شماره ۱۴۳۱ | ۱۳۹۷ شنبه ۲ تير
صفحه را ببند
همه‌چیز درباره برخورد زشت با مهمان اسپانیایی و یک آبروریزی بزرگ
گوشمالی عادل یا تتوهای پویول؟

شهروند| یکی از کاربران در فضای مجازی توییت معنا‌داری بعد از بازی حساس ایران- اسپانیا منتشر کرد و نوشت: «ایران باخت اصلی را به اسپانیا آن‌جایی داد که کارلوس پویول بزرگ را به تهران دعوت کردیم، اما اجازه حضور در ویژه‌برنامه جام‌جهانی بعد از یک روز معطلی و بلاتکلیفی در پایتخت به او داده نشد! این یک آبروریزی بزرگ و بین‌المللی برای کشوری است که مهمان‌نوازی‌اش در جهان معروف است.»

بدون تردید چهره درهم چهارشنبه شب فردوسی‌پور بعد از ساعت‌ها غیبت عجیب در برنامه گویای تمام واقعیت‌های تلخ رخ‌داده بود. عادل که به هیچ عنوان انتظار چنین برخورد و مخالفتی از سوی مسئولان رده بالای سازمان صداوسیما را نداشت‌، یکی از سیاه‌ترین روزهای خود در رسانه ملی را مقابل دوربین‌ پشت‌سر گذاشت. آن هم در شرایطی که غیبت چندساعته او باعث شد شایعه قهر و استعفا و کناره‌گیری‌اش از ویژه‌برنامه جام‌جهانی شبکه بر سر زبان‌ها بیفتد. درواقع عمق فاجعه به قدری زیاد بود که خیلی‌ها منتظر تندترین واکنش عادل به این مخالفت برای حضور میهمان ویژه‌برنامه‌اش بودند. اما این چهره محبوب با درمانده‌ترین حالت ممکن به برنامه بازگشت و یک توضیح کلی درباره این‌که اجازه حضور پویول در برنامه داده نشد، ارایه داد و تاکید کرد به خاطر تیم‌ملی و مردم با قدرت برنامه را بدون توجه به مشکلات به وجود آمده، ادامه خواهد داد. او البته چندمرتبه به مخالفت با حضور پویول در برنامه کنایه زد که مهمترین قسمت آن ‌که بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت هم این جمله هنگام قرعه‌کشی برندگان مسابقه پیش‌بینی بود که او با الگو گرفتن از شماره پیراهن 5 پویول اعلام کرد: «الان من باید به پویول چه بگویم!» او سپس آهی از ته دل کشید!

بازگشت عادل به برنامه در فضای مجازی با انتقاد خیلی‌ها همراه شده و بعضی‌ها انتظار داشتند که او باید واکنش تندی به این اتفاق نشان می‌داد. یکی از نفراتی که انتظار داشت فردوسی‌پور کناره‌گیری کند، محسن کیایی، بازیگر سینما بود که نوشت: «وقتی حضور کارلوس پویول که با هزینه اسپانسری بسیار، برای کارشناسی به ایران اومده بود، معلق شد و وقتی عادل چند ساعت تو برنامه حضور پیدا نکرد، دلم می‎خواست واقعا برنمی‎گشت، چون نبودش بسیار پررنگ و تأثیرگذار بود، ولی باز اومد.» منتهی فردوسی‌پور، تهیه‌کننده ویژه‌برنامه 2018 است که تمام قراردادهای اسپانسرینگ و حقوق و هزینه‌های برنامه با امضای او انجام شده و استعفا تبعات حقوقی و مالی سنگینی را برایش به همراه می‌آورد. همچنین ادامه حضور او در رسانه ملی و سرنوشت برنامه پربیننده نود هم با چالشی بزرگ روبه‌رو می‌شد، به همین ترتیب فردوسی‌پور چاره‌ای جز بازگشت و ادامه کار نداشت.

درباره علت مخالفت غیرمنتظره مسئولان سیما با حضور کارلوس پویول در ویژه‌برنامه 2018 حرف بسیار است. مهمترین دلیلی که در فضای مجازی هم درباره آن حرف زده شده، بحث مدل موهای بلند پویول بوده که با واکنش تند و حیرت‌انگیز مردم همراه شده است و رسانه‌ها یادداشت‌های انتقادی بسیار زیادی هم درباره آن نوشته‌اند. تنها نقل‌قول منتشرشده از پویول هم این بود: «از من خواستند که برای حضور در پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی به ایران سفر کنم. اما وقتی آمدم نمی‌دانم چه اتفاقاتی افتاد. ساعت‌ها انتظار کشیدم و درنهایت به من اعلام کردند به خاطر مشکلات ظاهری و موی بلند نمی‌توانم در برنامه حاضر شوم که این توهین و بی‌احترامی به من بود.»

حرف و حدیث‌های دیگری هم درباره اتفاقات حیرت‌انگیز چهارشنبه وجود دارد. برخی‌ها اعتقاد دارند سیاست محافظه‌کارانه و استقبال خیره‌کننده مردم از برنامه و 9‌میلیون پیامک ارسالی و مسائل اینچنینی عامل چنین رفتاری با فردوسی‌پور بوده تا بیشتر از قبل قدرت پیدا نکند. اما مهمترین بحث این بود که بعد از حضور پرحاشیه لوئیس فیگو در ویژه‌برنامه قرعه‌کشی جام‌جهانی و دانستن پرداختی 500میلیونی به این فوق‌ستاره سابق دنیای فوتبال،‌ شورای هماهنگی ورزش صداوسیما مصوبه‌ای صادر و به تمامی برنامه‌ها و شبکه‌های خارجی ابلاغ می‌کند که از دعوت میهمانان خارجی به برنامه‌ها خودداری کنند. با این وجود عادل برای بازی نخست اتوئو را به ایران آورد که گفته می‌شود در همان زمان پخش برنامه فشارهایی برای پایان زودتر از موعد حضور اتوئو در برنامه وجود داشته، اما عادل تا لحظه آخر برنامه در برابر فشارها مقاومت کرده است.


تعداد بازدید :  258