شماره ۱۴۲۴ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ خرداد
صفحه را ببند
عدد روز

18 شاخه سرانه مصرف گل در ایران
ایرانی‌ها تنها 12‌درصد مردم جهان گل می‌خرند. غلامرضا تقوی، مدیرکل دفتر امور گلخانه وزارت کشاورزی با اعلام این مطلب گفته است: مصرف سرانه گل در ایران ۱۸ شاخه گل بریده و در دنیا بیش از ۱۵۰ شاخه بریده است. او همچنین از حذف روز ملی گل از تقویم ایران گلایه کرده و به مهر گفته است: ۲۵ خردادماه روز ملی گل و گیاه است و در ‌سال ۸۴ به پیشنهاد وزارت کشاورزی شاهد ثبت این روز در تقویم بودیم، اما ۵‌سال بعد و در ‌سال ۸۹ با استدلال این‌که ضرورتی وجود ندارد چنین روزی به صورت رسمی در تقویم باشد، آن را حذف کردند.

18 هزار بنگاه املاک در تهران فعالیت می‌کنند
علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران، دستفروشی و شغل‌سازی نامناسب را مهمترین دلایل رکود در بازار دانست و گفت: به‌عنوان مثال در تهران بیش از ۱۸‌هزار بنگاه معاملات ملکی وجود دارد که باید پرسید آیا حضور همه آنها ضروری است!؟ او به ایسنا توضیح داد: تعدد بنگاه‌های صنفی خود به معضلی برای ایجاد رکود تبدیل شده است و مشاهده می‌کنید که پدیده دستفروشی نیز روزبه‌روز بیشتر می‌شود. این درحالی است که ۷۵۰‌هزار بنگاه بدون پروانه در ایران وجود دارد و ۴۵۰‌هزار دستفروش هم در بازار کشور فعالیت می‌کنند.

94 ‌میلیون مترمربع فرش ماشینی‌ پارسال تولید شد
تولید فرش ماشینی در ‌سال ۱۳۹۶ برابر با ۹۴‌میلیون مترمربع بوده است. بنا بر اعلام مرکز آمار ایران، ۶۵.۵‌درصد از این محصول در استان اصفهان تولید می‌شود، همچنین سهم استان‌های خراسان رضوی، مازندران و یزد به ترتیب برابر با ۱۲، ۸.۲ و ۵.۲‌درصد در‌ سال ۱۳۹۵ بوده است. فرش ماشینی نوعی قالی بافته‌شده توسط ماشین‌آلات صنعتی است که پیدایش آن به ابتدای دهه۵۰ شمسی برمی‌گردد. تولید نخستین فرش ماشینی در‌ سال ۱۳۴۹ توسط کارخانجات مخمل و ابریشم کاشان انجام شد. شرکت‌های گیلان، پارس و اکباتان، از نخستین تولیدکنندگان فرش ماشینی بودند.


تعداد بازدید :  207