شماره ۱۴۲۴ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ خرداد
صفحه را ببند
تکنولوژی‌های مخفی در روسیه

امسال کنار ظاهر پر از رنگ و لعاب بازیکنان، تماشاگران، مربیان و برگزارکنندگان جام‌جهانی در روسیه، سه تکنولوژی مخفی شده‌اند. این فناوری‌ها در کنار پخش‌ مسابقات به شکل‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، جام‌جهانی تزارها را به تکنولوژیک‌ترین جام تاریخ تبدیل کرده است.
1- تکنولوژی خط دروازه – در جام‌جهانی 2014 برزیل، کریم بنزما در بازی فرانسه برابر هندوراس نخستین بازیکن تاریخ بود که از تکنولوژی سود برد. اختلاف توپ او چند میلی ثانیه بود. حالا در روسیه، تکنولوژی خط دروازه در همه‌ ورزشگاه‌ها و با 14دوربین فوق‌سریع، در یک ثانیه، قصه‌ گل شدن توپ را برای داور تعریف خواهد کرد.
2- دستیار ویدیویی داور– بعد از دو ‌سال آزمایش، هیأت بین‌المللی فوتبال اجازه استفاده از VAR را صادر کرد.
برای نخستین بار در تاریخ این تکنولوژی سهم روس‌ها شد تا داورها هر وقت که بخواهند بتوانند از کمک‌داورانی که پشت مانیتورها نشسته‌اند و تمام زوایای بازی را در اختیار دارند، کمک بگیرند. فلسفه این تکنولوژی این است: «دخالت کمتر، نتیجه‌ درست‌تر.»
3- سیستم‌های عملکرد الکترونیکی و ردیابی– این تکنولوژی که شامل تعدادی ابزار و تجهیزات ارتباطی است به صورت مساوی در اختیار همه تیم‌ها قرار دارد. اطلاعات در لحظه، توسط کارکنان فنی مستقر در ایستگاه‌های مخصوص در اختیار رسانه‌ها، کارشناسان فنی تیم‌ها و با یک خط اختصاصی در اختیار مربیان و آنالیزورها قرار خواهد گرفت.
یک جام‌جهانی با سرمای روسیه، گرمای فوتبال و البته همه‌چیز تکنولوژیک‌تر از قبل و ترسناک‌تر.


تعداد بازدید :  257