شماره ۱۳۶۸ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۳ اسفند
صفحه را ببند
روي خط خبر

انفجار مین کودکِ چوپان را کشت
شهروند| به دنبال انفجار مین در غرب کرخه هر دو پای یک کودک ۱۲ ساله قطع شد و ساعتی بعد درگذشت. به گفته مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول این کودک در حین چرای دام بوده که مین به‌جا مانده از جنگ تحمیلی زیر پایش منفجر شده است.منابع محلی از انفجار مین در غرب کرخه در شهرستان شوش در روز دوشنبه خبر دادند و روز گذشته اعلام کردند با وجود تلاش برای نجات این کودک و انتقال آن به بیمارستان نظام مافی، اما او به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داد. کانال مین و زندگی این خبر را در حالی نقل کرده که هفته گذشته هم انفجار مین در همین منطقه موجب از بین رفتن یک دستگاه پیکان و مصدوم‌شدن سه نفر شد و همچنین در طول یک ماه گذشته هم یک دستگاه تراکتور بر اثر انفجار مین منهدم شد.فریدون جعفریان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول در این‌باره به «مهر» گفت: «عصر روز دوشنبه یک چوپان نوجوان از اهالی روستای عنکوش از توابع شهرستان شوش در حین چرای دام دچار حادثه انفجار مین به‌جای مانده از دوران جنگ تحمیلی شد.»به‌گفته او این چوپان 12 ساله در حادثه انفجار هر دو پای خود را از دست داد، با وجود اعزام به اورژانس بیمارستان نظام مافی شوش به دلیل شدت خونریزی جان سپرد.»

رئیس اداره امور دندانپزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت خبر داد: اعلام سامانه «درمان‌یاب» وزارت بهداشت
ایسنا| رئیس اداره امور دندانپزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت نحوه ارایه خدمات دندانپزشکی در نوروز ۹۷ را تشریح کرد.
قاسم صادقی، درباره نحوه ارایه خدمات دندانپزشکی در نوروز ۹۷ گفت: «در کنار ارایه خدمات اورژانس و شبانه‌روزی که در حوزه پزشکی در تعطیلات نوروز ارایه می‌شود، خدمات دندانپزشکی هم در مراکز مشخصی توسط دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور ارایه خواهد شد. مکان این مراکز نیز از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی هر شهر به مردم اعلام می‌شود و می‌توانند در صورت نیاز به خدمات اورژانسی دندانپزشکی، به این مراکز مراجعه کنند.»
او ادامه داد: «بر همین اساس تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور باید برای نوروز یک مرکز دندانپزشکی را در سطح شهر مشخص و به مردم اعلام کنند. البته عمدتا این مراکز در حاشیه بیمارستان‌ها یا داخل بیمارستان‌ها است. بنابراین این مراکز در دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها برقرارند و دانشگاه‌های علوم پزشکی خارج از مراکز استان هم موظفند كه برای تعطیلات نوروز مرکز دندانپزشکی داشته باشند.»
صادقی با بیان این‌که در این ایام ۶۳ دانشگاه و دانشکده سطح کشور موظفند یک مرکز اورژانس ارایه خدمات دندانپزشکی آماده کنند و آدرس، نوع خدمات و ساعت فعالیتش را مشخص و به مردم اعلام کنند، گفت: «ساعات فعالیت آنها طی دستورالعملی مشخص شده است. بر این اساس یکسری ضوابط مشخص کشوری درباره نحوه فعالیت آنها برای همه دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال شده و طبق آن عمل می‌شود. »

 


تعداد بازدید :  220