوه را به صورت کامل خلع سلاح کرده‌اند. در حال حاضر اعلام شده سربازان ربوده شده به پاکستان منتقل شده‌اند. مردم هم در شبکه‌های مجازی جزییات این حادثه تلخ را دنبال می‌کنند.
 
انتشار خبر  صدور مجوز برای حضور تعداد محدودی از زنان در ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی دوستانه تیم ملی ایران برابر بولیوی، یکی از اتفاقات بسیار مهم روز گذشته بود که در فضای مجازی هم مورد توجه مردم به ویژه زنان قرار گرفت. طبق خبر منتشر شده خانواده بازیکنان تیم ملی فوتبال، همه تیم‌های ملی بانوان فوتبال و فوتسال، کارمندان زن فدراسیون فوتبال و البته تعدادی همیار هوادار زن از جمله افرادی بودند که اجازه داشتند به ورزشگاه آزادی بروند و تیم ملی ایران را مقابل بولیوی تشویق کنند. اما زنان علاقه‌مند زیادی هم خودشان را به امید راه پیدا کردن به داخل استادیوم به آزادی رساندند. با این حال از روز گذشته خیلی‌ها امیدوار شده‌اند که این اتفاق قدم بزرگی برای آزادی حضور زنان در ورزشگاه باشد.
 
برخوردهای انتقادی با فیلم لس‌آنجلس- تهران صدای بازیگران این فیلم را درآورده و همین باعث شده نام این فیلم در فضای مجازی جزو نام‌های پرتکرار و پرمخاطب باشد. روز گذشته  پرویز پرستویی در اینستاگرام نوشت: «اینجانب پرویز پرستویی حدود نیم قرن در عرصه هنر خدمت کردم و در طول سال هم پیشنهادات کاری زیادی داشتم ولی به لحاظ احترامی که برای مخاطب قایل بودم تن به هر کاری ندادم و تاکنون برای پول کارنکردم. لس آنجلس تهران هم جزو همان کارهایی بوده که نه برای رفاقت بلکه با اعتقاد براین که بتوانیم یک فیلم مفرح و شاد با حفظ احترام برای شما عزیزان بسازیم پذیرفتم. ولی متاسفانه بعضا نقدها شمشیر از رو بستن است. هیچیک از هنرمندان این فیلم کیسه برای ثروت اندوزی ندوخته‌اند.» جالب این‌که برخلاف گفته‌های پرستویی، کاربران فضای مجازی مشکلات مالی را  دلیل حضور پرستویی در این فیلم دانسته‌اند. یکی هم نوشته: «اگه می‌خواین نود دقیقه وقتتون تلف شه، 15 تومن دور بندازین و کل تصورتون از پرویز پرستویی به هم بخوره این فیلم رو ببینین.» مهناز افشار اما معتقد است که نباید جلوی انتقادهایی که از فیلم لس‌ آنجلس تهران می‌شود، موضع گرفت. او در توییتر نوشت: «این‌که یک فیلم سینمایی یا هر چیزی را دوست داشته باشیم یا نه حق طبیعی همه است و نباید معترض دوست نداشتن یا داشتن اون‌ها شد! اما وقتی مواجه می‌شی به جملاتی چون: من قسم خوردم زیر آب این فیلم رو بزنم، یکم از انصاف به دوره و کاملا معلوم می‌شه دیگه بحث سلیقه نیست.» این بازیگر در توییتی دیگر درباره نوع شوخی‌های فیلم نوشت:  «این‌که این فیلم فانتزی است و سبک کمدی‌اش به دور از شوخی‌های جنسی است رو باید مد نظر قرار بدیم و قرار نیست به چیزهایی بخندیم که همیشه می‌خندیدیم!»


تعداد بازدید :  340