شماره ۱۴۳۱ | ۱۳۹۷ شنبه ۲ تير
صفحه را ببند
عدد روز

6.2 برابر استاندارد جهانی انرژی در ایران مصرف می‌شود

مصرف انرژی در ایران 6.2 برابر استاندارد جهانی است. توکلی، مدیر پروژه بهینه‌سازی انرژی ساختمان با اعلام این موضوع گفت: در دنیا حدود یک‌سوم مصرف انرژی و ۲۲‌درصد انتشار گازهای گلخانه‌ای از طریق ساختمان‌ها انجام می‌شود. در ایران نیز میزان مصرف انرژی حدود ۶.۲ برابر استانداردهای بین‌المللی است. او در همایش بین‌المللی مدیریت انرژی در ساختمان و فناوری‌های مرتبط اعلام کرد: پروژه بهینه‌سازی انرژی و محیط ‌زیست در ساختمان، آگوست ۲۰۱۶ در ایران ابلاغ شده اما پیشرفت آن شاید بیش از ۱۰‌درصد نیست. توکلی در ادامه اضافه کرد: کاهش ۲۵‌درصدی مصرف انرژی در ساختماهای موجود و کاهش ۶۵‌درصدی در ساختماهای جدید از اهداف ماست که در بلندمدت به کاهش انتشار آلاینده‌ها منجر می‌شود.

40 میلیون تومان کاهش قیمت مزدا۳

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران از کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو خبر داد. او با اشاره به این‌که در صورت ادامه عرضه مناسب از سوی خودروسازان همچنان شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار خودرو خواهیم بود، تصریح کرد: بازار خودرو آرام شده است و التهاب هفته‌های اخیر درحال از بین رفتن است؛ ضمن این‌که پیش‌بینی می‌کنیم در آینده نیز شاهد کاهش هرچه‌ بیشتر قیمت‌ها باشیم. موتمنی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: درحال حاضر در خودروهای مونتاژی، قیمت مزدا۳ از ۲۳۰‌میلیون تومان به ۱۹۰‌میلیون تومان، پژو ۲۰۸ از ۲۲۵‌میلیون تومان به ۱۷۶‌میلیون تومان و سراتو از ۱۶۶‌میلیون تومان به ۱۵۰‌میلیون تومان کاهش یافته است.

900 پلاک خطرناک در بازار تهران شناسایی شد

پیمان محسنی، شهردار منطقه 12 گفت: حدود 900 پلاک خطرناک در منطقه بازار شناسایی شده است اما تعداد واحدهای هر پلاک متفاوت است، چرا که ممکن است یک پلاک شامل 150 واحد تجاری یا یک پلاک شامل یک واحد تجاری باشد که بخش عمده این واحدها نیاز به ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی دارد.
او همچنین گفت: بازار تهران در منطقه استراتژیک است، به‌گونه‌ای که جمعیت شناور آن در روز، یک‌میلیون و 200 تا 500‌هزار نفر است و این در حالی است که در ایام پیک همچون اواخر اسفندماه شاهد هستیم که حتی تا بیش از سه‌میلیون نفر جمعیت روزانه در بازار تردد می‌کنند.


تعداد بازدید :  210