شماره ۱۳۶۸ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۳ اسفند
صفحه را ببند
میز خبر

درخواست وزارت بهداشت از مسئولان کرمانشاه، قبل از فرا رسیدن فصل گرما
نخاله‌های ساختمانی و آب‌های سطحی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه را جمع کنند

ایسنا| نماینده وزارت بهداشت در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه از مسئولان کرمانشاه خواست تا قبل از فرا رسیدن فصل گرما، نخاله‌های ساختمانی و آب‌های سطحی مناطق زلزله‌‍زده کرمانشاه را جمع کنند. طیب قدیمی، در توضیح بیشتر گفت: «امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده آب‌های سطحی و نخاله‌های ساختمانی جمع‌آوری و اقدامات پیشگیرانه برای فصل گرما انجام شود. دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برنامه‌ریزی کرده که بیش از ۳۰۰‌هزار مترمربع از آب‌های سطحی و فاضلاب این مناطق را با کمک یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران سم‌پاشی کند که این کار درحال حاضر آغاز شده است.» قدیمی درباره وضع سلامت آب شرب منطقه هم توضیح داد: «سلامت آب‌هایی که مکلف هستیم کلرسنجی آنها را انجام دهیم و همچنین آب‌ قابل توزیع در سیستم شبکه‌ که می‌توان آن را آزمایش کرد، تأیید می‌شود.» او ادامه داد: «آزمایش‌ آب‌های رها شده و فاضلاب مناطق به صورت مرتب با استفاده از نیروهای بهداشت محیط و حوزه بهداشت همراه اکیپ‌های دیگر انجام می‌شود. این نیروها تلاش می‌کنند حداقل تجمع آب در مناطق وجود داشته باشد. درحال حاضر هم مشکلی از نظر فاضلاب و آب شرب نداریم، چون این آب به‌صورت مرتب کلرسنجی می‌شود و دانشگاه هر روز در این زمینه گزارش می‌گیرد و بازخورد تغییر میزان کلر را به آبفا اطلاع می‌دهد.»
به‌گفته او، درحال حاضر تعداد سرویس‌های بهداشتی و حمام، حداقل نیاز را برآورده می‌کند، اما باز هم می‌توان همزمان با آغاز اسکان دایم و تثبیت اسکان موقت، تعداد آنها را افزایش داد. کار اسکان موقت هم براساس برنامه سازمان‌هایی که مسئول این کار هستند درحال پیش رفتن است: « وزارت بهداشت هم در حوزه سلامت اسکان افرادی که نیاز بیشتری دارند، مانند مادران باردار و بیماران را در اولویت قرار داده است.»
قدیمی، درباره برنامه برای پیشگیری از مارگزیدگی و عقرب‌‌گزیدگی در این مناطق هم توضیح‌هایی داد: «در مناطق گرمسیر در شرایط عادی احتمال گزش وجود دارد. به همین دلیل قرار است در این حوزه آموزش‌هایی با کمک پرسنل بهداشت و مراقبان سلامت ارایه شود. علاوه بر آن باید پادزهرهایی آماده شود که استان کرمانشاه از این نظر مشکلی ندارد. در مورد دپوی نخاله نیز با سازمان‌های مسئول جلساتی برگزار شده تا محل تجمع جوندگان و حشرات از بین رود. این سه برنامه نیز به موازات هم پیش می‌رود.» نماینده وزارت بهداشت در مناطق زلزله‌زده افزود: «خدمات خانه‌های بهداشتی که بعد از زلزله آسیب ندیده بودند، از همان روزهای اول پس از زلزله آغاز شده است. برخی از این مراکز آسیب جزیی دیده بودند و قابل تعمیر هستند. تعمیر آنها در بیشتر شهرها به پایان رسیده و فقط چند شهر باقی مانده است. از نظر فنی نیز تأیید شده که این مراکز قابل تعمیر هستند. ۴۷خانه و ۹مرکز بهداشت تخریب شده بودند که درحال حاضر پیمانکار آنها مشخص و زمین‌ها تحویل داده شده است. خدمات این مراکز نیز داخل کانکس‌های جایگزین ارایه می‌شود.»

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه: خط یک متروی تهران در پنجشنبه آخر‌سال رایگان است
شهروند| مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه از رایگان‌بودن خط یک متروی تهران برای پنجشنبه آخر‌سال خبر داد و گفت: «تمهیدات و برنامه‌های ویژه‌ای برای سرویس‌دهی به مسافران بهشت زهرا(س) در پنجشنبه آخر‌سال در نظر گرفته شده است.» نوبخت در توضیح بیشتر افزود: «با توجه به فرارسیدن‌ سال نو از آن‌جا که تهرانی‌ها براساس یک سنت قدیمی، در روز پنجشنبه آخر‌سال برای زیارت اهل قبول به بهشت زهرا(س) می‌روند، همه‌ساله در این روز ترافیک بسیار سنگینی در جاده‌های اطراف بهشت زهرا حاکم می‌شود، از این‌رو شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه برای رفاه حال شهروندان و کاهش ترافیک در آن روز تمهیداتی به عمل آورده و به صورت ویژه در خط یک مترو سرویس‌دهی خواهیم داشت.» او ادامه داد: «براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده برای ارایه سرویس به ایستگاه حرم مطهر (بهشت‌زهرا) در آخرین پنجشنبه ‌سال از ابتدای صبح تا ساعت ۱۹ بعدازظهر همه قطارها به صورت رایگان از ایستگاه تجریش تا ایستگاه کهریزک و بالعکس تردد خواهند داشت و بعد از آن فاصله حرکت قطارها با توجه به تاریکی کامل هوا طبق برنامه زمان‌بندی حرکت قطارها اجرا می‌شود.» براساس اعلام مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران، روز جمعه 25 اسفندماه 96 هم تمام قطارها به سمت حرم مطهر (بهشت‌زهرا) تردد خواهند داشت: «برنامه حرکت قطارها در سایر خطوط متروی تهران در روز مذکور تغییری نداشته و طبق جداول زمانی حرکت قطارها خواهد بود. شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه آمادگی این را دارد که درصورت نیاز قطارهای فوق‌العاده نیز در تمام خطوط اعزام کند.»

 


تعداد بازدید :  215