شماره ۱۵۲۵ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۵ مهر
صفحه را ببند
چرا باید شرکتمان را ثبت کنیم؟

ایلنا| وقتی کلمه ثبت شرکت را می‌شنویم، این سوال برای اکثر ما پیش می‌آید که اصولا چرا باید شرکت ثبت کنیم؟ آیا ثبت شرکت مزایایی دارد؟ چه مشکلات و موانعی در سر راه شرکت وجود دارد؟ اگر شما شرکت دارید یا قصد دارید در آینده شرکتی برای خودتان راه‌اندازی کنید، بد نیست این مطلب را بخوانید.
برای پاسخگویی به این سوالات اول باید بگوییم شرکت چیست؟ درواقع شرکت از اجتماع دو یا چند شریک با هدف و موضوع فعالیت مشخص تشکیل می‌شود. طبق قوانین ثبت شرکت در ایران 7 نوع شرکت می‌توان ثبت کرد.
از مزایای ثبت شرکت  در تهران و ایران می‌توان به رسمی و قانونی شدن کسب‌وکار، جلب اعتماد مشتریان، دریافت جواز و وام و تسهیلات و... اشاره کرد.
اما برای ثبت شرکت در نخستین مرحله باید نامی برای شرکت خود انتخاب کنید.
در انتخاب نام شرکت دقت کنید؛ نام شما تکراری نباشد و قبلا هم به ثبت نرسیده باشد، در مرحله دوم مدارک لازم جهت ثبت شرکت را تهیه کرده و با مراجعه به سایت اداره ثبت شرکت‌ها اقدام به ثبت شرکت کنید.
تمامی شرکت‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور نگهداری و اظهار هزینه‌ها و درآمد‌ها نیاز به وارد کردن حساب‌های خود در دفاتر رسمی دارند.
گاهی ممکن است بخواهیم در شرکت تغییری ایجاد کنیم، به همین منظور خدمات ثبت تغییرات شرکت به ما این اجازه را می‌دهد تا از طریق مجمع عمومی عادی و مجمع عمومی فوق‌العاده تغییرات را روی شرکت اعمال کنیم.
همچنین برای اشخاص حقیقی و حقوقی که بخواهند کسب‌وکار خود را گسترش بدهند، می‌توانند برای ثبت شرکت در کشورهای خارجی مانند کانادا، ترکیه و گرجستان اقدام کنند.


تعداد بازدید :  299