شماره ۱۴۱۰ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
صفحه را ببند
پارلمان

علی مطهری خبر داد: ایرادات لوایح مرتبط با FATF با همکاری دفتر رهبری رفع شده است
ایسنا| علی مطهری در حاشیه جلسه علنی مجلس درباره جلسه غیرعلنی دیروز مجلس با اشاره به توضیحات دبیر شورای‌عالی امنیت ملی درخصوص لوایح مرتبط با FATF (گروه ویژه اقدام مالی)و ارتباط با دفتر رهبری برای رفع ایرادات آن، گفت: درباره برجام، وزارت خارجه تا حدی از مذاکره با اروپایی‌ها راضی بود اما همه چیز بستگی به دو سه هفته آینده دارد؛ البته شکافی بین اروپا و آمریکا ایجاد شده است. وی گفت: در این جلسه بحث‌هایی درباره یکی از لوایح مرتبط با FATF شد؛این‌که تصویب این لوایح به معنای پیوستن به FATF نیست، بلکه اینها از لوازم FATF است.
مطهری درباره این‌که گفته می‌شود نظر شمخانی درخصوص لوایح مرتبط با FATF مثبت نبوده است، گفت: اتفاقا چنین چیزی نبوده است. نظر ایشان کاملا مثبت بود. گفته شد ایراداتی این لوایح را داشته که با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس، شورای‌عالی امنیت ملی و حتی ارتباط با دفتر رهبری رفع شده است.
 او درباره توضیحات ارایه‌شده از سوی وزارت خارجه و میزان خوشبینی به ادامه مذاکرات با طرف اروپایی ‌گفت: تا این‌جا راضی بودند اما باز هم همه چیز بستگی به دو سه هفته آینده دارد، چون اروپایی‌ها تا حدی دست‌شان بسته است.
مطهری توضیح داد: اتحادیه اروپا 28 عضو دارد، باید آنها را راضی کنند که مراحلی دارد اما آن‌چه مسلم است، اروپایی‌ها به خاطر اقدام آمریکا و نشان‌دادن استقلال خودشان و ثابت‌کردن این‌که تابع حرف آمریکا نیستند، دچار شکاف با آمریکا شده‌اند. ممکن است اتفاقی شبیه ‌سال 1996 درباره کوبا رخ دهد.
مطهری درباره نظر مخالفان مجلس در جلسه غیرعلنی نسبت به FATF و برجام، گفت: تقابل شدیدی بود، حتی در ابتدای جلسه داد و بیداد زیادی کردند در نهایت منطق یک طرف قوی‌تر بود و تا حدی مخالفان قانع شدند ولی به ‌هرحال برخی از آنها هیچگاه قانع نمی‌شوند.
مطهری درعین‌ حال یادآور شد: برخی از روی دلسوزی مخالف هستند، فکر می‌کنند اگر لوایح مرتبط با FATF تصویب شود، آینده حزب‌الله و حماس به خطر می‌افتد که این‌طور نیست و نخواهد بود. عده‌ای دیگر نیز قصد تخریب رقیب سیاسی خود را دارند و اعلام مخالفت می‌کنند.

مهرداد لاهوتی: با فراکسیون امید بر سر ریاست لاریجانی به تعامل رسیدیم
ایلنا| سخنگوی فراکسیون مستقلین از رایزنی فراکسیون مستقلین با امیدی‌ها برای ریاست دوباره لاریجانی در مجلس خبر داد و گفت که سعی می‌کنیم سهم هر فراکسیون 3 نماینده در هیأت‌رئیسه باشد.
مهرداد لاهوتی گفت: طی آخرین تصمیمات فراکسیون مستقلین ولایی تصمیم بر رئیس‌ماندن لاریجانی و همچنین نایب‌رئیسان است. در این تصمیم با فراکسیون امید هم تقریبا به تعامل رسیده‌ایم.
او گفت: درمجموع حدود 60‌درصد نگاه قطعی بر ریاست لاریجانی است. البته امیدواریم فراکسیون اصولگرایان هم در این تصمیم ما را همراهی کنند.

هشدار نماینده‌ اصلاح‎طلب به دولت  
نمی‎شود هم مجری فیلترینگ باشید و هم مخالف آن

خانه ملت|  سیده حمیده زرآبادی در نطق دیروز خود که یک روز پس از سالگرد پیروزی روحانی در دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایراد شد، از روحانی درباره وعده‎هایش برای زنان و جوانان و اقلیت‎ها و رفع حصر و... سوال کرد و پرسید: آیا آخرین پیام جوانان مبنی بر تحریم افطاری رئیس‌جمهوری از سوی روسای ستادهای جوانان شهرستان‌ها را دریافت کردید؟
او در ادامه با تأکید بر این‌که دولت باید تکلیفش را در رابطه با فیلترینگ روشن کند، گفت: نمی‌شود هم مجری فیلترینگ باشید و هم مخالف آن! دولت باید تکلیف خود را روشن کند. زرآبادی با طرح این سوال که مهار بازار ارز و طلا کی محقق می‌شود، افزود: واقعیت بازار ارز با آن‌چه دولت اعلام کرده، متفاوت است. متاسفانه باید اذعان کرد که در به همان پاشنه می‌چرخد. به دلیل عدم صداقت مدیران و بکارگیری مدیرانی که اعتقادی به شعارهای دولت ندارند و توانمند و خلاق نیستند، در مسائل حل‌نشده مانده‌اند.
به گفته او، حوادث دی‌ماه‌ سال گذشته نشان از آمادگی جامعه ایران برای شکل‌گیری اعتراضات اجتماعی و درگیری و خشونت داشت. علاوه بر بازگشت صادقانه به قانون اساسی و به رسمیت‌شناختن ارکان نظام، باید تغییرات اساسی در رویکردها ایجاد کرد.

 


تعداد بازدید :  250