شماره ۱۴۳۱ | ۱۳۹۷ شنبه ۲ تير
صفحه را ببند
زنبیل

پرطرفدارترین عینک‌های آفتابی در ایران
ایسنا| در دوماهه نخست ‌سال‌جاری ۴۰۰‌هزار دلار عینک آفتابی به ایران وارد شده است که در این بین عینک‌های آفتابی ایتالیایی بیشترین طرفدار را در میان ایرانی‌ها دارند. براساس تازه‌ترین آمار گمرک از تجارت خارجی دوماهه ایران، در این مدت ۴۰۰‌هزار دلار عینک آفتابی به ایران وارد شده که ارزش وزنی آن در حدود ۳.۵ تن است. این درحالی است که در مدت مشابه‌ سال گذشته بیش از ۴.۵ تن عینک آفتابی به ارزش ۵۳۳‌هزار دلار به ایران وارد شده بود. عینک‌های واردشده در ‌سال‌جاری از کشورهای اتریش، اسپانیا، آلمان، ایتالیا، چین و هلند بوده‌اند و در این بین نیز عینک‌های آفتابی ایتالیایی بیشترین طرفدار را در میان ایرانی‌ها داشته‌اند.

بازار طلا راکد است
ایلنا| عبادالله محمدولی، رئیس سابق اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا گفت: با وجود مناسبت‌های مختلف و اعیاد اسلامی هنوز هیچ تحرکی در بازار دیده نمی‌شود. او توضیح داد: همچنان بازار فروش طلا راکد است و حتی با وجود مناسبت‌های مختلف و اعیاد اسلامی هنوز هیچ تحرکی در بازار دیده نمی‌شود. محمدولی همچنین با اشاره به این‌که سکه مقوله‌ای جدا از طلاست و به چشم سرمایه به آن نگاه می‌شود، گفت: رکود در بازار طلا تعداد قابل توجهی از مغازه‌های طلافروشی را در دو‌سال گذشته تعطیل کرده است.

ثبت قیمت کالا در سامانه 124 الزامی شد
ایرنا| سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ثبت قیمت کالاها و خدمات بهره‌مند از نرخ ارز رسمی در سامانه 124 الزامی شد. این سازمان همچنین اعلام کرد: هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات به بهانه تغییر نرخ ارز ممنوع است، زیرا تأمین و پرداخت ارز برای همه مصارف قانونی تعریف شده است.
در این اطلاعیه آمده است: از همه تولیدکنندگان، واردکنندگان و عرضه‌کنندگان کالا و خدمات خواسته شده تا فهرست قیمت‌ها را برای ثبت در سامانه اطلاع‌رسانی قیمت کالا و خدمات (به نشانی www.124.ir) به ادارات کل تخصصی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارایه کنند و مسئولیت هرگونه مغایرت قیمت‌ها برعهده اشخاص حقیقی و حقوقی است و هرگونه خودداری از درج قیمت و عرضه کالا و خدمات با نرخ‌های غیرمتعارف در اسرع‌وقت رسیدگی و اعمال قانون خواهد شد.

افزایش 10‌درصدی قیمت بلیت قطار
ایلنا| علیرضا شیخ طاهری، عضو هیأت‌مدیره انجمن ریلی با بیان این‌که پیشنهاد شرکت‌های ریلی برای افزایش قیمت بلیت 20‌درصد بود اما با این رقم موافقت نشد، گفت: از ابتدای تیرماه بلیت قطار با افزایش قیمت 10‌درصدی به فروش می‌رسد. او توضیح داد: آخرین‌باری که قیمت بلیت قطار افزایش یافت، پایان ‌سال 94 بود که معتقدم در این سه‌سال گذشته هم باید قیمت بلیت هرچند کم اما افزایش می‌یافت؛ چراکه هرساله تورمی معادل 10‌درصد وجود دارد که موجب افزایش قیمت هزینه‌ها و نیروی انسانی می‌شود. شیخ طاهری ادامه داد: این عدم افزایش قیمت در طول سال‌های گذشته باعث شد تا تراز فعالیت شرکت‌های ریلی منفی و حاشیه سود هم کمتر شود.


تعداد بازدید :  143