شماره ۱۴۷۱ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۸ مرداد
صفحه را ببند
تریبون

تاکید رئیس‌جمهوری بر نظر مردم، مبارک است
محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب: تاکید رئیس‌جمهوری بر این‌که نظر مردم فصل‌الخطاب تصمیمات کشور است، بسیار امر مبارکی بود. بهترین روش حل مسائل کلان ایجاد رفراندوم و بازگشت به رأی و نظر مردمی است که رئیس‌جمهوری به خوبی به این موضوع و اصل 59 قانون اساسی اشاره کردند. آقای روحانی بحق در نامه‌ای که به رئیس مجلس نوشتند، تصریح کردند که سوال پرسیدن حق نمایندگان است، اما در چنین شرایطی ممکن است این رفتار قانونی پاسخگوی نیاز جامعه نباشد. رئیس‌جمهوری در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم هم توضیحات کافی برای دلایلشان که چرا سوال نمایندگان درحال حاضر ممکن است تنش‌زا باشد را مطرح کردند.
 

عدم ثبات در قوه مجریه خواست دشمن است
 محمدجواد جمالی، عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:  صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهوری به‌خصوص در بعد سیاست خارجی بسیار مثبت بود. همان‌طور که ایشان اشاره کرد ما در چند ‌سال گذشته مستقیم با آمریکایی‌ها مذاکره داشتیم، حتی زمانی با تیلرسون وزیر خارجه ترامپ هم مذاکره کردیم،‌ این یعنی قطع مذاکره از سوی ما نبوده است. مردم بدانند عدم ثبات در قوه مجریه خواست دشمن است، ما مشکلات را می‌دانیم، اما از مردم می‌خواهیم که هیجانی نشده و تصمیم‌گیری نکنند و به یک قسمت حاکمیت تشر نزنند، بدانند همه کارها درحال انجام است.
 

تا وفاق عمومی به وجود نیاید مشکل حل نمی‌شود
 محمدرضا تابش، نایب‌رئیس فراکسیون امید مجلس: نهادهای رسمی جمهوری اسلامی باید پس از هر انتخاباتی تحلیلی از این داشته باشند که چرا مردم این فرد یا گروه را انتخاب کردند، شعارهای او را مورد مداقه قرار دهند و براساس خواست‌هایی که مردم مطرح کرده و به آنها رأی داده‌اند، بستر دستیابی به آن مطالبات را فراهم کنند. متاسفانه این کار انجام نشده و از آن غفلت شده، درحالی‌که از‌ سال ۷۶ باید این کار انجام می‌شد، ولی از آن گذشتیم. درحال حاضر هم باید گفت تا زمانی که وفاق عمومی به وجود نیاید، مشکل حل نمی‌شود و هر قدر این امر را به تاخیر بیندازیم، دامنه اعتراضات گسترده‌تر خواهد شد.


تعداد بازدید :  640