شماره ۱۵۲۰ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۹ مهر
صفحه را ببند
کاروانسرای کی‌روش!

  ظاهرا سرمربی تیم‌ملی انگیزه گذشته را ندارد، او مبارزه با بازیکن‌سالاری را کنار گذاشته و در برابر خیلی از مسائل کنار می‌آید؛ حتی گاها با تاخیر به محل تمرین می‌رود
شهروند| می‌گویند زندگی همان‌ چیزی است که شما برایش برنامه‌ریزی می‌کنید و سپس برای رسیدن به اهداف تعیین‌شده قدم برمی‌دارید. اما خیلی وقت‌ها تقدیر شما را بازی می‌دهد و درنهایت کار به جایی می‌رسد که خودتان را جایی می‌بینید که اصلا فکرش را نمی‌کردید و دوست نداشتید! این داستان دقیقا درباره کارلوس کی‌روش و تیم‌ملی فوتبال ایران صادق است. شرایط آن چیزی نیست که همه انتظارش را دارند و شواهد و قرائن نشان می‌دهد که همه چیز به‌هم ریخته است و مثل گذشته همه چیز سر جای خود نیست!


مهدی تاج به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال و کی‌روش سرمربی تیم‌ملی در ماه‌های اخیر بارها و بارها به اتحاد و همدلی در فوتبال ایران برای کسب موفقیت در جام ملت‌های آسیا اشاره داشته‌اند. منتهی با وجود این تلاش‌ها هیچ اتحادی در فوتبال ایران وجود ندارد. طبیعتا مدت‌هاست که دو قطبی کی‌روش و برانکو همدلی در فوتبال ایران را زیر سوال برده‌ است. این روزها پرسپولیسی‌ها به شدید‌ترین شکل ممکن درحال انتقاد از کی‌روش هستند و پرسپولیس را تیم‌ملی خود معرفی می‌کنند. این دودستگی همان‌طور که قبلا به فوتبال ایران ضربه زد، در آینده هم ضربه خواهد زد.

از نظر بسیاری از کارشناسان فوتبالی برای رسیدن به اهداف بزرگ باید تدارکاتی بزرگ داشت. کارلوس کی‌روش در شرایطی اردوهای آماده‌سازی تیم‌ملی را برگزار می‌کند که در مرحله نخست با ازبکستان بازی کردیم و در مرحله جدید هم قرار است شاگردانش به مصاف تیم نه‌چندان مطرح بولیوی بروند و این مسأله با انتقاد اهالی فوتبال و مردم روبه‌رو شده، به‌ویژه اینکه کی‌روش خواهان تامین بودجه 5.7‌میلیون دلاری شده است و بازی با این تیم‌های ضعیف با بودجه هنگفت همخوانی ندارد.

انتقاد به لیست بازیکنان دعوت‌شده به تیم‌ملی هم مثل همیشه وجود دارد. سیدحسین حسینی با اینکه برای استقلال بازی نکرده و خواهان جدایی از این تیم شده، به تیم‌ملی دعوت می‌شود. رامین رضاییان که به خاطر نداشتن باشگاه از اردوی فعلی خط خورد، در تمرینات تیم‌ملی حاضر شده و پابه‌پای سایر بازیکنان تمرین می‌کند که در نوع خود اتفاقی شگفت‌انگیز است. محمد خانزاده هم هنوز بحث‌بر‌انگیز‌ترین بازیکن انتخابی کی‌روش است که هیچ‌کسی نمی‌داند با کدام کارنامه دعوت می‌شود و پای ثابت لیست‌های کی‌روش است. حالا به این جنجال دعوت نشدن سیدجلال حسینی را هم اضافه کنید.

سردار آزمون مهاجم مورد علاقه کی‌روش است که این مربی تمام تلاش خود را کرد تا او را به تیم برگرداند که این اتفاق هم افتاد. منتهی مشکل بزرگ اینجاست که سردار بعد از جنجال‌های جام‌جهانی و قرار گرفتن در مقابل مردم در چند نوبت حتی به جان مادر خود قسم خورد که به تیم‌ملی برنمی‌گردد، اما کی‌روش او را خط نزد و حالا با هجمه منتقدانی مواجه شده که یکی از افتخارات بزرگ او یعنی مبارزه با بازیکن‌سالاری را زیر سوال می‌برند. در چنین شرایطی برخی مخاطبان فضای مجازی هشتگ کاروانسرای کی‌روش را داغ کرده‌اند و به تصمیمات سرمربی تیم‌ملی ایراد می‌گیرند.

در خبرهای حاشیه‌ای منتشرشده از تمرینات تیم‌ملی در روزهای اخیر یک موضوع باعث تعجب همه شده بود. کی‌روش برخلاف همیشه در چند نوبت تمرینی دیرتر از بقیه سر زمین حاضر شد. او مثل گذشته در تمرینات شور و نشاط ندارد و قطعا به خاطر اعتراض‌هایی است که به شرایط موجود دارد. از سوی دیگر فدراسیون هنوز آنطور که باید نتوانسته حق و حقوق عقب‌افتاده مرد پرتغالی را پرداخت کند و کی‌روش هم چندی قبل رسما تهدید کرد اگر تا آبان ماه مشکلات حل نشود، امکان دارد ایران را ترک کند. دیروز هم سلیمانی، خزانه‌دار فدراسیون همیشه بی‌پول فوتبال اعلام کرد که برای تامین هزینه‌های تیم‌ملی مشکلاتی اساسی دارند.

فدراسیون فوتبال با آل‌اشپورت توافق کرد که قرارداد همکاری جدیدی برای تامین البسه تیم‌ملی در جام ملت‌های آسیا امضا شود، اما کی‌روش زیر بار این اتفاق نرفت و تاکید کرده باید از همان 14‌هزار دست لباس آدیداسی که از قبل خریداری شده و در انبار موجود است، استفاده شود. جالب اینجاست که قرارداد با این شرکت 10 روز قبل از جام ملت‌ها به پایان می‌رسد و حالا آنها باید رضایت شرکت آلمانی را برای استفاده از البسه‌شان جلب کنند و کسی نمی‌داند درنهایت موفق خواهند شد یا خیر!


تعداد بازدید :  785