شماره ۱۵۲۵ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۵ مهر
صفحه را ببند
ماجرای حضور در جام رسانه‌ یا درگیری اسپانسرها؟
2 روایت عجیب از پخش نشدن نود

شهروند| در حالی که مطابق دوشنبه شب هر هفته علاقه‌مندان فوتبال منتظر پخش برنامه نود بودند، عادل فردوسی‌پور در جام رسانه‌ها همراه با سایر همکارانش در ترکیب تیم شبکه سه به زمین رفته بود و خبری هم از این برنامه باسابقه و پرمخاطب روی آنتن شبکه سه نشد. درباره چرایی پخش نشدن برنامه نود 2روایت جدید وجود دارد.
پای اسپانسرها در میان است!
برنامه نود برخلاف خیلی از برنامه‌های صداوسیما اسپانسر مستقل دارد و هر هفته هم شاهد هستیم که عادل فردوسی‌پور در جریان برنامه نام اسپانسرهای برنامه‌اش را اعلام می‌کند. برنامه گزارش ورزشی که دوشنبه شب در زمان پخش نود هر هفته روی آنتن رفت، برخلاف برنامه فردوسی‌پور اسپانسری دارد که یکی از شرکت‌های طرف قرارداد با اسپانسر اصلی کلیه برنامه‌های تلویزیون است. در واقع این طور به نظر می‌رسد در هفته‌ای که لیگ برتر برگزار نشده بود، مسئولان صداوسیما و شبکه سه ترجیح دادند برنامه‌ای را روی آنتن ببرند که از نظر اسپانسرینگ نفع بیشتری برایشان داشته است. در طول برگزاری جام جهانی هم شاهد بودیم که وقتی یکی، 2 شب برنامه عادل فردوسی‌پور روی آنتن شبکه سه نرفت، در اقدامی عجیب مسئولان صداوسیما برنامه‌ای که از شبکه ورزش با اجرای جواد خیابانی پخش می‌شد را همزمان در شبکه سه هم به صورت زنده پخش کردند. این موضوع هم باز این تصور را در ذهن ایجاد می‌کند که فردوسی‌پور به خاطر اسپانسرهای مستقلی که در برنامه خودش استفاده می‌کند، خیلی با استقبال مسئولان صداوسیما روبه‌رو نمی‌شود.
حذف نود از جام رسانه‌ها
موضوع دیگری که روز گذشته مطرح شده و جنجال هم به پا کرده،‌ صحبت‌های مسئول مسابقات فوتسال جام رسانه‌هاست. عادل فردوسی‌پور اتفاقا دوشنبه شب برخلاف همیشه در همین جام رسانه‌ها پا به توپ شد اما اینکه نام تیمش نود نبود؛ گویا دلایل خاصی داشت. عزیزی مسئول برگزاری مسابقات در این باره گفت: «نام این تیم در ابتدا نود بود اما  شبکه سه با ما تماس گرفت و گفت عادل حق ندارد تیم بدهد و این تیم باید با نام شبکه سه باشد.» شاید این مسأله که در ظاهر کوچک به نظر می‌آید، دلیلی بر بزرگتر شدن اختلاف بین فردوسی‌پور و مدیران صداوسیما باشد. همواره در سال‌های اخیر برنامه نود به صورت مستقل تیمی را روانه جام رسانه‌ها می‌کرد اما اینکه چرا مدیران شبکه سه تا این حد روی نام برنامه نود حساس شدند و حتی علاقه‌ای ندارند فردوسی‌پور و همکارانش تیمی با نام نود در جام رسانه‌ها داشته باشند،‌ مشخص نیست. به نظر می‌رسد این اتفاق هم در پخش نشدن برنامه نود طبق روال همیشگی و حذف این برنامه نود از کنداکتور شبکه سه بی‌تاثیر نباشد.


تعداد بازدید :  375