شماره ۱۵۰۴ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۱ مهر
صفحه را ببند
در سالروز حمله صدام به خوزستان تروریست‌ها مردم اهواز را به رگبار بستند
خون ایران به جوش آمد

نیم ساعت از شروع رژه نیروهای مسلح می‌گذشت که حمله شروع شد. درست در سالروز حمله صدام به کشور، این‌بار تروریست‌ها مردم و سربازان را هدف گلوله قرار دادند. طبق چیزی که سخنگوی سپاه پاسداران اعلام کرد تروریست‌ها که اعضای گروه تروریستی الاحواز بوده‌اند، از چند روز قبل سلاح‌های سنگین‌شان را در فضای سبز پشت جایگاه فرماندهی رژه پنهان کرده بودند و درست وقتی که تعداد تماشاچی‌ها به اندازه کافی رسید، از همان زاویه پشت جایگاه شروع به تیراندازی کردند. شاهدان می‌گویند حمله‌کننده‌‌ها لباس نظامی به تن کرده بودند تا در شلوغی بعد از حمله به راحتی تشخیص داده نشوند. تیراندازی و درگیری تروریست‌ها با نیروهای انتظامی نزدیک به 20 دقیقه طول کشید. آن‌چه بعد از حمله باقی ماند، جنازه سه تروریست و پیکرهای غرق در خون مردم و سربازان وظیفه بود. 60 زخمی و تعداد رو به افزایش شهیدان روی دست مردم خوزستان و ایران باقی ماند و یکی از تروریست‌ها هم که بشدت زخمی شده بود، در بیمارستان به هلاکت رسید. دقایقی بعد از حمله سخنگوی گروه تروریستی الاحواز روی آنتن شبکه ایران انگلیسی اینترنشنال قرار گرفت و با افتخار از حمله‌ای گفت که هدف آن مسئولان و نظامیان بلندپایه بوده‌اند، درحالی‌که تیراندازی از پشت جایگاه مسئولان و درست به سمت سربازانی با سلاح‌های خالی و تماشاچیانی بی‌سلاح انجام شده بود. از آن طرف هم داعش در پایگاه خبری اش اعلام کرد که این حمله از جانب آنها صورت گرفته اما سندی در این رابطه منتشر نکردتا لحظه نوشته شدن این خطوط تعداد شهدای حمله تروریست‌ها به مردم و سربازان به بیش از 25 نفر رسیده است، اما وخامت حال بعضی از زخمی‌ها خبر از احتمال افزایش تعداد شهدا می‌دهد. هرچه به شمار قربانیان افزوده می شود ابراز همدردی مردم با داغدیده‌ها و متهم کردن ترور و وحشت به هرشکلش بیشتر می‌شود تا جایی که تمام شبکه های مجازی مربوط به ایرانی ها مملو از خشم، همدردی و اعلام همبستگی است.

بچه‌ام قرار بود به مهدکودک برود
یکی از تلخ‌ترین وقایع حادثه دیروز شهادت مظلومانه کودکی بود که هدف قرار گرفت و جانش را از دست داد. پدر این شهید پس از واقعه گفت‌وگویی کوتاه انجام داده بود که به سرعت در سایت‌های خبری بازتاب داشت. سعدالله اقدامی، پدر کودک، عنوان کرده همسرش نیز نظاره‌گر رژه بوده که در این حادثه تیر خورده است. اقدامی همچنین گفته است که متاسفانه پسرش جلوی چشم او هدف قرار گرفته و همسرش نیز در اتاق عمل است. او در بخشی از این گفت‌وگو عنوان کرده: «پسر چهار ساله‌‌ام طاها قرار بود فردا به مهدکودک برود و آمده بود که نظاره‌‌گر رژه باشد که او را ناجوانمردانه شهید کردند.» او در توضیح واقعه همچنین به خبرنگار ایرنا گفته است:  «نیروهای نظامی درحال رژه رفتن بودند که به یکباره از پشت جایگاه چند فرد ناشناس شروع به تیراندازی به سمت نظامیان و مردمی که نظاره‌‌گر بودند، کردند که پسر من هم در این حادثه شهید شد.» او در ادامه گفته: «آنها دشمنان نظام بودند و روزی باید جواب پس بدهند، فقط امیدوارم حال همسرم که تیر خورده هر چه زودتر خوب شود. تروریست‌ها انتقام خون فرزندم را پس خواهند داد.» یکی دیگر از تصاویر که در سایت‌ها همچنان منتشر می‌شود، شهادت سرهنگ زنگنه، مسئول ایثارگران سپاه حضرت ولیعصر(عج) است. تصویر او در کنار دخترش پیش از شهادت، واکنش بسیاری از مردم را به همراه داشته و بر خشم و نفرت آنها از این عملیات تروریستی افزوده است.

تروریست‌های «الاحوازی» را بشناسید
«جنبش الاحوازیه» ‌سال ۱۳۷۶ اعلام موجودیت کرد؛ این گروه تروریستی در سایتی خبری به نام «احوازنا» به تبلیغات ضدایرانی و تجزیه‌طلبانه می‌پردازد و در چند ‌سال گذشته بارها مسئولیت حملات تروریستی که در استان خوزستان رخ داده را پذیرفته است. در ابتدا، «منصور عبدویس» معروف به «منصور سیلاوی» مسئولیت این گروهک را برعهده می‌گیرد. پس از مرگ عبدویس، «عدنان سلمان» که زمانی در ایران زندگی می‌کرد، مسئولیت گروهک را به عهده گرفت. شاخه نظامی گروهک «الاحوازیه» به نام محی‌الدین آل‌ناصر، بازوی نظامی جبهه التحریر -جنبشی نظامی در عراق- بوده است. رهبر معنوی و نظامی این گروهک درحال حاضر «حبیب نبگان» است که در دانمارک سکونت دارد. صلاح ابوشریف نیز سخنگوی این گروه تروریستی است که دیروز در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال مسئولیت حملات اهواز را برعهده گرفت. الاحوازیه 14ساعت قبل از حمله تروریستی‌شان، خبر آن را توییت کرده بودند. این گروه یک روز پیش از حمله تروریستی در مراسم رژه نیروهای مسلح، آتش‌سوزی عمدی در هورالعظیم به راه انداخته بودند. نکته جالب توجه این‌ است که حبیب نبگان عضو توییتر است و نزدیک به 9‌هزار فالوور دارد. نکته قابل توجه این است ‌که چگونه کشور دانمارک به رهبر تروریست‌های الاحوازیه اقامت داده و با توجه به اینکه در توییتر یکی از مسائلی که افراد و سازمان‌ها را منع کرده، تحرکات تروریستی است، اما این فرد یک صفحه شخصی در توییتر دارد. 

#     یکی_بزنی_ده_تا_میخوری

کاربران در واکنش به حمله تروریستی صبح دیروز اهواز با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب دو هشتگ #یکی_بزنی_ده_تا_میخوری و #ترقه_بازی را به اشتراک گذاشتند. در ادامه به چند تا از این هشتگ‌ها اشاره می‌کنیم:
   ترقه‌بازی مجلس رو که یادتونه؟
   اگر یکی بزنید، ده تا می‌خورید
   یکی میوفته، صد تا برمی‌خیزن از خونش
   ترقه‌بازی امروز در رژه خوزستان، همان بازی سعودی‌ها در مجلس است.
   گور خودتون رو کندید، منتظر انتقام ده برابری باشید.
   در هشت سال دفاع مقدس ثابت کردیم که مرد جنگیم، ان‌شاءالله در هفته دفاع مقدس با این عنوان در خدمتیم.
   ترس از بلوغ انقلاب آتش به جانتان انداخته است، بسوزید ما بیداریم.
   فکر کردن اندازه یه ارزن می‌تونن تو کشور ما ناامنی ایجاد کنن، زهی خیال باطل.
   فکر کردید ایران سوریه‌اس یا عراق؟ یا شایدم افغانستان؟ نخیر به گفته رهبرم این خواب آشفته تعبیر نخواهد شد.
   احمق‌ها فکر کردید نیروهای ما در رژه خوزستان مثل نیروهای آمریکایی و اسراییلی ترسو هستند و فرار می‌کنند؟ به‌زودی جواب تروریست‌های اهوازی رو جوری میدیم که نفهمید از کجا خوردید. خوش به حال شهیدان این رژه که به امام حسین (ع) پیوستند.


تعداد بازدید :  446