شماره ۱۵۲۵ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۵ مهر
صفحه را ببند
زنبیل

چه ساعتی طلا بخریم؟!
تسنیم| رئیس اتحادیه طلا و جواهر توضیحاتی درباره ساعات مناسب در روز برای خرید طلا و سکه مطرح کرد. آیت محمدولی گفته، برخلاف اینکه رسانه‌ها به اشتباه به نقل از او اعلام کرده‌اند که ساعت 12 تا 4 بعدازظهر مناسب‌ترین زمان برای خرید طلا و سکه است، می‌گوید: معمولا طلافروشی‌ها صبح از ساعت 10 مغازه‌های خود را باز می‌کنند و نهایت تا 12-1 پاسخگوی مشتریان هستند، البته در این کسادی بازار، صبح تا ظهر هیچ خبری از مشتری نیست و به همین دلیل هم طلافروشی‌ها از 12 تا 4 بعدازظهر تعطیل هستند؛ چراکه مشتری در بازار نیست. معمولا طلافروشی‌ها از ساعت 4 بعدازظهر تا 9 شب باز هستند و مردم در این ساعت‌ها بیشتر می‌توانند خرید داشته باشند.»

افزایش 100درصدی قیمت میوه
فارس| مسئولان بازار میوه و تره‌بار می‌گویند: افزایش نرخ ارز، هزینه تولید داخل و وارداتی را افزایش داده و قیمت‌ها نسبت به قبل از افزایش نرخ ارز ۲برابر شده‌اند. تأثیر افزایش نرخ ارز بر میوه‌های وارداتی باعث شد واردات آنها به کشور گران‌تر تمام شود و گران‌تر به دست مصرف‌کننده برسد که نمونه بارز آن موز است که از قیمت ۴ تا ۵‌هزار تومان در هر کیلو به بیش از ۱۱‌هزار تومان افزایش یافته است. برهمین اساس، آمارهای گمرک هم حاکی از کاهش میزان واردات میوه‌های وارداتی به کشور است. واقعیت این است اگرچه نرخ ارز بر قیمت‌ها تاثیرگذار بوده، اما افزایش‌های 100‌درصدی قیمت با افزایش نرخ ارز دلار مطابقتی ندارد.

عرضه‌نشدن پوشک‌های احتکاری
ایسنا| رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز با بیان اینکه اخیرا یک‌میلیون و 500‌هزار پوشک احتکارشده در البرز کشف شده، خبر داد هنوز این پوشک‌ها وارد بازار نشده است. کریمی درباره اینکه چرا با وجود کشف انبارهای متعدد احتکار کالا و مواد غذایی در استان البرز، کاهشی در قیمت‌ها مشاهده نمی‌شود، می‌گوید:  «بخش زیادی از این کالاهای کشف‌شده هنوز وارد بازار نشده است. مثلا یک‌میلیون و 500‌هزار پوشکی که اخیرا در استان البرز کشف شد، با گذشت یک‌ماه‌ونیم همچنان در انتظار قیمت‌گذاری سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان است تا در بازار توزیع شود. توزیع این میزان پوشک تأثیر زیادی بر قیمت‌ها خواهد گذاشت و احتمالا طی 7روز آینده این کار انجام شود ولی در هرحال تصمیم نهایی با سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان است. درچنین روزهایی که بازار به کالا نیاز دارد، کسانی که دست به احتکار نیازهای مردم می‌زنند، از داعش هم بدتر عمل می‎‌کنند.»


تعداد بازدید :  231