شماره ۱۵۲۵ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۵ مهر
صفحه را ببند
بدترین راه‌ها برای مردن (2)
کیفیتی ترسناک‌تر از خودِ مرگ

برای بسیاری از ما چگونه مردن از خود مرگ هم مهمتر است و هستند کسانی که حقیقت مرگ را تمام و کمال پذیرفته‌اند، اما حساسیت خاصی روی کیفیت مرگ خود دارند و به زبان ساده ترجیح می‌دهند سر سلامت بر بالین مرگ بگذارند و آنقدرها هم برای برداشتن آخرین قدم زندگی اذیت نشوند. در بخش نخست این مطلب شما را با تعدادی از هراس‌آورترین مرگ‌هایی که یک انسان ممکن است با آن مواجه شود، آشنا کردیم. امروز دومین و آخرین بخش از این مطلب را می‌خوانید.
 شکنجه
احتمالا رتبه نخست فهرست ترسناک‌ترین انواع مرگ را باید دودستی به «مرگ در پی شکنجه» تقدیم کرد. تصور کنید طی قرون وسطی در انگلستان دست و پای محکومان را به اسب می‌بستند و از 4 طرف می‌کشیدند! سوزاندن، قطعه قطعه کردن، پوست کندن و آتش زدن از دیگر راه‌های شکنجه بود که در انتها منجر به مرگ می‌شد. در همین حوالی خودمان یعنی در خاورمیانه نمدمال کردن یکی از راه‌های کشتن با شکنجه بود به این شکل که محکوم را داخل نمد گذاشته و بعد از لوله کردن نمد آن را به سیاق نمدمال‌ها مالش می‌دادند تا جان از بدن محکوم به در رود.  
 سرمازدگی
شاید فکر کنید یخ زدن یا سرمازدگی آنقدرها هم ترسناک نیست، اما این را هم در نظر داشته باشید که طولانی بودن این فرآیند است که ترسناکش می‌کند. در این نوع از مرگ دمای بدن از 37 درجه سانتیگراد رو به کاهش گذاشته و یخ زدن اندام‌ها کم‌کم‌آغاز می‌شود. تا هنگامی که هوشیاری خود را از دست نداده‌اید فرآیند مرگ را با کند شدن اعضا و عضلات به عینه حس می‌کنید، اما بعد از نفوذ سرما به مغز و کاهش عملکرد آن که منجر به بی‌هوشی می‌شود بهترین قسمت ماجرا فرا رسیده و قدم آخر در ناهشیاری کامل فرد طی می‌شود.
 له ‌شدن
له شدن یا در واقع له کردن یکی از انواع اعدام در بسیاری از ممالک تا همین یک صد سال پیش بود. باور نمی‌کنید؟ در همین هندوستان یا تایلند و به طور کل کشورهایی که مأمن فیل‌هاست از قابلیت این جانور در وارد ساختن فشار زیاد استفاده کرده و محکومان به اعدام را زیر پای این جانور آرام اما سنگین وزن می‌انداختند.
 خورده شدن
در دوران باستان انداختن محکومان به مرگ در قفس حیوانات درنده‌ای چون شیر و ببر کاری رایج بود و حتی برخی اوقات صرفا جهت لذت بردن حکام، این عمل شنیع انجام شده و فردی بی‌گناه و بدشانس را به ملاقات درندگان می‌فرستادند. در دوران معاصر نیز همچنان احتمال خورده شدن توسط حیوانات در جنگل‌ وجود دارد و شاید لازم باشد به این نیز فکر کنیم که فی‌المثل خورده شدن توسط شیر ترسناک‌تر است یا تمساح!
 مردن از شرم
احتمالا خنده‌تان گرفته زیرا امروزه بعید است کسی به این دلیل جان خود را از دست بدهد، اما خب وقوعش همچنان محتمل است. در این نوع از مرگ نقش اصلی بر عهده استرس و اضطراب زیاد است. در حالت شرم و خجالت بیش از حد، موجی از آدرنالین وارد خون شده و قلب را تحت تاثیر قرار می‌دهد که عاقبت آن سکته قلبی است. حالا شاید بپرسید وجه وحشتناک قضیه کجاست؟ خب همیشه که نباید وجه فیزیکی ماجرا را در نظر گرفت؛ عذابی که در این نوع از مرگ بر روح و روان وارد می‌شود، دست کمی از یک شکنجه دردناک ندارد. 


تعداد بازدید :  417