شماره ۱۴۱۰ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
صفحه را ببند
اسپیلبرگ و دی کاپریو در کارزار ریاست جمهوری!

شهروند| انگار قرار نیست استیون اسپیلبرگ دست از سر روسای جمهوری آمریکا بردارد. او که چندی پیش با فیلم لینکلن نگاهی انداخته بود به زندگی یکی از مشهورترین روسای جمهوری تاریخ آمریکا؛ این بار انگار قرار شده درباره ژنرال گرانت فیلم بسازد. مردی که از او به‌عنوان هجدهمین رئیس‌جمهوری آمریکا یاد می‌کنند.
ددلاین گزارش می‌دهد که این روزها استیون اسپیلبرگ و لئوناردو دی کاپریو با استودیوی لاینزگیت مشغول مذاکره‌اند تا در صورت توافق نهایی، فیلم زندگینامه هجدهمین رئیس‌جمهوری آمریکا را مقابل دوربین ببرند. البته هنوز قرارداد اسپیلبرگ برای کارگردانی این پروژه قطعی نشده و لاینزگیت هم از اظهارنظر دراین‌باره خودداری کرده است.
اسپیلبرگ که با ساخت حماسه جنگ داخلی لینکلن در ‌سال 2013 موفق به دریافت هشتمین نامزدی اسکارش در رشته کارگردانی شد و دنیل دی لوییس برای ایفای نقش رئیس‌جمهوری آمریکا برای سومین بار جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را با خود به خانه برد؛ اگر موفقیت‌های آن فیلم را در ژنرال گرانت هم به دست آورد، شانس دوباره‌ای به لئوناردو دی کاپریو خواهد داد تا برای دومین بار اسکار را در دست بگیرد. این دو که آخرین بار در فیلم اگه می‌تونی منو بگیر با هم همکاری داشتند، در ژنرال گرانت قرار است زندگی مردی را تصویر کنند که زمانی‌که جنگ داخلی آمریکا آغاز شد، در مغازه چرم‌فروشی پدرش کار می‌کرد. در خدمت فرماندهی یک هنگ از داوطلبان متمرد رابه او سپردند و چون توانست هنگ را منظم کند و در جنگ داخلی آمریکا ازخود شهامت و لیاقت نشان دهد از سوی آبراهام لینکلن به‌عنوان سرلشکر نیروهای داوطلب منصوب شد. روند رو به رشد ژنرال گرانت ادامه یافت و او در انتخابات‌ سال ۱۸۶۸ بر رقیب دموکراتش، هوراشیو سیمور، پیروز شد و به‌عنوان هجدهمین رئیس‌جمهوری آمریکا به کاخ سفید رفت.
گفتنی است در یک‌سال اخیر، دو فیلم سینمایی پست و بازیکن شماره یک آماده به کارگردانی اسپیلبرگ در سینماها به نمایش درآمده است. او این روزها در تدارک ساخت پنجمین فیلم ایندیانا جونز است.

 


تعداد بازدید :  227