شماره ۱۴۳۱ | ۱۳۹۷ شنبه ۲ تير
صفحه را ببند
علیرضا جهانبخش در گفت‌وگو با «شهروند»:
دلم می‌گوید صعود می‌کنیم
یادتان رفته سردار بهترین گلزن تیم ‌ملی است؟ کاستا طوری شادی کرد که انگار گل قهرمانی را زده!

شهروند| علیرضا جهانبخش احتمالا در جمع بازیکنان تیم ‌ملی کسی است که بیشترین شانس را برای حضور در تیم‌های بزرگ دنیا دارد. او حالا تلاش می‌کند تا بعد از جام‌جهانی در یک لیگ معتبر بازی کند و به همین دلیل به موفقیت با تیم ‌ملی بسیار خوشبین است. جهانبخش که در بازی با اسپانیا به‌عنوان ذخیره به زمین رفت، تلاش
خواهد کرد تا خودش را آماده مسابقه با پرتغال کند. گفت‌وگوی خبرنگار «شهروند» با علیرضا جهانبخش را در ادامه می‌خوانید:
 علیرضا، نمایش تیم‌ ملی مقابل اسپانیا دنیا را شگفت‌زده کرده است.
خدا را شکر می‌کنم. ما واقعا بازی فوق‌العاده‌ای مقابل اسپانیا به نمایش گذاشتیم. نسبت به این‌که از نظر افتخارات جهانی از اسپانیا عقب‌تر هستیم، بازی خوبی انجام دادیم. خوب دفاع کردیم و خوب جمع شدیم و در حملات زهردار نشان دادیم. ما می‌دانستیم اگر کوچکترین فضایی به اسپانیا بدهیم، آنها می‌توانند به ما ضربه بزنند که خوشبختانه موقعیت گلی به آنها ندادیم و گل‌شان هم کاملا شانسی بود. موقعیت‌هایی داشتیم که متاسفانه وارد دروازه نشد و بازی را واگذار کردیم.
 شاید خیلی‌ها انتظار نیمکت‌نشینی تو در این مسابقه را نداشتند. دلیل خاصی داشت؟
با توجه به این‌که در بازی با مراکش دچار مصدومیت جزیی شدم و زمان کوتاهی برای ریکاوری وجود داشت، آقای کی‌روش قبل از بازی با اسپانیا با من صحبت کرد تا بیشتر استراحت کنم. بازی نکردنم به دلیل مصدومیت بود. ان‌شاءالله بازی‌های بعد بیشتر به زمین می‌روم.
 اگر در ترکیب ثابت حضور داشتی، در نتیجه تفاوتی حاصل می‌شد؟
خیر، ما یک تیم داریم که همه بازیکنانش آماده‌اند. همه بچه‌ها تلاش می‌کنند تا عملکرد خوبی داشته باشند و هر کسی در تورنمنت مهمی چون جام‌جهانی حضور دارد، یعنی آماده است و کیفیت خوبی دارد. در بازی با اسپانیا نیز مهدی طارمی عالی بازی کرد و قطعا همه بچه‌ها با جان و دل بازی می‌کنند.
 اما خیلی‌ها به عملکرد سردار آزمون انتقاد کردند و جو دوگانه‌ای درباره سردار ایجاد شده است!
این برای من بسیار عجیب است که سردار این‌طور تحت فشار قرار گرفته است. انگار بعضی یادشان رفته سردار چه گل‌های حساسی برای تیم‌ ملی به ثمر رسانده است. او همین حالا بهترین گلزن تیم‌ ملی است و من دلیل انتقادها را نمی‌فهمم. سردار وظایفی را که کی‌روش به او محول کرده به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد و من به‌عنوان کسی که از نوجوانی با او در تیم ‌ملی بودم، می‌دانم هرگز کم‌کاری نمی‌کند. فکر می‌کنم این جوسازی‌ها سودی به حال فوتبال ایران ندارد و از منتقدان هم خواهش می‌کنم در آستانه بازی با پرتغال دست از این کارها بردارند.
 بعد از بازی با اسپانیا خیلی از بازیکنان این تیم به کلمه شانس برای پیروزی‌شان اشاره کردند.
شما فقط به همین نگاه کنید بعد از گل، آنها چطور خوشحالی می‌کردند. انگار با گل ‌زدن به ایران قهرمان جام‌جهانی شده بودند. همین نشان می‌دهد که چقدر مقابل ایران سختی کشیدند.
 برای نخستین‌بار بازوبند کاپیتانی را هم بر دست بستی؛ چه حس‌وحالی داشت؟
کاپیتانی برای من یک نکته بسیار مثبت بود. خوشحالم در چنین تورنمنت مهمی افتخار این را داشتم که بازوبند را بگیرم. واقعا اتفاق مهمی است. بازوبندی که بر دست بسیاری از بزرگان فوتبال ایران بسته شده، به من رسید و قطعا نقطه روشنی در دوران فوتبالی‌ام محسوب می‌شود.
 در این چند روز با دوستان هلندی‌ات تماسی داشته‌ای؟ نظر آنها درباره بازی با ایران و اسپانیا چه بود؟
اتفاقا بعد از بازی، مربیان و هم‌تیمی‌هایم از هلند تماس گرفتند و تبریک گفتند. واکنش‌ها عالی است. همه به ما انرژی می‌دهند و این نشان می‌دهد ما کارمان را درست انجام دادیم.
 علیرضا، دلت می‌گوید صعود می‌کنیم؟
بله، دلم می‌گوید با این نمایش خوب می‌توانیم پرتغال را شکست دهیم. ما نشان دادیم چقدر توانمند هستیم و این دیگر بر هیچ‌کس پوشیده نیست. امیدوارم همه چیز خوب پیش برود و این افتخار تاریخی را به دست آوریم.

 


تعداد بازدید :  96