شماره ۱۴۷۶ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۴ مرداد
صفحه را ببند
زنبیل

«یاسرگاز» غیراستاندارد است
تسنیم|بازرسان استاندارد فرآورده اجاق گاز با نام تجارتی  یاسر گاز  را به دلایل  نداشتن مجوز و جعل علامت استاندارد  توقیف و از این واحد تولیدی به دادگاه شکایت کردند. در این واحد تولیدی که در جاده خاوران واقع شده، حدود 700 عدد اجاق گاز تک شعله و اجاق گاز دو و سه شعله رومیزی توقیف شده است.

قیمت  مرغ از 11 هزار تومان گذشت
مهر| رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از افزایش قیمت مرغ به ۱۱هزار و ۱۰۰ تومان در مراکز خرده فروشی خبر داد. مهدی یوسف خانی در این باره می‌گوید:«قیمت مرغ گرم در عمده فروشی در کشتارگاه، ۱۰ هزار و ۱۰۰ تومان و توزیع در واحدهای صنفی ۱۰هزار و ۲۵۰ تومان، قیمت خرده فروشی مرغ شمال  ۱۰۷۰۰ تومان و عمده مرغ کشتار شمال در میدان بهمن، ۹۷۰۰ تومان است.» این در حالی است که قیمت‌های اعلامی فوق نرخ استعلامی بوده و مرغ فروشی‌ها می‌توانند  با توجه به فاکتور خرید رسمی و با احتساب ۱۰ درصد سود اقدام به فروش کنند.

احتکار برندهای کره‌ای لوازم خانگی
ایرنا| معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران با بیان اینکه برخی تولیدکنندگان و واردکنندگان کالا فقط به سود مادی می‌اندیشند، از احتکار لوازم خانگی توسط 2برند معروف کره‌ای در انبارهایشان خبر داد. محمد امامی امین در این‌باره گفته است:«برخی واردکنندگان از جمله دو برند تجاری معروف کره‌ای بازار لوازم خانگی به محض بحرانی شدن شرایط کشور، سیاست انقباضی در پیش می‌گیرند و اینکه شرکت‌های تولید کننده و واردکننده در شرایط اضطراری تنها منافع خود را در نظر بگیرند قابل پذیرش نیست. برندهای کره‌ای بیش از ٢٠سال است در بازار ما فربه شده‌اند و بخش مهمی از گردش مالی را در ایران دارند اما همیشه زودتر ازسایر برندها به استقبال تحریم می‌روند و نیاز است با کمک وزارت امور خارجه خط مشی در این بخش تدبیر شود.»


تعداد بازدید :  436