شماره ۱۴۷۶ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۴ مرداد
صفحه را ببند
فاطمه راکعی در گفت‌وگو با «شهروند» به کمپین «فرزندت کجاست» پیوست
دو فرزند بیکار دارم

شهروند| در ادامه پیوستن مسئولان و مدیران دولتی، نمایندگان مجلس و چهره‌های سیاسی به کمپین «فرزندت کجاست؟»، فاطمه راکعی (نماینده ادوار مجلس)،  علی ربیعی (وزیر سابق کار، تعاون و رفاه اجتماعی)، محسن ‌هاشمی (رئیس شورای شهر تهران) و سید محمد بطحایی (وزیر آموزش‌وپرورش) دیروز ازجمله افرادی بودند که به این کمپین پیوستند.
دو فرزند بیکار
فاطمه راکعی، نماینده دوره ششم مجلس در گفت‌وگو با «شهروند» و در پاسخ به اینکه فرزندانش کجا هستند، گفت:   «یک فرزند پسر و یک دختر دارم که هر دو دانشجو هستند. یکی متالوژی و دیگری گرافیک خوانده است. البته هر دو بیکار هستند!» اما درباره راکعی باید گفت که متولد ‌سال ۱۳۳۳ در شهر زنجان است که تا پایان دوره ابتدایی در زادگاهش بوده و بعد از آن در تهران به ادامه تحصیل پرداخته است. او لیسانس مترجمی زبان و فوق لیسانس و دکترای زبان‌شناسی دارد و در شعر و ادبیات هم شهره است. در دوره‌ای که محمدعلی نجفی شهردار تهران بود، راکعی مشاور امور بانوان را بود.
قطعه‌ای در بهشت زهرا
علی ربیعی که یک هفته پیش استیضاح شد و سکان وزارت را رها کرد، دیروز در توییترش به هشتگ فرزندت کجاست، پاسخ داد و آدرس قطعه‌ای در بهشت زهرا را زیر این هشتگ نوشت. البته او به وضع شغلی سه فرزند دیگرش هم اشاره کرد. خوشحالم فرزندانم با ۵ نوه کنار من هستند. همگی در دانشگاه‌های ایران تحصیل کرده‌اند. دو پسر من، هیچ‌کدام کار دولتی ندارند و تنها دخترم به تربیت‌کردن فرزندانش مشغول است‌ و دیگری که بیش از همه کنار من است، ساکن قطعه ۷۰ بهشت زهراست.
پاسخ محسن‌ هاشمی
 به کمپین «فرزندت کجاست»
رئیس شورای شهر تهران نیز به کمپین فرزندت کجاست، پیوست و در پاسخ به این سوال گفت: سه پسر دارم که یکی از آنها خارج از کشور مشغول تحصیل است و دو پسر دیگرم نیز در کشور تحصیل می‌کنند و به همین دلیل هیچ سفارشی برای اشتغال در حوزه دولتی برای آنها انجام نداده‌ام.
فرزندانم به جز عتبات عالیات به کشور خارجی سفر نکرده‌اند
سید محمد بطحایی، وزیر آموزش‌وپرورش درباره پویشی که اخیرا تحت عنوان #فرزندت ـ کجاست؟ در فضای مجازی شکل گرفته است، گفت: دو فرزند دارم؛ فرزند اولم دختر و خانه‌دار است و پسرم نیز مشغول درس‌خواندن و گذراندن خدمت سربازی است. تا کنون فرزندانم به جز عتبات عالیات به کشور خارجی سفر نکرده‌اند.

 


تعداد بازدید :  427