شماره ۱۴۳۱ | ۱۳۹۷ شنبه ۲ تير
صفحه را ببند
خرده خبر

مراکش قوانین پزشکی سلامت را نقض کرد
نورالدین آمرابات، ستاره مراکش که در بازی مقابل ایران دچار مصدومیت شدید از ناحیه سر شده بود، با رسیدگی تیم پزشکی این کشور و تصمیم کادر فنی در بازی اخیر این تیم مقابل پرتغال از ابتدا به میدان رفت. این اتفاق البته با انتقاد تند رئیس کمیته پزشکی فدراسیون جهانی فوتبال همراه شد. میشل دوگه، رئیس کمیسیون پزشکی فیفا این اقدام تیم پزشکی مراکش برای دادن مجوز بازی به آمرابات را خلاف قوانین می‌داند و تأکید دارد: «کار مراکشی‌ها غیرقانونی بود و به سلامت بازیکنان ضربه می‌زند. مدت زمان دور بودن از میدان مسابقه برای بازیکنانی مثل آمرابات که با مصدومیت سر مواجه هستند، 6 روز است اما او پس از 5 روز برابر پرتغال
به میدان رفت.»

پیش‌بینی آلبا از دیدار ایران و پرتغال
جوردی آلبا، ستاره بارسلونا و تیم‌ملی اسپانیا به موفقیت ایران برابر پرتغال باور دارد. او در حاشیه تمرین تیم‌ملی اسپانیا هم صحبت جالبی در‌ این‌باره انجام داده و گفته است: «مطمئنم که پرتغال شب سختی برابر ایران خواهد داشت و حتی ممکن است شکست بخورد. ایران تیم بزرگی است و به‌خصوص در زمینه دفاعی عالی کار می‌کند. ما از پیروزی بر این تیم بسیار خوشحالیم.»

کاخ کرملین به خاطر مسائل امنیتی بسته شد
کاخ کرملین که در مرکز شهر مسکو واقع شده است و توانسته هواداران زیادی از تیم‌های ملی حاضر در جام‌جهانی 2018 روسیه را برای حمایت از تیم خود جذب کند، روز گذشته برای چند ساعت به خاطر دریافت پیام‌های تهدیدآمیز و به دلیل مسائل امنیتی با حضور گسترده نیرو‌های ویژه به محاصره درآمد و قرنطینه شد.

مشروبات الکلی و مواد مخدر در استادیوم‌های روسیه
با وجود این‌که مقامات روسیه بعد از هماهنگی و امضای یک پروتکل درباره میزبانی جام‌جهانی به صورت رسمی از مدت‌ها قبل اعلام‌کردند که فروش مشروبات الکلی در شهرهای میزبان جام‌جهانی غیر قانونی خواهد بود،‌ حالا بعد از گذشت یک هفته از شروع مسابقات هواداران کشورهای مختلف این قانون را رعایت نمی‌کنند و بی‌نظمی زیادی به وجود آورده‌اند. این ماجرا ابتدا از سوی کلمبیایی‌ها در شهر مسکو افشا شد؛ آنها با منتشرکردن تصاویری از ورود مشروبات الکلی به استادیوم‌ها صدای اعتراض بسیاری از نهاد‌های بین‌المللی را بلند کردند. این در حالی است که در برخی فروشگاه‌های ورزشگاه‌های مختلف هم گزارش شده که مشروبات الکلی به فروش می‌رسد. نکته بدتر اینجاست که برخی منابع مدعی شده‌اند که مواد مخدر نیز رفته رفته به درون ورزشگاه‌ها قاچاق می‌شود و از سوی برخی هواداران به فروش می‌رسد و عملا در استراحتگاه‌های ورزشگاه مورد استعمال قرار می‌گیرد و پلیس نمی‌تواند آن را کنترل کند!


تعداد بازدید :  222