شماره ۱۴۲۴ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ خرداد
صفحه را ببند
خرده خبر

کی‌روش چهارمین سرمربی مسن جام‌جهانی
جام جهانی 2018 روسیه تقابل 32 سرمربی است که مسن‌ترین سرمربی حاضر در این بازی‌ها اسکار واشنگتن تابارس است. او با ۷۱‌ سال هدایت اروگوئه را در این بازی‌ها بر عهده خواهد گرفت. با این حال قدرتمندترین سرمربی حاضر در جام‌جهانی خوسه پکرمن است. سرمربی ۶۸ ساله سومین جام‌جهانی خود را تجربه خواهد کرد. او پس از تابارس، مسن‌ترین سرمربی جام محسوب می‌شود. پس از پکرمن، برت فان مارویک در رتبه سوم دیده می‌شود. سرمربی تیم‌ملی استرالیا ۶۶ ساله است. کی‌روش، سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران با 65‌ سال در رتبه بعدی قرار دارد. جوان‌ترین سرمربی حاضر در روسیه الیو سیسه، سرمربی سنگال است که 42‌ سال بیشتر ندارد.

آغاز جدال ایران و مراکش از میدان سرخ
در فاصله سه روز تا دیدار ایران و مراکش در جام‌جهانی، هواداران دو تیم در میدان سرخ برای نخستین‌بار با هم روبه‌رو شدند. دوشنبه شب تا نخستین ساعات صبح هواداران ایرانی در میدان سرخ شهر مسکو غوغایی به پا کرده بودند که بعد از چند دقیقه با واکنش هواداران نخستین حریف ایران در جام‌جهانی مواجه شد. این کری‌خوانی‌های شامگاهی توجه مردم روسیه را به خود جلب کرده بود و باعث شد آنها متوجه حضور هواداران پرشور ایرانی شوند. به نظر می‌رسد این اتفاق برای اتحاد بیشتر بین هواداران ایرانی در شب‌های آتی هم تکرار شود.

کارواخال، آماده بازی با ایران
روزنامه موندو دپورتیوو اسپانیا خبر داد که دنی کارواخال پس از 17 روز دوری به خاطر مصدومیت امروز به تمرینات گروهی اسپانیا ملحق شد. کارواخال برای بازی با پرتغال نخواهد رسید چون بعد از دو هفته دوری از میادین تازه به تمرینات ملحق شده است ولی او برای بازی بعدی اسپانیا در جام‌جهانی مقابل ایران آماده بازی خواهد بود. کارواخال در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل لیورپول مصدوم شده بود و گمانه‌زنی‌های زیادی درباره حضورش در جام‌جهانی مطرح شد.

به شانه‌ام دست نزن!
سلامت شانه محمد صلاح و رسیدن وی به بازی‌ با اروگوئه یکی از بزرگترین اخبار جام‌جهانی 2018 روسیه است. اخیرا فیلمی در رسانه‌ها منتشر شده که صلاح در مواجهه با سلفی هوادار مصری اشاره دارد که دست به شانه‌اش نزند. به‌نظر می‌رسد همچنان مصدومیت این بازیکن از ناحیه کتف جدی به نظر می‌رسد و شاید به بازی نخست نرسد.

لباس نیجریه سوژه شد
تیم‌ملی نیجریه که در جام‌جهانی با تیم‌های آرژانتین، کرواسی و ایسلند همگروه است، دوشنبه شب برای حضور در این رقابت‌ها وارد مسکو شد. نیجریه که پرفروش‌ترین لباس را بین تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها داشته است، با لباس‌های جالب‌ توجهی خود را به این کشور رساند که متمایز با بقیه کشورها بوده است و به همین خاطر این لباس‌ها سوژه رسانه‌های روسی شد.


تعداد بازدید :  228