شماره ۱۴۷۶ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۴ مرداد
صفحه را ببند
جوایز جشن حافظ پر از شگفتی بود
رگ خواب، مهران مدیری شهرزاد و پایتختی‌ها در برج میلاد!

شهروند| زنده‌یاد علی معلم در زمان حیاتش تلاش زیادی کرد تا در نهایت توانست مراسم اعلام بهترین‌های سال تلویزیون و سینما به انتخاب نشریه دنیای تصویر را تبدیل کند به مراسمی در حد و اندازه و اعتبار جشن خانه سینما و حتی شاید رسانه‌ای‌تر و پرزرق‌وبرق‌تر از آن. مراسمی که پس از درگذشت علی معلم نیز به راه خود ادامه داد تا جایی که روز گذشته هجدهمین دوره آن نیز برگزار شد.
سینما
در بخش سینما برنده اصلی جشن حافظ را باید فیلم رگ خواب دانست که توانست بیشترین تعداد جوایز جشن حافظ را به‌خود اختصاص دهد. این فیلم در رشته‌های بهترین فیلم، بهترین بازیگر زن و مرد برای لیلا حاتمی و کورش تهامی، بهترین ترانه تیتراژ برای همایون شجریان، بهترین موسیقی متن برای سهراب پورناظری و بهترین فیلمنامه جایزه حافظ را
دریافت  کرد.
به‌جز این فیلم، خفه‌گی دیگر فیلم موفق جشن حافظ بود که جایزه بهترین کارگردانی برای فریدون جیرانی و جایزه بهترین فیلمبرداری برای مسعود سلامی رهاورد این فیلم از مراسم بود.
لاتاری هم توانست جایزه ویژه هیأت داوران برای محمدحسین مهدویان، بهترین بازیگر مرد سینما برای هادی حجازی‌فر و جایزه بهترین تدوین را به‌خود اختصاص دهد.
پریناز ایزدیار برای بازی در ویلایی‌ها دیگر جایزه بازیگر زن سینما را به خود اختصاص داد و جایزه ویژه علی معلم نیز به دکتر علی رفیعی اهدا شد.
تلویزیون
در بخش تلویزیون نیز شاید بشود برنده اصلی را مهران مدیری دانست که در هیاهوی جنجال‌های اخیرش توانست جایزه چهره سال تلویزیون را به‌خود اختصاص دهد. در این بخش شهرزاد که در بخش تلویزیون مورد داوری قرار گرفته بود شب پرباری را سپری کرد و توانست در رشته‌های بهترین بازیگر زن و مرد برای رویا نونهالی و مهدی سلطانی و بهترین کارگردانی برای حسن فتحی موفق جلوه کند. پایتخت 5 هم دست پر از مراسم بیرون رفت و توانست جوایز بهترین مجموعه تلویزیونی، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد کمدی برای بهرام افشاری را دریافت کند.
جایزه بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیون نیز به رویا میرعلمی برای بازی در سریال لیسانسه‌ها ۲ اهدا شد.

 


تعداد بازدید :  387