شماره ۱۴۷۶ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۴ مرداد
صفحه را ببند
منظور فدراسیون فوتبال از حضور خانوادگی پدر و پسرها بوده‌ است!
مادرها از خانواده حذف شدند

شهروند| با این‌که چند سالی است ورود خانواده‌ها به ورزشگاه رنگ‌وبوی جدی‌تری به خود گرفته، اما همچنان این موضوع در حد حرف باقی مانده و به نظر می‌رسد زیرساخت‌های آن نیز فراهم نیست. اعلام یک خبر عجیب از سوی سازمان لیگ مبنی بر خانوادگی‌کردن 3 جایگاه در استادیوم آزادی به این موضوع دامن زده؛ اگرچه این موضوع فقط در حد یک سوءتفاهم
 بوده است!
ماجرای خانوادگی‌شدن آزادی!
نشست آسیب‌شناسی رفتارهای پرخاشگرانه در استادیوم‌های فوتبال که در هفته سوم لیگ برتر به اوج رسید، با حضور برخی مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال برگزار شد. در این نشست حاضران طرح‌های مختلفی را ارایه کردند و درنهایت مصوبه جالبی روی سایت سازمان لیگ رفت: «مقرر شد 3 جایگاه 5 و 6 و 7 در ورزشگاه آزادی به خانواده‌ها اختصاص پیدا کند، همچنین در این جایگاه مخصوص نصب شماره صندلی و کنترل دقیق تماشاگران، سر دادن  شعارهای فرهنگی و بانشاط و نصب تابلوی ویژه انجام شود.» در نگاه اول همه تصور کردند مجوز حضور زنان هم در ورزشگاه‌ها صادر شده و قرار است خانواده‌ها به استادیوم آزادی بروند، اما توضیحات مسئولان سازمان لیگ نشان داد که منظور از خانواده‌ها پدر و پسرها هستند!
بی‌اطلاعی مدیر آزادی از طرح سازمان لیگ
با این‌که تصور این بود مصوبه نشست مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون به‌زودی اجرا می‌شود، فرهاد نیکوخصال، سرپرست ورزشگاه آزادی از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی کرد: «اگر قرار است در ورزشگاه آزادی اتفاق جدیدی نیز رخ دهد، باید از قبل هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد تا همه به یک نتیجه‌ واحد برسند ‌و درنهایت تصمیم لازم اتخاذ شود. سازمان لیگ در این زمینه نمی‌تواند به صورت  مستقیم تصمیم‌گیری کند. حتی اگر سیاست‌ها تغییر کرده، قبل از اعلام رسمی ما را باید در جریان قرار دهند، تا ما نیز نظر نهایی خود را درخصوص اجرایی‌شدن این پروژه‌ اعلام کنیم.»
زمان‌آبادی: پدر و پسرها بیایند، شرایط برای خانم‌ها هم مهیا می‌شود!
با مسئول کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال تماس گرفتیم تا از ابهام‌های طرح خانوادگی‌کردن استادیوم آزادی توسط سازمان لیگ باخبر شویم. غلامحسین زمان‌آبادی دراین‌باره به «شهروند» می‌گوید: «صدور مجوز ورود خانم‌ها به ورزشگاه که دست فدراسیون نیست و از نظر من استادیوم آزادی هم آمادگی پذیرش زنان را ندارد. ما حتی در اصول اولیه برای پذیرایی از تماشاگران مرد هم مشکل داریم. استادیوم‌ها در اختیار وزارت ورزش است و امیدوارم اقداماتی مثل فروش اینترنتی و شماره‌گذاری صندلی‌ها انجام شود. به‌هرحال منظور ما از خانواده‌ها فقط خانم‌ها نیستند و پسربچه‌ها نیز به استادیوم می‌آیند. واقعا با وضع فعلی کدام خانواده جرأت می‌کند پسر نوجوان خود را به استادیوم بفرستد؟» وی همچنین می‌افزاید: «در همین راستا تصمیم گرفتیم 3 جایگاه در استادیوم آزادی به‌عنوان جایگاه ویژه خانواده‌ها که فعلا منظورمان پدر و پسرها هستند، ایجاد شود. البته این افراد می‌توانند در جایگاه‌های دیگر هم بنشینند، اما توصیه ما این است که پدر و پسرها به این جایگاه بیایند و از فضای خوب استادیوم لذت ببرند. ما از یک شاعر، خواننده و آهنگساز درخواست کردیم شعارهای 30 ثانیه و یک دقیقه‌ای بنویسند تا این شعارها به این پسربچه‌ها آموزش داده شود. قرار است در این 3 جایگاه به جای یگان ویژه هم جمعیت حامیان هواداران مستقر شوند که افراد آموزش‌دیده‌ای هستند. ما سعی می‌کنیم جو این جایگاه‌ها خانوادگی شود تا اگر روزی مجوز ورود خانم‌ها هم صادر شد، زیرساختش فراهم باشد.» زمان‌آبادی در پاسخ به این سوال که سرپرست ورزشگاه آزادی از این ماجرا ابراز بی‌اطلاعی کرده، خاطرنشان می‌کند: «نیکوخصال به این جلسه دعوت بود، اما نیامد. درست است که ما مستاجر ورزشگاه آزادی هستیم، اما آیا مستاجر نمی‌تواند طرح‌های خود را اجرا کند؟ ما بارها گفتیم که اقداماتی نظیر نصب دوربین برای کنترل تمامی سکوها انجام شود که این اتفاق هنوز رخ نداده است.»


تعداد بازدید :  189