شماره ۱۴۱۰ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
صفحه را ببند
گزید‌ه اخبار

بیمه «سوییس ری» ایران را ترک می‌کند
طبق اعلام شرکت بیمه سوییس ری، به دنبال تصمیم آمریکا و خروج از برجام، این شرکت ایران را ترک خواهد کرد. آن طور که از سوی این شرکت اعلام شده، بیمه «سوییس ری» درحال ارزیابی تأثیر تصمیم آمریکا بر کسب و کارشان هستند تا با کمترین هزینه ایران را ترک کنند.

ایران‌چک بدون درج مهر شعبه معتبر است
با مصوبه کمیسیون پولی و بانکی بانک مرکزی، از این پس ایران‌چک‌های تحویلی به بانک‌ها، بدون درج مهر شعبه در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. درحال حاضر کارکرد ایران‌چک‌ این بانک و همچنین فرآیند انتشار و توزیع آن مشابه اسکناس بوده و به همین علت، ممهور کردن ایران‌چک به مهر شعبه، فاقد ضرورت اولیه آن است. همچنین درج مهر بر روی ایران‌چک مشکلاتی را در مورد شمارش و پاکسازی آن ایجاد  می‌کند و این امر علاوه بر ایجاد هزینه، مانع استفاده بهینه از تجهیزات نوین تفکیک اسکناس می‌شود.

هشدار به خریداران سیتروئن C3
تسنیم| سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با بیان این‌که داشتن پروانه کسب به هیچ عنوان به معنای مجوز
پیش فروش خودرو نیست، گفت: مردم به هیچ عنوان در پیش‌فروش‌های غیرقانونی شرکت نکنند. به گفته او، فروش این خودرو 50 دقیقه‌ای تمام شد اما متاسفانه هنوز برخی نمایندگی‌ها با انتشار آگهی درصدد فروش آن هستند.

بازار آزاد ارز غیرقانونی نیست
ایسنا|سعید لیلاز اقتصاددان می‌گوید که ما نباید بازار آزاد ارز را سیاه یا غیرقانونی اعلام می‌کردیم و حالا که چنین اتفاقی افتاده، باید به صورت غیررسمی و تلویحی آن را جدی نگیریم تا بازار بتواند خودش را با واقعیت‌ها تنظیم کند. او در مورد احتمال افزایش نرخ تورم در پی نوسانات نرخ دلار طی چند ماه اخیر گفت: در کشور ما دلار یک مسأله سیاسی است؛ ضمن این‌که وقتی عده‌ای می‌گویند قیمت دلار باید با نرخ تورم و رشد نقدینگی هماهنگ شود، آنان طرف عرضه را ثابت فرض می‌کنند؛ درحالی‌که این اشتباه است؛ چرا که مثلا درآمد نفتی ایران در ‌سال ۱۳۹۶ حدود ۲۰‌میلیارد دلار بیشتر از ‌سال ۱۳۹۴ بود که این افزایش قیمت حتما روی قیمت دلار
 اثر می‌گذارد.

چالش صادرات پسته با  دلار ۴۲۰۰ تومان
مهر| محسن جلال‌پور رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران با تأیید خبر تهیه فهرستی در دولت مبنی بر کالاهای صادراتی مشمول ارایه ارز به نرخ ۴۲۰۰ تومانی، خواستار بازنگری تصمیم دولت در بازگشت ارز پسته به نرخ دولتی شد. به گفته او، در دولت لیستی درحال تهیه است که بخشی از صادرات غیرنفتی کشور، بایستی در سامانه نیما، ارز حاصل از صادرات خود را با نرخ ۴۲۰۰ تومانی به سیستم بانکی تحویل داده یا به چهار طریقی که در بخشنامه ۲۱ فروردین اعلام شده، به کشور برگردانند. او تصریح کرد: حدود ۴۰‌میلیارد دلار از صادرات غیرنفتی کشور را نهادها و سازمان‌های شبه دولتی، خصولتی‌ها، میعانات گازی و پتروشیمی‌ها تشکیل می‌دهند که به‌هرحال با توجه به استفاده و بهره‌برداری آنها از همه ظرفیت‌های یارانه‌ای کشور ازجمله ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات مواد اولیه و استفاده از خوراک، انرژی و گاز ارزان که یارانه مستتر به شمار می‌روند، باید مقید باشند تا به روالی که دولت مصوب کرده است، ارز خود را به سامانه نیما به نرخ ۴۲۰۰ تومانی تحویل دهند و میزان صادراتی که بخش خصوصی واقعی انجام می‌دهد و نیاز ارزی برای تولید آن وجود ندارد، در فهرست کالاهایی قرار گیرد که مشمول ارایه ارز خود به نرخ ۴۲۰۰ تومانی به دولت نیستند.


تعداد بازدید :  229