شماره ۱۴۱۰ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
صفحه را ببند
خبرنامه

دانشگاه معین جذب هیأت‌علمی در هلال‌احمر تعیین شد
دکتر سیدعلی حسینی، رئیس مرکز امور هیأت‌علمی وزارت بهداشت گفت: با طرح نیاز جمعیت هلال‌احمر برای جذب نیروی هیأت علمی در هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، بررسی و تأیید صلاحیت اعضای هیأت علمی متقاضی اشتغال در جمعیت هلال‌احمر به هیأت مرکزی جذب وزارت بهداشت برای ساماندهی و اقدام سپرده شد. وی اظهار داشت: هیأت مرکزی جذب وزارت بهداشت، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی را به‌عنوان دانشگاه معین جهت بررسی صلاحیت عمومی و علمی متقاضیان که در سامانه جذب وزارت بهداشت ثبت نام کرده بودند، انتخاب کرد. حسینی با اشاره به وجود رشته‌های خاص در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی مانند «سوانح و فوریت‌های پزشکی، رشته‌های توانبخشی، ارتوپدی فنی و مددکاری» و ارتباط آنها با وظایف و مسئولیت‌های جمعیت هلال‌احمر افزود: متقاضیان عضویت در هلال‌احمر پس از ثبت‌نام در سامانه جذب وزارت بهداشت و اجرای مراحل قانونی، فرآیند بررسی صلاحیت علمی را در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و در کمیته‌های تخصصی می‌گذرانند. وی گفت: مراحل عضویت اعضای هیأت علمی برای بخش‌های آموزشی و پژوهشی جمعیت هلال‌احمر در دانشگاه علوم بهزیستی تکمیل شده و برای اقدامات بعدی به وزارت بهداشت اعلام خواهد شد. رئیس مرکز امور هیأت علمی وزارت بهداشت درخصوص ویژگی‌های دانشگاه علوم بهزیستی در این مهم تأکید کرد: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دارای هیأت ممیزه و هیأت اجرایی جذب مستقل است و به عنوان یک دانشگاه معین در ارزیابی‌های علمی و تخصصی مورد تأیید وزارت بهداشت و شورای انقلاب فرهنگی نقش داشته است.

موزه هلال‌احمر زنجان تأسیس می‌شود
شهرام میرزایی از تأسیس موزه جمعیت هلال‌احمر استان زنجان خبر داد و گفت: این موزه در ‌سال جاری در استان زنجان ایجاد می‌شود. وی هدف از ایجاد این موزه را آشنایی مردم با دستاوردها و داشته‌های جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد و افزود: این موزه در محل سازمان جمعیت هلال‌احمر استان زنجان ایجاد می‌شود و مردم می‌توانند از این موزه بازدید کنند. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان به مهر گفت: خوشبختانه جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در سطح کشور در ایجاد موزه پیشتاز شده است. میرزایی با بیان این‌که هم اکنون ۱۱۰‌هزار جوان عضو جمعیت هلال‌احمر استان زنجان هستند که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند، افزود: داوطلبین عضو هلال‌احمر استان نسبت به جمعیت استان کم است و باید تعداد داوطلبین افزایش یابند. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: چهار هدف اساسی برای جمعیت هلال‌احمر در اساسنامه تعیین شده که تسکین آلام انسان‌ها، حمایت از صلح و حمایت از زندگی انسان‌ها از مهمترین اهداف جمعیت هلال‌احمر است. میرزایی تصریح کرد: داوطلبان فعال در جمعیت هلال‌احمر استان زنجان شامل چهار گروه حمایتی، مشارکتی، مهارت و هدایت می‌شوند و ارایه خدمات توسط درمانگاه و داروخانه شبانه‌روزی جمعیت هلال‌احمر از اقدامات جمعیت هلال‌احمر استان زنجان است. وی افزود: خوشبختانه در استان زنجان فعالیت داوطلبین عضو هلال‌احمر خوب است و در مواقع بحرانی امدادرسانی مطلوبی دارند و باید عملکرد این داوطلبین توسعه یابد.

افتتاح سه خانه هلال در انار
رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان انار از برگزاری سومین المپیاد غنچه‌ها تا افتتاح چندین خانه هلال توسط این جمعیت خبر داد. محمود بهشتی‌نیا با اعلام این خبر افزود: سومین المپیاد ورزشی امدادی غنچه‌های هلال‌احمر انار در روزهای پایانی اردیبهشت‌ماه در مهدکودک ستایش امین شهر با حضور 67 نفر از نونهالان عضو این کانون برگزار شد. محمود بهشتی‌نیا با تأکید بر اهمیت و ضرورت آشنایی غنچه‌های هلال با نهضت صلیب‌سرخ و هلال‌احمر گفت: آشنایی غنچه‌های هلال با تاریخچه، اصول هفتگانه جمعیت هلال‌احمر و شناخت برخی اصول و روش‌های ایمنی و امدادی ازجمله پناه‌گیری و خروج اضطراری در زمان حادثه بسیار مهم و الزامی است. بهشتی‌نیا با اشاره به نحوه برگزاری این المپیاد افزود: در این برنامه نونهالان بعد از فراگیری آموزه‌های امدادی در طول ‌سال تحصیلی، مهارت‌های امدادی خویش را در مانور فرضی زلزله به نمایش گذاشتند. وی در ادامه خاطرنشان کرد: اجرای قصه‌گویی، معرفی اجزای کیف کمک‌های اولیه و شماره تماس‌های ضروری در زمان بروز حادثه بخشی از برنامه‌های غنچه‌های هلال در این المپیاد بوده است. رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان انار همچنین از افتتاح سه خانه هلال در روستاهای ده رئیس، شاهم‌آباد و لطف‌آباد با حضور فرماندار، امام‌جمعه شهرستان، بخشدار و جمعی از مسئولان شهرستانی خبر داد و افزود: هدف از تأسیس خانه‌های هلال بهره‌مندی از مشارکت داوطلبانه افراد و به منظور ارتقای فرهنگ داوطلبی، توجه به صلح‌دوستی کرامت انسانی در جامعه و ارایه آموزش‌های امدادی، مهارت‌های زندگی، آسیب‌های اجتماعی، خدمات داوطلبانه به جوانان و داوطلبان است. محمود بهشتی‌نیا با اشاره به حضور داوطلبانه افراد در این مراکز خاطرنشان کرد: خانه‌های هلال توسط دهیاران روستاهای فوق با تجهیزات اداری در اختیار جمعیت هلال‌احمر قرار گرفته است.

 


تعداد بازدید :  205