شماره ۱۵۲۵ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۵ مهر
صفحه را ببند
عدد روز

143 کیلوگرم میوه به ازای هر ایرانی تولید شد

مرکز آمار ایران اعلام کرد: به‌ ازای هر فرد ایرانی در ‌سال 96، حدود ١٤٣کیلو محصولات باغی درکشور تولید شده است. براساس نتایج طرح آمارگیری مرکز آمار ایران از باغداری‌ کشور در ‌سال ١٣٩٦، ١١.٦‌میلیون تن محصولات باغی در کشور تولید شده است. استان‌های مازندران، کرمان و آذربایجان‌غربی به ترتیب با ١٦، ١٣ و ١١‌درصد بیشترین محصولات باغی کشور را تولید کردند. بنابر نتایج این طرح آماری، به ‌ازای هر فرد ایرانی در این سال، ١٤٣کیلوگرم محصولات باغی در کشور تولید شده است.

8 هزار تومان قیمت دلار پروازهای خارجی

علی عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: چند روز است که به پروازهای خارجی، ارز نیمایی تعلق گرفته و نرخ به ‌زودی به ۸‌هزار تومان می‌رسد و ایرلاین‌ها نیز قیمت بلیت را به همین تناسب کاهش می‌دهند. او توضیح داد: این ارز به شرکت‌ها تعلق می‌گیرد و می‌توانند از طریق بانک‌های عامل آن را دریافت کنند ولی اجرای این فرآیند بسیار کند است. معاون وزیر راه‌وشهرسازی گفت: بخش اعظمی از هزینه شرکت‌های هواپیمایی معادل بیش از ۵۵‌درصد آن به صورت ارزی است که برای تأمین این ۵۵‌درصد نیاز به ارز دارند و درصورت عدم تأمین آن، در آمادگی ناوگان اثرگذار خواهد بود.

6.5 میلیون زن روستایی کشاورزی می‌کنند

کاظم خاوازی، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: اکنون از مجموع 10‌میلیون زن روستایی شاغل در کشور، 6‌میلیون و 500نفر در بخش کشاورزی فعالیت دارند. او توضیح داد: زنان روستایی و عشایری نقش ارزنده‌ای در توسعه بخش‌های مختلف دارند که اکنون این تابو یعنی پذیرفتن نقش زنان در کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی درحال شکستن است. او آموزش زنان روستایی و عشایری را از دیگر اقدامات مهم وزارت جهاد کشاورزی برشمرد و گفت: افزایش سطح تحصیلات زنان روستایی می‌تواند مکمل آموزش‌های این افراد در بخش کشاورزی باشد.


تعداد بازدید :  205