شماره ۱۵۲۵ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۵ مهر
صفحه را ببند
آشنایی با عجیب‌ترین واقعیت‌های مربوط به بدن انسان
ترسی که بوییده می‌شود و کلماتی که طعم دارند

باور عمومی بر این است که در دوران معاصر به سبب پیشرفت دیوانه‌وار علوم، دیگر راز نامکشوفی در دنیا وجود ندارد و به قولی همه چیز را همه می‌دانند! اما اگر به شما بگوییم انسانِ مثلا همه‌چیزدانِ عصر حاضر حتی درباره بدن خود نیز فاقد آگاهی کامل است و گه‌گاه با کشف قابلیت‌های آن سورپرایز می‌شود، خواهید فهمید هنوز خیلی مانده تا انسان خود را کاشف همه رازهای عالم تلقی کند. در مطلب پیش رو شما را با برخی از واقعیت‌های عجیب بدن انسان که احتمالا تا پیش از این چیزی درباره آنها نشنیده بودید آشنا می‌کنیم.  
رنگ‌های شنیدنی و کلمات چشیدنی
شنیدنی‌ها و چشیدنی‌های عالم قدمتی فراتر از عمر بشر دارند، اما امروز می‌خواهیم شما را با افراد عجیبی آشنا کنیم که از حس‌ شنوایی و چشایی خود استفاده‌ای فراتر از حد تصور ما می‌کنند. آنها رنگ‌ها را می‌شنوند و کلمات را می‌چشند! شوخی نمی‌کنیم! هر رنگ‌ برای این افراد که دچار «سینستزیا» هستند آوایی خاص دارند و عجیب‌تر این که آنها با شنیدن برخی کلمات طعم آنها را در دهان خود حس می‌کنند.  
آشنایی با بزرگترین اندام بدن انسان
اندوتلیوم لایه‌ای نازک از سلول‌هاست که درون رگ‌های خونی را می‌پوشاند و با توجه به طول 100 هزار کیلومتری رگ‌های بدن انسان، اگر همه اندوتلیوم بدن را از رگ‌ها بیرون کشیده و کنار هم قرار دهیم مساحت آن برابر 6 زمین تنیس می‌شود. اندوتلیوم در حقیقت کار تنظیم فشار خون، مبارزه با بیماری‌ها و کنترل غلظت خون در بدن را به‌عهده دارد.
مسری‌تر شدن خمیازه در زمستان
ماجرای مسری بودن خمیازه را تقریبا همه می‌دانند، اما چیزی که یحتمل نمی‌دانند این است که خمیازه در زمستان مسری‌تر است. این حقیقت با یک آزمایش اثبات شد، آزمایشی که طی آن 80 دانشجو در دو فصل تابستان و زمستان در معرض سرایت خمیازه قرار گرفتند و در تابستان 24 درصد و در زمستان 45 درصد از آنها به خمیازه افتادند.
لاله گوش یا آلارم بیماری‌های قلبی
اگر ابتلا به بیماری قلبی کابوس شب‌های شما شده است توجه به لاله گوش خود را فراموش نکنید. در واقع چین‌های مورب ‌روی لاله گوش می‌تواند وضعیت سلامتی قلب شما را بیان کند. برخی مطالعات پزشکی ثابت کرده‌اند‌ افرادی که چین‌های مورب روی لاله گوش خود دارند در معرض ابتلا به بیماری گرفتگی عروق هستند. همچنین تحقیقات جدید ارتباط بین لاله گوش با سکته قلبی را مخصوصا در میان مردان تایید کرده است.
متصاعد شدن بوی ترس‌های شما
چگونه می‌توان ترس را بو کرد؟ شاید باور نکنید اما رایحه عرق انسان وقتی هنگام ترس از پوست او خارج می‌شود با وقتی که مثلا به خاطر گرما یا هیجان این اتفاق می‌افتد تفاوت دارد! در واقع این بو به نوعی ترس شما را لو می‌دهد. این نیز از جمله حقایقی است که دانشمندان با آزمایش‌های متعدد به درستی آن پی برده‌اند.
ajibtarin.com


تعداد بازدید :  374