شماره ۱۵۲۵ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۵ مهر
صفحه را ببند
ذره‌بین

  «فورد موستانگ» قاچاقی در البرز توقیف شد
مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز از ضبط یک خودروی قاچاق فورد موستانگ 3700 سی‌سی آمریکایی در البرز به نفع دولت و جزای نقدی بیش از 5‌میلیارد و 500‌میلیون ریالی برای متهم خبر داد. علی‌اکبر مختاری دراین‌باره گفت: «با توجه به ممنوعیت ترخیص خودروی پلاک مناطق آزاد و گذر موقت با حجم موتور بالای 2500سی‌سی و از آنجایی که محلی برای ترخیص قانونی وجود نداشت، یک خودروی قاچاق فورد موستانگ 3700 سی‌سی آمریکایی در البرز ضبط شد.» مختاری اضافه کرد: «متهم این پرونده مطابق مقررات قانونی و اصول دادرسی به پرداخت مبلغ 5میلیارد و 569‌میلیون و 856‌هزار و 852 ریال به عنوان جزای نقدی و ضبط خودرو به نفع دولت محکوم شد.»      

گلوله سرگردان اهواز پزشک جوان را زخمی کرد
دوشنبه شب پزشک جوانی در اهواز به دلیل اصابت گلوله زخمی شد. این پزشک به طرز عجیبی هدف گلوله‌ای قرار گرفت که به گفته پلیس اهواز سرگردان بوده است.  فرهاد حمزه‌لویی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز دراین‌باره گفت: «وضع عمومی یکی از پزشکان متخصص اطفال اهواز که دوشنبه شب مورد اصابت گلوله قرار گرفته، مساعد است و درحال حاضر در یکی از بیمارستان‌های اهواز بستری است.» او اضافه کرد: «این پزشک در بالکن منزلش از ناحیه بازو تیر خورد و هیچ سوءقصدی در کار نبوده است.» سرهنگ علی قاسمپور، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان هم دراین‌باره گفت: «این حادثه در اثر اصابت یک تیر هوایی سرگردان رخ داده و شلیک هدفمندی به سمت این فرد صورت نگرفته است!» اوایل مهرماه هم یک دانشجوی دختر در اهواز بر اثر اصابت گلوله سرگردان، در محوطه این دانشگاه، از ناحیه کتف مجروح شد.

یک گرگ بیش از 5‌میلیون تومان ضرر زد
گرگی در خرمدره با ورود به آغل، به 156 گوسفند حمله کرد. در این حادثه 11 دام درجا تلف و 4 دام دیگر هم زخمی شدند. این گرگ از ساعت 4 بامداد تا 7 صبح یکشنبه 22 مهر از بالای دیوار به محل نگهداری گوسفندان وارد شده بود.  این گوسفندان که در حاشیه شهر خرمدره نگهداری می‌شدند، از نژاد «قزل» و به‌طور معمول 2 قلو و سه قلوزا هستند که کارشناسان محیط‌زیست ارزش تقریبی این تعداد دام را بین 500 تا 550‌میلیون ریال برآورد کردند. گرگ مهاجم با توجه به خلوت بودن محل نگهداری این تعداد دام، آسوده‌خاطر به گله زده است. ارتفاع دیوار محل نگهداری دام‌ها حدود 2 متر است و گرگ گرسنه از این فرصت برای ورود به این محل روباز استفاده می‌کند.
     
مرد جوان دیلمی با چاقو زنش را به قتل رساند
مرد جوانی که همسر جوانش را به قتل رسانده بود، درنهایت در بازجویی‌های پلیس لب به اعتراف گشود. او پیش از این مدعی شده بود که همسرش در نبود او و دخترش به طرز مشکوکی به قتل رسیده است.  فرمانده انتظامي استان بوشهر سردار خلیل واعظی درباره جزییات این پرونده گفت: «2 روز پیش مردی با پلیس تماس گرفت و از مرگ مشکوک همسرش در شهر دیلم خبر داد. با حضور عوامل پلیس مشخص شد زنی 28 ساله بر اثر ضربات چاقو، شدت جراحات و خونریزی کشته شده که عوامل پزشکی زمان فوت را بیش از 24ساعت قبل عنوان کردند.» همسر مقتول در اظهارات اولیه‌اش به پلیس گفت: «6روز پیش به همراه دختر 15 ساله‌ام به مسافرت رفتم  و هنگامی که به خانه بازگشتم، با پیکر بی‌جان و خون‌آلود همسرم مواجه شدم.» انجام تحقیقات میدانی و بررسی کارآگاهان پلیس آگاهی دیلم منجر به جمع‌آوری مدارک و مستندات مهمی شد که چهار نفر مظنون دستگیر شدند. درنهایت 48 ساعت پس از وقوع حادثه همسر مقتول با مدارک و مستندات پلیس به‌عنوان عامل اصلی قتل ناچار به اعتراف شد. به گفته سردار خلیل واعظی متهم به قتل انگیزه خود از قتل را اختلاف خانوادگی با همسرش عنوان کرده است.


تعداد بازدید :  377