شماره ۱۳۷۱ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۷ اسفند
صفحه را ببند
آغاز بازدیدهای نوروزی رئیس جمعیت هلال‌احمر از پایگاه‌های امدادونجات و سازمان جوانان
فعالیت یک‌هزار و 300 پایگاه امدادی در نوروز
بازدید از پایگاه‌های نوروزی تهران و قم و پاسخ جالب یک امدادگر به دکتر پیوندی

شهروند| رئیس جمعیت هلال‌احمر در برنامه سفر نوروزی خود به استان‌های مختلف کشور روز گذشته با حضور در پایگاه‌های امدادونجات نوروزی و سازمان جوانان استان‌های تهران و قم به گفت‌وگو با امدادگران مستقر در پایگاه‌ها پرداخت. دکتر علی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال‌احمر در نخستین برنامه از پایگاه‌های امدادونجات جاده‌ای و سازمان جوانان در عوارضی محور قم- تهران
بازدید کرد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این دو پایگاه و گفت‌وگو با امدادگران، میثاق‌نامه طرح ملی بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) را هم امضا کرد. در ادامه بازدیدهای نوروزی، رئیس جمعیت هلال‌احمر به پایگاه امداد جاده‌ای حسن‌آباد شهر ری یادمان امام خمینی(ره) رفت و با امدادگران گفت‌وگو کرد. دکتر پیوندی پای سفره هفت‌سین این پایگاه نشست و از فعالیت‌های امدادگران در جریان طرح نوروزی جمعیت هلال‌احمر تقدیر کرد. رئیس جمعیت هلال‌احمر با همراهی استاندار، از پایگاه امدادونجات استان قم هم بازدید کرد.
ادامه بازدید نوروزی رئیس جمعیت هلال‌احمر با حضور در پایگاه معصومیه
در ادامه بازدیدهای نوروزی، دکتر علی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال‌احمر از پست امدادونجات جاده‌ای پایگاه معصومیه قم بازدید کرد. در این بازدید دکتر محمد گل‌فشان، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم توضیحاتی درباره امکانات و تجهیزات این پایگاه ارایه داد.
پاسخ جالب یک امدادگر
 به پرسش رئیس جمعیت هلال‌احمر
در جریان بازدید سرزده دکتر پیوندی از پایگاه امدادونجات جاده‌ای سلفچگان، گفت‌وگوی صمیمانه‌ای با امدادگران این پایگاه انجام شد که نکته جالبی به همراه داشت.
بابک کاوندی، یکی از امدادگران داوطلب پایگاه سلفچگان در پاسخ به سوال دکتر پیوندی که با توجه به حق‌الزحمه کم با چه انگیزه‌ای در جمعیت کار می‌کند، گفت: عشق به خدمت‌رسانی و نجات، دل‌کندن از هلال‌احمر را دشوار می‌کند.
هلال در خدمت مردم
رئیس جمعیت هلال‌احمر در حاشیه بازدید از پایگاه‌های امدادونجات استان قم گفت: 800 پایگاه موقت و 530 پایگاه دایم هلال‌احمر در ایام نوروز به مسافران خدمات ارایه می‌کنند. دکتر علی‌اصغر پیوندی با بیان این‌که جمعیت هلال‌احمر به‌عنوان یک ارگان امدادی، فرهنگی و اجتماعی همیشه و در تمام لحظات خود را در کنار مردم می‌بیند، افزود: اجرای طرح امدادونجات نوروزی هلال‌احمر همه‌ساله با آغاز سفرهای نوروزی شروع می‌شود که جمعیت با اجرای این طرح برای نجات جان مصدومان حوادث و همچنین فرهنگ‌سازی در زمینه کاهش تصادفات تلاش می‌کند. وی با بیان این‌که در طرح امدادونجات نوروزی، 800 پایگاه موقت به 530 پایگاه ثابت هلال‌احمر اضافه شده، اظهار کرد: در کنار پایگاه‌های امدادی، نیروهای سازمان جوانان هلال‌احمر و سازمان داوطلبان نیز در مبادی ورودی شهرها مستقر هستند و در زمینه فرهنگ‌سازی با مردم در ارتباط خواهند بود. وی با تأکید بر این‌که نیروهای هلال‌احمر در لحظات اولیه پس از حادثه در کنار حادثه‌دیدگان خواهند بود، ابراز امیدواری کرد: با بهبود و اصلاح رفتارهای ترافیکی، مصدومان حوادث کاهش پیدا کرده و از تلفات انسانی در حوادث ترافیکی پیشگیری شود.
بودن در کنار مردم را
 به‌عنوان اصل اولیه خودمان می‌دانیم
رئیس جمعیت هلال‌احمر در بازدید از پایگاه امداد جاده‌ای جمعیت با بیان این‌که بودن در کنار مردم را به‌عنوان اصل اولیه خودمان می‌دانیم، گفت: امیدواریم با بضاعت کمی که داریم با همکاری مردم و دیگر نهادها به مردم کمک کنیم. دکتر علی‌اصغر پیوندی در بازدید از پایگاه امدادونجات جاده‌ای همای سعادت در محور دلیجان- سلفچگان افزود: این‌که ارتباط بیرونی جمعیت هلال‌احمر گسترده شود، وظیفه سازمانی ما تلقی می‌شود. اگر بنا بر انجام کاری است در سازمان خودمان به تنهایی نخواهیم توانست کار را انجام دهیم و تنها با تعامل مردم، کانون‌های اجتماعی قدرتمند در جامعه و دیگر سازمان‌هاست که کار به درستی انجام می‌شود. رئیس جمعیت هلال‌احمر تأکید کرد: نزدیک‌شدن به مردم و دیگر نهادها از اهداف سازمانی ماست تا درنهایت به خوبی بتوانیم مشکلات مردم را برطرف کنیم و افتخاراتی که در طول سال‌های گذشته کسب کرده‌ایم به واسطه همین امر بوده است. وی با بیان این‌که در ‌سال 96 حوادث زیادی داشتیم و تلاش کردیم در کنار مردم باشیم و به آنها کمک کنیم، افزود: با توکل بر خدا امیدواریم‌ سال 97‌ سال بی‌حادثه یا کم‌حادثه‌ای برای مردم ایران باشد. پیوندی تأکید کرد: قدردان زحمات تمام امدادگران و داوطلبان عزیزی هستیم که شبانه‌روز بدون هیچ چشمداشتی تلاش می‌کنند و با عشق و خلوص در کنار مردم درحال خدمت‌رسانی هستند. در حاشیه این دیدار طرح‌های نوروزی جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی با حضور رئیس جمعیت افتتاح شد.


تعداد بازدید :  259